Ruchome podłogi: Kraker Trailers

Naczepa z ruchomą podłogą nowej generacji Kraker K-Force Waste to konstrukcja przystosowana specjalnie do transportu odpadów i złomu w bardzo wymagających warunkach (fot. Kraker Trailers)

Naczepy z ruchomą podłogą wykorzystywane są w takich branżach, jak rolnictwo (płody rolne), sektor komunalny (zbiórka odpadów), drzewny i energetyczny (pelety, trociny, odpadki drzewne) czy wreszcie do transportu ładunków ogólnego przeznaczenia, także na paletach. Proponujemy syntetyczny przegląd nowości i ciekawych produktów w segmencie naczep z ruchomą podłogą. Wybraliśmy marki: Benalu, Bodex, Knapen Trailers, Kraker Trailers, Legras industrie, Schwarzmüller, STAS oraz TMT Tanks & Trailers.

Już w przeszłości firmia Kraker Trailers dysponowała naczepą z ruchomą podłogą przeznaczoną specjalnie dla sektora zajmującego się transportem odpadów, ale pojazd nowej generacji – K-Force Waste – został skonstruowany specjalnie do transportu odpadów i złomu w bardzo wymagających warunkach. W konstrukcji wykorzystano rozwiązania obowiązujące w przypadku całej rodziny K-Force. Oznacza to, że połączenia spawane o dużej wytrzymałości zostały zastąpione połączeniami śrubowymi, co umożliwia producentowi wykorzystywanie połączenia aluminium i stali, co z kolei daje w efekcie możliwość optymalnego rozłożenia objętości i masy. W modelach z rodziny K-Force stosowany jest zoptymalizowany układ prowadnic listew podłogi – jest ich więcej, przez co uzyskano bardziej równomierny rozkład nacisków wywieranych przez przewożony ładunek. Poszczególne komponenty łączone są ze sobą za pomocą połączeń skręcanych typu śrubonit (Huck BobTail).

Ruchome podłogi z rodziny K-Force Waste są wyposażone w dwuczęściowy dach ekologiczny, hydrauliczną tylną klapę oraz  system ruchomej podłogi Cargo Floor PowerSpeed z oczyszczaniem CleanSweep. Podłoga PowerSpeed ma dwa filtry ciśnieniowe, przepływ 180 dm3/min (w porównaniu z 110 dm3/min w systemie standardowym) oraz grubsze przewody ciśnieniowe zasilające i powrotne – odpowiednio 25 mm i 30 mm (standardowo 20 mmi 25 mm). W konsekwencji prędkość rozładunku została znacznie zwiększona: naczepa z podłogą PowerSpeed i ładunkiem 90 m3 może być rozładowana w około 5 minut. Sytem PowerSpeed jest stosowany przeważnie w kombinacji z cięższymi podłogami – w naczepie K-Force Waste jest to 15 desek o grubości 10 mm z umieszczonymi na końcówkach nakładkami ze stali Hardox. Specjalne płótno systemu CleanSweep zapewnia czysty rozładunek bez konieczności wykonywania prac po rozładunku. Podczas rozładunku oświetlenie jest zakrywane pokrywą ochronną. Wszystkie opcje (dach hydrauliczny i hydrauliczna tylna klapa, podłoga w systemie PowerSpeed, płótno CleanSweep oraz osłona tylna naczepy są obsługiwane pilotem zdalnego sterowania.

Wspomniane elementy sprawiają, że praca z K-Force Waste jest bezpieczna i łatwa, ponieważ nie ma już potrzeby wchodzenia na platformę. Dach otwiera się i zamyka automatycznie po naciśnięciu przycisku. To samo dotyczy tylnej klapy. Naczepy K-Force Waste są objęte 5-letnią gwarancją na lakier i konstrukcję.

Na terenie Polski dystrybucję naczep Kraker Trailer prowadzi firma TrailerTec Polska.

Ruchome podłogi z rodziny K-Force Waste są wyposażone w dwuczęściowy dach ekologiczny, hydrauliczną tylną klapę oraz system ruchomej podłogi CargoFloor PowerSpeed z oczyszczaniem CleanSweep (fot. Kraker Trailers)