W aktualnym numerze

Tu można pobrać aktualny numer

W numerze przyglądamy się pojazdom do transportu betonu
I proponujemy subiektywny przegląd nowych rozwiązań, jakie ostatnio pojawiły się na rynku w grupie pomp do betonu, betonomieszarek i pompogruszek montowanych na podwoziach samochodów ciężarowych.
Zaglądamy też do firm Hansa i Tarco, opisujemy ich nowości produktowe. W ofercie Hansa oprócz pomp do betonu, pompogruszek oraz betonomieszarek, od sierpnia br. dostępne są również pojazdy z żurawiami HDS, bramowce oraz hakowce. W siedzibie TarCo natomiast przez cały wrzesień odbywa się prezentacja pierwszej w Europie pompy do betonu Cifa K56L serii Steeltech, którą w szczegółach prezentujemy.
Opisujemy również Kampanii Znaku Jakości „Dobry Transport”, której jesteśmy patronem medialnym. Uruchomiona przez Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce kampania wyróżnia firmy świadczące usługi transportu i podawania betonu według najwyższych standardów BHP.
Przybliżamy również jeden z pierwszych egzemplarzy w Polsce modelu T-Way – nowego samochodu ciężarowego do najtrudniejszych zadań off-road od Iveco, który mieliśmy okazję przedpremierowo zobaczyć. Pojazd zabudowany jest betonomieszarką Cifa SL9 Basic.

Rynek transportu
W artykule „Branża odrabia straty” podsumowujemy I półrocze 2021r. Portfele zamówień na nowe pojazdy użytkowe wypełnione po brzegi, czas oczekiwania wydłużony nawet do kilkunastu miesięcy. Tak oto rysuje się obraz rynku po pierwszej połowie bieżącego roku. Jak widać, firmy transportowe odrabiają zaległości zakupowe spowodowane przez pandemię koronawirusa.
Przybliżamy temat bieżnikowania opon w kontekście optymalizacji kosztów eksploatacji samochodów ciężarowych. Wielu przewoźników przyznaje się do korzystania z opon bieżnikowanych z prostego względu: marże za przejechany kilometr są coraz niższe, a koszt wymiany opon w zestawie to nierzadko kilka tysięcy złotych.

Nowa generacja ciężarówek MAN
Nowa generacja ciężarówek MAN sprawdza się nie tylko na szosach, ale także na drogach nieutwardzonych i w terenie. Wydajność spotyka się z solidnością i przydatnością do codziennego użytku w służbie budowlanej i komunalnej (testujemy w terenie) oraz do transportu ponadnormatywnego. Jak wiadomo zleceniodawcy ładunków ciężkich wymagają terminowości i niezawodnego sprzętu, który sprosta powierzonemu zadaniu. Rozmawiamy o tym z właścicielem firmy transportu ponadnormatywnego Ol-Trans, której flota wzbogaciła się o 6 pojazdów MAN nowej generacji.
Pozostając w temacie transportu ponadnormatywnego opisujemy akcję przewozu zbiorników przelewowych na modułach Goldhofer THP/SL.

Co jeszcze w numerze? Rzecz o powłokach lakierniczych
Przyglądamy się powłokom antykorozyjnym Novol zabezpieczającym szkielety autobusów Solaris Bus&Coach, wykonanych ze stali o podwyższonej odporności na korozję. Ponadto, powłoki lakiernicze stosowane w pojazdach użytkowych oprócz tego, że muszą mieć co najmniej niską zawartość LZO, muszą być przyjazne dla środowiska i łatwe do nałożenia oraz usunięcia. Przyglądamy się problemowi


A na deser w “Samochodach Specjalnych”
Relacjonujemy jubileusz istnienia firm PTM oraz Fliegl Trailer oraz nasza wizytę w firmie Chereau, producenta naczep do transportu produktów w temperaturach kontrolowanych. Przybliżamy także tegoroczną edycję targów motoryzacyjnych Automechanika Frankfurt Digital Plus – najważniejszej i największej imprezy branżowej rynku aftermarket oraz piszemy systemie automatycznego sprzęgania KKS od firmy JOST. A o rynku sprzedaży, specyfice i wyzwaniach związanych z zaopatrzeniem w LNG rozmawiamy z Karolem Wieczorkiem, przedstawicielem firmy Cryogas M&T Poland.