Ruchome podłogi: Knapen Trailers

W naczepie Knapen EXSIDE łatwość dostępu podczas za- i rozładunku została znacznie poprawiona w porównaniu z obecnymi koncepcjami na rynku: otwierane ściany boczne tworzą pojedynczy duży otwór o szerokości 12,9 m (fot. Knapen Trailers)

Naczepy z ruchomą podłogą wykorzystywane są w takich branżach, jak rolnictwo (płody rolne), sektor komunalny (zbiórka odpadów), drzewny i energetyczny (pelety, trociny, odpadki drzewne) czy wreszcie do transportu ładunków ogólnego przeznaczenia, także na paletach. Proponujemy syntetyczny przegląd nowości i ciekawych produktów w segmencie naczep z ruchomą podłogą. Wybraliśmy marki: Benalu, Bodex, Knapen Trailers, Kraker Trailers, Legras industrie, Schwarzmüller, STAS oraz TMT Tanks & Trailers. Dziś o Knapen Trailers.

Naczepa z ruchomą podłogą Knapen EXSIDE to tegoroczny zwycięzca Trailer Innovation 2021 w kategorii nadwozie (Body). Naczepa ta jest całkowicie nową konstrukcją i pod wieloma względami bardzo innowacyjna. EXSIDE można załadować z boku, co umożliwia przewoźnikom oprócz typowych ładunków masowych przewóz każdego innego rodzaju ładunku. Można zatem wykorzystać pojazd do przewożenia ładunków powrotnych, takich jak np. towary na paletach, skrzynie, big-bagi, a także ładunki niepodzielne.

W naczepie Knapen EXSIDE łatwość dostępu podczas za- i rozładunku została znacznie poprawiona w porównaniu z obecnymi koncepcjami na rynku. Otwierane ściany boczne tworzą pojedynczy duży otwór o szerokości 12,9 m. Uzyskanie tak dużej szerokości wymagało specjalnej konstrukcji, ponieważ wytrzymałość konstrukcyjna ściany nie może zostać naruszona, a wąskie słupki grodzi i tylnych drzwi muszą wspierać konstrukcję drzwi. Górną belkę (szynę) nad drzwiami bocznymi można unieść o 300 mm. Tworzy to dodatkową dostępną wysokość podczas za- lub rozładunku, dzięki czemu z boku można w pełni wykorzystać wysokość użyteczną.

W naczepie EXSIDE nie ma dolnych prowadnic drzwi. Boczne drzwi i środkowy słupek mają pełny prześwit (w pozycji otwartej) od dolnej krawędzi przyczepy. W pozycji otwartej boczne drzwi i środkowy słupek naczepy Knapen EXSIDE zwisają z dala od dolnej krawędzi pojazdu. Jeśli zostaną uderzone, drzwi i środkowy słupek swobodnie ustępują, więc ryzyko uszkodzenia jest minimalne. Ponieważ w dolnej części nie ma szyny, użytkownicy nie napotkają żadnego oporu podczas zamykania drzwi, jeśli dolna krawędź lekko się „ugnie”. Pozostałości ładunku masowego, nagromadzone zabrudzenia i zanieczyszczenia oraz mróz również nie mogą zablokować dolnych szyn.

Przypomnijmy, że za dystrybucję naczep Knapen Trailers na terenie Polski odpowiada firma MA Trail z Chojnic.

Naczepa z ruchomą podłogą Knapen EXSIDE to tegoroczny zwycięzca Trailer Innovation 2021 w kategorii nadwozie (fot. Knapen Trailers)