Ruszyły zapisy regionalne do 10. edycji Optifuel Challenge Renault Trucks – pierwsze eliminacje już 13 maja

Fot. Renault Trucks Polska

13 maja br. rusza jubileuszowa 10. edycja konkursu Optifuel Challenge. Konkurs ma swoje korzenie w Polsce: to tutaj w 2009 r. zrealizowano po raz pierwszy konkurs z jazdy ekonomicznej.

Z perspektywy czasu można powiedzieć, że w pierwszych edycjach uczestnicy pojawiali się z ciekawości. Z edycji na edycję w konkursie pojawiała się coraz większa rywalizacja. Optifuel Challenge to doskonała okazja, aby poznać nowości produktowe, czy dowiedzieć się więcej o najskuteczniejszych technikach jazdy ekonomicznej i poprawić swoje umiejętności. To również okazja, aby zdobyć atrakcyjne nagrody, a te czekają już na zwycięzców podczas lokalnych eliminacji.

Pojazdy konkursowe to modele używane, które zostały poddane konwersji w fabryce pojazdów używanych Renault Trucks w Bourg-en-Bresse. Zabieg ten podkreśla niezawodność produktów Renault Trucks i udowodnia, że nawet po 4 latach eksploatacji pojazdy są w świetnej formie, utrzymują wysokie osiągi i pozwalają uzyskać dobre wyniki zużycia paliwa.

Kierowcy poprowadzą Renault Trucks T480 4×2 Sleeper Cab z silnikiem DTI13 Euro 6, wyposażone w skrzynię biegów Optidriver AT2412F (przełożenie przekładni głównej: 2,47) i ogumienie Michelin X-Line 315/70R22,5. Oprogramowanie, to najnowsze, identyczne ze stosowanym w „Step D”, tempomat topograficzny Optivision w wersji mapowej. We wszystkich pojazdach są te same wersje oprogramowania oraz identyczne parametry kalibracji tachografów.

Podczas kwalifikacji zadaniem uczestników będzie pokonanie wyznaczonej trasy obciążonym 20 tonami ładunku zestawem z ciągnikiem Renault Trucks T480 połączonym z naczepą Wielton Curtain Master. Wszystkie pojazdy zostały przetestowane i skalibrowane pod kątem identycznych wskazań zużycia paliwa. Uczestnicy zmierzą się z wynikiem Master Driverów Renault Trucks Polska. Rezultaty będą podawane w oparciu o narzędzie Optifuel Infomax. Zwycięzcą zostanie kierowca, który osiągnie najniższe zużycie paliwa utrzymując najwyższą średnią prędkość, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa o ruchu drogowym.

Fot. Renault Trucks Polska

Eliminacje konkursu potrwają od 13 maja do 24 września. Na jesieni planowany jest finał, w czasie którego zostanie wyłoniony Mistrz Jazdy Ekonomicznej Renault Trucks Polska. Sponsorami tegorocznej edycji są: Wielton, Michelin, RTFS i Grupa MAK.

Atrakcyjne nagrody
Jest o co walczyć. Mimo, iż konkurs nie ma w tym roku kontynuacji na finale światowym, to Renault Trucks Polska przygotowało równie atrakcyjne nagrody, co w poprzednich edycjach. Nagrodą główną w polskim finale jest voucher o wartości 8 000 PLN dla zwycięskiego kierowcy, a dla firmy, w której pracuje użyczenie nowego pojazdu Renault Trucks T Evolution na okres 10 miesięcy (w nawiązaniu do 10 edycji konkursu).
Dodatkowo Michelin przekaże na testy 6 opon ciężarowych Michelin. Zwycięzca konkursu będzie mógł wybrać dowolnych 6 opon ciężarowych Michelin z aktualnie dostępnej oferty do swojego pojazdu i przekonać się o doskonałych ich osiągach. Z kolei RTFS oraz Grupa MAK wspólnie fundują dla zwycięskich firm vouchery o wartości 5000 zł – za pierwsze miejsce oraz o wartości 2000 zł – za zajęcie drugiego miejsca, oba do wykorzystania na ubezpieczenie pojazdów.

Bezpieczeństwo Covid-19
Ze względu na obecną sytuacje Covid-19 10. edycja konkursu jest wyjątkowa. W trosce o bezpieczeństwo uczestników konkursu i Master Driverów zachowane zostaną wszelkie możliwe środki ostrożności. Impreza zachowuje charakter plenerowy. W pojazdach konkursowych zostały zamontowane specjalne przeźroczyste przegrody wykonane z poliwęglanowej folii, które oddzielają uczestnika od instruktora. Każdy uczestnik otrzyma zestaw środków ochrony osobistej: maseczkę, rękawiczki, płyn do dezynfekcji, długopis. Obowiązkowo w czasie jazdy będzie prowadził pojazd w maseczce i w rękawiczkach. Instruktorzy będą przed każdą jazdą konkursową mierzyć temperaturę. Kierowcy będą umawiani na konkretne godziny, aby nie grupować się w większej ilości. Po każdym przejeździe kabina będzie wietrzona.

Kierowcy mają do dyspozycji 15 lokalizacji – zgłoszenia do konkursu zbierają przedstawiciele handlowi z danej lokalizacji (tabela poniżej). Regulamin konkursu znajduje się na renault-trucks.pl.

Fot. Renault Trucks Polska
Fot. Renault Trucks Polska