
Naczepy z ruchomą podłogą wykorzystywane są w takich branżach, jak rolnictwo (płody rolne), sektor komunalny (zbiórka odpadów), drzewny i energetyczny (pelety, trociny, odpadki drzewne) czy wreszcie do transportu ładunków ogólnego przeznaczenia, także na paletach. Proponujemy syntetyczny przegląd nowości i ciekawych produktów w segmencie naczep z ruchomą podłogą. Wybraliśmy marki: Benalu, Bodex, Knapen Trailers, Kraker Trailers, Legras industrie, Schwarzmüller, STAS oraz TMT Tanks & Trailers. W dzisiejszym poście więcej o firmie Schwarzmüller.
Firma Schwarzmüller wprowadziła do swojego portfolio produktowego nową, całkowicie aluminiową naczepę z ruchomą podłogą – jest ona lżejsza o 200 kg w porównaniu z poprzednim modelem, masa własna pojazdu w wersji standardowej to ok. 7200 kg. Stało się to możliwe dzięki zastosowaniu podwozia wykonanego ze stopów aluminium. W ten sposób Schwarzmüller oferuje obecnie najlżejszą na rynku naczepę z ruchomą podłogą. Pojazd ten został zgłoszony do konkursu Trailer Innovation 2021 i w kategorii podwozie (Chassis), zajął drugie miejsce. Redukcja masy oszczędza paliwo i zmniejsza emisję CO2. Ponieważ nadwozie i podwozie są wykonane z aluminium, komponenty mogą być spawane i nadają pojazdowi szczególną stabilność. Ponadto unika się korozji stykowej, a trwałość naczepy została znacznie zwiększona. Naczepę można wyposażyć w kolejny innowacyjny produkt – jest to elektrycznie zwijana plandeka, która znacznie zwiększa bezpieczeństwo obsługi. Elektryczny mechanizm rozkładania plandeki nie tylko sprawia, że kierowca może w krótszym czasie przygotować pojazd do jazdy, ale także nie musi już ręcznie obsługiwać składanego dachu, stojąc na podeście. Taki sposób obsługi wielokrotnie prowadził do poważnych wypadków – są one teraz zminimalizowane w przypadku naczep z ruchomą podłogą marki Schwarzmüller z tym wyposażeniem. Elektrycznie zwijana plandeka została zgłoszona do konkursu Trailer Innovation 2021 i w kategorii bezpieczeństwo (Safety) znalazła się na trzecim miejscu.
