Ruchome podłogi: Bodex

Bodex ma w ofercie produktowej uniwersalne naczepy z ruchomą podłogą, które umożliwiają wielowariantowy załadunek przede wszystkim długich przedmiotów (fot. Bodex)

Naczepy z ruchomą podłogą wykorzystywane są w takich branżach, jak rolnictwo (płody rolne), sektor komunalny (zbiórka odpadów), drzewny i energetyczny (pelety, trociny, odpadki drzewne) czy wreszcie do transportu ładunków ogólnego przeznaczenia, także na paletach. Proponujemy syntetyczny przegląd nowości i ciekawych produktów w segmencie naczep z ruchomą podłogą. Wybraliśmy marki: Benalu, Bodex, Knapen Trailers, Kraker Trailers, Legras industrie, Schwarzmüller, STAS oraz TMT Tanks & Trailers. Dziś prezentujemy naczepy firmy Bodex.

W ofercie firmy Bodex znajdziemy 3-osiowe naczepy z ruchomą podłogą w różnych konfiguracjach i kubaturze od 90 m3do 94 m3. Producent daje również możliwość dostosowania wymiarów pojazdów do indywidualnych potrzeb klientów – jeśli potrzebne są nietypowe (krótsze lub niższe) wersje,  specjaliści z firmy Bodex są w stanie je zbudować.

Nowością w gamie produktowej jest uniwersalna naczepa z ruchomą podłogą, która umożliwia wielowariantowy załadunek przede wszystkim długich przedmiotów. Zastosowanie aluminiowych drzwi bocznych i wyeliminowanie koniecznego dotychczas środkowego słupka utrudniającego załadunek długich elementów do transportu daje możliwość załadunku naczepy od tyłu, z góry i z boku przedmiotami o długości nawet do 13 600 mm. Konstrukcję naczepy opracowano wspólnie z inżynierami z Politechniki Wrocławskiej i została zgłoszona do Urzędu Patentowego RP. Obliczenia wytrzymałościowe wykonane metodą elementów skończonych oraz zastosowanie stali o podwyższonej wytrzymałości dało w efekcie zmniejszenie masy własnej o 500 kg i zachowanie wymaganej sztywności całości konstrukcji. Drzwi boczne zastosowane w naczepie mają opracowany na nowo system profili i uszczelnień dający możliwość przewozu także materiałów sypkich.

W uniwersalnych naczepach Bodex z ruchomą podłogą zastosowanie aluminiowych drzwi bocznych i wyeliminowanie koniecznego dotychczas środkowego słupka utrudniającego załadunek długich elementów do transportu pozwoliło na załadunek przedmiotów o długości nawet do 13 600 mm (fot. Bodex)