Tu można pobrać aktualny numer
Temat wydania to Transport dystrybucyjny
Więc piszemy o dystrybucji, w rozumieniu dystrybucji betonu. W połowie czerwca br. odbyła się premiera jednej z ostatnich nowości wprowadzonych na polski rynek przez firmę HANSA, a mianowicie 68-metrowej pompy do betonu BETONSTAR, najdłuższej na rynku seryjnie produkowanej pompy. To nasz pojazd z okładki. W numerze szerzej o dniach otwartych w firmie HANSA.
W temacie wydania również relacja z uroczystego otwarcia nowej hali
do montażu i serwisu betonomieszarek Cifa, która odbyła się 18 maja br. w Kotorzu Małym k. Opola. Podczas wydarzenia część prezentowanych na placu manewrowo-serwisowym maszyn przekazano uroczyście nowym właścicielom.
Przybliżamy Piekarnię Cukiernię Konkol – jednego z liderów branży piekarniczej w województwie pomorskim i pokazujemy jak istotny jest dla firmy transport i tym samym odpowiednio skonfigurowane pojazdy. >>> szerzej w tym linku <<<
W kierunku niższego śladu węglowego
Transport towarowy odpowiada za 8% globalnej emisji gazów cieplarnianych, a emisja dwutlenku węgla w tym
segmencie może do 2050 r. się podwoić. Głównym powodem jest wzrost pracy przewozowej: na całym świecie przewozi się coraz więcej ładunków na coraz dłuższe odległości.
Redos Trailers w trosce o TCO. W branży transportowej kluczowe znaczenie ma analiza TCO pojazdów ciężarowych. Wpływa na nią wiele czynników, takich jak finansowanie, przeglądy, serwisowanie czy pensje kierowców, ale główną
składową stanowi koszt paliwa. Dlatego tak istotne jest inwestowanie w ekonomiczne pojazdy, które pomagają zredukować ten koszt.
Elektromobilność
Niewątpliwie to firmy realizujące na dużą skalę dostawy przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych są głównymi nabywcami samochodów dostawczych z napędem elektrycznym. Także w Polsce to one elektryfikują ostatnią milę. Piszemy o tym.
Daimler Truck Polska dołącza do elektryfikacji polskiego transportu. Firma Daimler Truck Polska pod hasłem
„Charged & Ready” (Naładowany i Gotowy) rozpoczęła prezentację swojej oferty samochodów ciężarowych z akumulatorowym napędem elektrycznym. W pokazach uczestniczyli klienci, pracownicy sieci dealerskiej i serwisowej
Daimler Truck Polska oraz liczni przedstawiciele firm zabudowujących.
Komponenty i akcesoria
Transformacja cyfrowa zachodzi na niespotykaną dotychczas skalę, a łączność w czasie rzeczywistym jest jednym z kluczowych składników stymulujących. Proces ten wpłynie na każdą branżę, również transport ładunków w temperaturze kontrolowanej. Więcej w artykule >>Thermo King EMEA udoskonala swoją „cyfrową strukturę”<<
Jazdy testowe
Przedstawiamy model Mercedes-Benz Atego – klasyka dystrybucji cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem użytkowników, którzy doceniają najlepsze cechy tego pojazdu: wszechstronność, wydajność,
ekonomikę eksploatacji oraz niezawodność.
Transport komunalny
Pandemia COVID-19 spowodowała znaczące zmiany w sposobie zakupu pojazdów użytkowych również w branży komunalnej. Jedną z pierwszych firm, które dostrzegły nowy trend, była spółka HEWEA. We współpracy z wiodącymi producentami podwozi i dostawcami urządzeń HEWEA opracowała ofertę gotowych pojazdów o zróżnicowanych parametrach, wpisujących się w najczęstsze wymagania branży komunalnej.
Imprezy
Relacja z 6. edycja Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland, która zgromadziła na Autodromie Jastrząb
niemal 70 wystawców >>> szerzej w tym linku <<< oraz V Zlotu Jelcza, który w Jelczu-Laskowicach zgromadził właścicieli i miłośników marki Jelcz prezentujących swoje pojazdy: autobusy, samochody ciężarowe i pożarnicze. >>> szerzej w tym linku <<<
A na deser w “Samochodach Specjalnych”
Relacja z wydarzenia “Goodyear Drive Results”, które odbyło się podczas 3. rundy mistrzostw Europy
w wyścigach samochodów ciężarowych FIA European Truck Racing Championship, które po raz pierwszy w historii
odbywała się w Polsce na Torze Poznań. Firma Goodyear będąca dostawcą ogumienia do wszystkich ścigających się super-mocnych ciężarówek, odgrywa ważną rolę w całym cyklu wyścigów FIA ETRC.
A także rzecz o wszechstronnych naczepach niskopodwoziowych Kässbohrer oraz o najnowszych i najmocniejszych felg Alcoa Ultra ONE do samochodów ciężarowych segmentu średniego, autobusów i przyczep w rozmiarze 19,5×7,50 o nośności 3150 kg.