Tu można pobrać aktualny numer
Temat wydania to Podsumowanie roku 2022
Zamieściliśmy podsumowanie rynku samochodów ciężarowych, naczep, przyczep i zabudów, a także samochodów dostawczych i autobusów.
O sytuacji w w 2022 roku oraz o planach na rok bieżący opowiadali nam osobiście:
- Mariusz Piszczek, dyrektor zarządzający DAF Trucks Polska
- Przemysław Rajewski, prezes spółki Daimler Truck Polska
- Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska oraz Monika Trzosek, dyrektor sprzedaży Volvo Trucks Polska
- Claus Wallenstein, dyrektor zarządzający spółki MAN Truck & Bus Polska
- Wojciech Rowiński, dyrektor generalny Scania Polska SA
- Daniel Wolszczak, dyrektor generalny spółki Iveco Poland
- Valery Muyard, prezes spółki Renault Trucks Polska
- Wojciech Kopiel, dyrektor zarządzając Q-Service Truck, będący na terenie Polski wyłącznym importerem ciężarówek Ford Trucks
- Andrzej Dziedzicki, dyrektor handlowy EWT Truck & Trailer Polska
- Mariusz Golec, CEO Grupy Wielton
- Tomasz Kujawa, członek zarządu i dyrektor sprzedaży POZKRONE oraz Maciej Michalski, członek zarządu POZKRONE
- Tomasz Bartoszewicz, dyrektor zarządzający PTM Polska
- Andrzej Kamionka, prezes zarządu KH-kipper
- Damian Stępień, odpowiadający za sprzedaż pojazdów nowych i używanych Bodex.
W art. „Ograniczenie emisji CO2 w transporcie: nowe cele” przedstawiamy komentarze ACEA odnośnie propozycji KE, by do 2030 r. emisja CO2 przez samochody ciężarowe była ograniczona o 45%. (szerzej w tym linku)
Transport leśny
W nawiązaniu do zdjęcia z I okładki – pojazdu leśnego – zadajemy pytanie “Czy można tak skonfigurować pojazd do transportu leśnego, by był wytrzymały, uniwersalny i mógł przewieźć drewno o długości do 21 m, a do tego był efektownie stuningowany?” Pokazujemy, że można. Prezentujemy pojazd
Renault Trucks C520 6×4 z zabudową Hydrofast na felgach Alcoa Wheels Dura-Bright należący do firmy Devdrew Dawid Ziewiec.
Natomiast jak istotna jest konfiguracja osi pojazdu używanego w transporcie drewna, wie każdy jego użytkownik. Wiedział to właściciel nowego modelu z napędem na wszystkie osie, czyli Renault Trucks K 6×6 Heavy z zabudową na ławach do przewozu drewna stosowego Hydrofast oraz żurawiem hydraulicznym V-KRAN V13 7.9 montowanym na tylnym zwisie. Prezentujemy w szczegółach wspomniany pojazd.
Jazdy testowe
Podczas testów prasowych Ride&Drive na drogach Katalonii w ub. roku, mieliśmy możliwość bezpośredniego zapoznania się z ciężarówkami DAF XD w różnych konfiguracjach, by odpowiedzieć na pytanie Czy DAF XD jest bliski ideału? Natomiast Raoul Wijnands, Manager Testing w DAF Trucks, podczas tych testów opowiadał nam o genezie powstania nowego modelu i ogólniej – wszystkich ciężarówek nowej generacji DAF, a więc także XF, XG i XG+ .
Mieliśmy również okazję przetestować przez kilka dni ciągnik siodłowy Actros 1848 LS 4×2 Edition 2
z największą kabiną L GigaSpace. Pojazd ten jest wyposażony w systemy, które mają na celu
zapewnienie jak najniższego zużycia paliwa, maksymalnego bezpieczeństwa jazdy i minimalnego zmęczenia kierowcy.
Transport ponadnormatywny
Wracamy do spektakularnego transportu jaki miał miejsce w ub. roku, a mianowicie do przewozu elementów maszyny do drążenia tunelu TBM. O wyzwaniach związanych z organizacją tego transportu opowiadał nam Robert Skuratowicz – właściciel firmy MTD Skuratowicz.
Proponujemy też kolejną dawkę informacji na temat nowych i zmodernizowanych pojazdów wykorzystywanych w branży przewozów nienormatywnych. Tym razem omówimy szerzej niektóre z rozwiązań zaprezentowanych na ubiegłorocznych targach Bauma. Bliżej przyglądamy się również modułom Cometto Eco1000.
A na deser w “Samochodach Specjalnych”
Piszemy o rozwiązaniach w naczepach Chereau i nowym przedstawicielstwie firm w Polsce piszemy w artykule “Chereau, to chłodnia nie dla każdego”. O planach sprzedaży pojazdów, opowiada nam też Wojciech Żołądek, prezes zarządu spółki TT-Thermo King będącej przedstawicielem Chereau w Polsce.