Optifuel Challenge: używane Renault T po fabrycznym “liftingu” i z nowym oprogramowaniem jeżdżą jak nowe

Fot. Renault Trucks Polska

Pojazdy konkursowe to modele używane, które przeszły proces odnowienia w dziale fabryki w Bourg-en-Bresse która jest dedykowana pojazdom używanym. Fabryka przegląda 200 punktów kontrolnych, dokonuje odświeżenia wnętrza oraz oklejenia wg zamówionego wzoru – na konkurs wybrano wersję „T01 Racing”. 

Oczywistym jest, że zakład dokonuje przeglądu oraz zapewnia fabryczny update oprogramowania do możliwie najnowszej wersji ze względu na generację pojazdu. To ostatnie jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie oprogramowanie Step D jest odpowiedzialne za doskonałe osiągi paliwowe oraz za najnowszą (aktualną) wersję tempomatu topograficznego Optivision.

Fot. Renault Trucks Polska

Dzięki temu, parametry pojazdów konkursowych w niczym nie odbiegają od egzemplarzy fabrycznie nowych. Warto podkreślić, że zestawy jeżdżą na energooszczędnym ogumieniu Michelin.

Łukasz Kurcbard, Fuel Eco/Product Sup. Manager (fot. K.Biskupska)

Póki co konkurs trwa i nie chcę zdradzać zbyt wielu szczegółów, ale wyniki zużycia paliwa są jak dotąd najniższe ze wszystkich edycji. Drugą i niezmiernie ważną kwestią jest najmniejszy rozrzut wyników zużycia paliwa pomiędzy uczestnikami: to dowodzi faktu, że samochody dużo „wybaczają” tym samym ułatwiając jazdę” – skomentował Łukasz Kurcbard, sędzia konkursu Optifuel Challenge i dodał “Nie ma lepszej rekomendacji dla tych pojazdów niż samodzielne i naoczne przekonanie się w kwestii ich jakości i wykończenia. Konkurs nie dobiegł jeszcze półmetka, więc jest szansa zasiąść za kierownicą, rozejrzeć się po wnętrzu oraz sprawdzić osiągi 3-letnich samochodów z przebiegiem około 330 000 km. Jak dotąd, każdy kierowca wysiadając z kabiny mówi – cytuję – że „wyglądają i jeżdżą jak nowe”.

Więcej o początkach konkursu Optifuel Challenge do poczytania pod tym linkiem – to w Polsce  w 2009 r. zrealizowano po raz pierwszy konkurs z jazdy ekonomicznej.

Pojazdy konkursowe
Kierowcy poprowadzą Renault Trucks T480 4×2 Sleeper Cab z silnikiem DTI13 Euro 6, wyposażone w skrzynię biegów Optidriver AT2412F (przełożenie przekładni głównej: 2,47) i ogumienie Michelin X-Line 315/70R22,5. Oprogramowanie, to najnowsze, identyczne ze stosowanym w „Step D”, tempomat topograficzny Optivision w wersji mapowej. We wszystkich pojazdach są te same wersje oprogramowania oraz identyczne parametry kalibracji tachografów.

Fot. Renault Trucks Polska