W aktualnym numerze

Tu można pobrać aktualny numer

Transport w temperaturze kontrolowanej
Przyglądamy się nowościom producentów w segmencie naczep chłodni. Do tego rok 2021 jest rokiem szczególnym. Naczepa chłodnia Krone Cool Liner obchodzi 25. Urodziny o czym szerzej w artykule. Do tego na rynek polski wchodzi nowy producent: od kwietnia działa w Polsce przedstawicielstwo firmy SOR Ibérica – hiszpańskiego producenta specjalizującego się w budowie nadwozi do transportu ładunków w temperaturach kontrolowanych. Już wkrótce naczepy chłodnie SOR trafią do pierwszych klientów.

Sporo tematów z branży komunalnej
Firmy Renault Trucks Polska i Terberg Matec Polska zrobiły bardzo ważny krok: śmieciarka na podwoziu DWide Z.E. to produkt seryjny, którego konfiguracja i sprzedaż odbywają się na normalnych, handlowych zasadach. Piszemy zatem o pierwszej w Polsce zarejestrowanej elektrycznej ciężkiej śmieciarce (nasz pojazd z okładki). Dodatkowo o dostosowaniu zabudowy Olympus 21W do montażu na podwoziu D Wide Z.E. opowiada nam Damian Wiśniewski, kierownik montażu w firmie Terberg Matec Polska.
Piszemy o Komunalogii – outlecie pojazdów komunalnych – inicjatywie spółki HEWEA skierowanej do sektora gospodarki komunalnej.
W branży komunalnej, przy pracach w trudno dostępnym terenie miejskim, przy utrudnionym dojeździe i małej ilości miejsca, rozwiązania transportowe o dużej zwrotności są coraz bardziej poszukiwane. Opisujemy model DAF CF 480 FAW jako odpowiedź na te poszukiwania.

Ruchome podłogi
Najnowszy ciągnik MAN TGX 18.470 zabraliśmy na niewielką przejażdżkę z Wolicy – siedziby MAN Truck & Bus Polska – do Łodzi. Tam sprawdziliśmy, czy nowemu MAN-owi będzie do twarzy z naczepą Scrigno – ruchomą podłogą firmy TMT Tanks & Trailers, której pojazdy na naszym rynku dystrybuuje PTM Polska.
Pozostając w temacie: naczepy z ruchomą podłogą dają wiele korzyści, w tym szybki rozładunek i możliwość działania bez pomocy systemu wywrotu. Piszemy jak działają oraz opisujemy systemy ruchomej podłogi. Dodatkowo prezentujemy modele TMT Tanks&Trailers od PTM i K-Force od Kraker Trailers

Co jeszcze w numerze? Nowości …
Piszemy najnowszy modelu Iveco T-Way – najnowszym terenowym samochodzie ciężarowym do najtrudniejszych zadań off-road. Co ma w sobie następna legendarnego Trakkera? Odpowiedź w artykule

Przedstawiamy nowości produktowe firmy Kögel Trailer, a także aktualności na temat wynajmu i rozwiązań telematycznych, zapewniające bardziej zrównoważony rozwój przedstawione na wirtualnej konferencji producenta.

… i trochę techniki
Scania jest obecnie jedynym producentem mogącym zaoferować ciągniki siodłowe napędzane 8-cylindrowymi widlastymi silnikami Euro VI tworzącymi rodzinę DC16. Podstawą oferty są jednak 6-cylindowe rzędowe silniki z rodziny DC13. Co więc wybrać? Odpowiedź w artykule.
Radzimy jak zoptymalizować proces zakupowy i zarządzać magazynem. W artykule firmy Sirit Poland również odpowiedź jak optymalizować układ pneumatyczny i wybrać najlepsze części?
Przeważnie zapominamy, jak istotną rolę odgrywa niezawodna praca układu pneumatycznego w funkcjonowaniu pojazdu użytkowego, a przecież tak wiele ważnych funkcjonalnie i istotnych dla bezpieczeństwa układów, takich jak zawieszenie pneumatyczne, sterowanie skrzynią biegów lub
układ hamulcowy, jest zasilanych sprężonym powietrzem. O tym tez w numerze. Oraz o hamulcu tarczowym ModulT – wiodącemu produktowi Haldex.


A na deser w “Samochodach Specjalnych”
Czy da się zawrócić z 70-metrową łopatą turbiny wiatrowej, gdy po jednej stronie znajduje się zbocze góry, a po drugiej przepaść? Portugalska firma LASO Transportes, specjalizująca się w transporcie nienormatywnym, pokonuje takie ekstremalne przeszkody dzięki naczepie Nooteboom SWC Super Wing Carrier.