Kwietniowe targi bauma zgromadziły liczne grono przedstawicieli szeroko rozumianej branży budowlanej. Wśród nich nie mogło zabraknąć producentów pojazdów wykorzystywanych w transporcie nienormatywnym.
Premiery światowe i uznana jakość to wizytówka ekspozycji spółki Goldhofer. Produktem numer jeden na targach było nowe rozwiązanie, które uczyni ciężki transport jeszcze bardziej zrównoważonym, efektywnym i prostym. Niestety, w momencie przygotowania tego artykułu producent nie udostępnił jeszcze materiałów na temat tej premiery – napiszemy o tym nowym produkcie w odrębnej relacji.
Uwagę zwracały nowe wersje znanych pojazdów i rozwiązań transportowych. Wśród nich można wymienić naczepę ARCUS PK, pokazaną po raz pierwszy na ubiegłorocznych targach IAA, a także inteligentne rozwiązanie do transportu łopat turbin wiatrowych VENTUM działające w połączeniu z adapterem BLADEX. VENTUM to pięciokrotnie rozsuwana naczepa o całkowitej długości do 72 m. Razem z adapterem do montażu łopat BLADEX powstaje system, który przy transporcie wyjątkowo długich łopat daje możliwość rozwijania na trasie wyższych prędkości średnich, skraca również czasochłonność procesów za- i rozładunku. Ten pojazd o nowej koncepcji ma stworzyć całkowicie nowy wymiar w zakresie precyzji działania, bezpieczeństwa i efektywności.
ARCUS STZ-PK 8 to naczepa niskopodwoziowa z obniżonym pokładem, wyposażona w precyzyjny układ skrętu tworzony przez osie wahadłowe samoskrętne i ze skrętem wymuszonym. Układ ten zapewnia precyzję manewrowania niezależnie od długości zestawionej kombinacji.
Samobieżny moduł transportowy ADDRIVE pokazany po raz pierwszy na poprzedniej baumie w 2016 r. doczekał się modernizacji. W połączeniu z adapterem do transportu łopat turbin wiatrowych FTV 500 klienci otrzymują przekonujące rozwiązanie typu 3 w 1.
Na ekspozycji Goldhofera nie mogło zabraknąć zoptymalizowanych wersji naczep modułowych z rodziny THP oraz modułów samobieżnych PST. Dopełnieniem był następca słynnego adaptera przęsłowego – teraz FAKTOR 5.5 zastępuje FAKTOR-a 5, co oznacza 10-rocentowe zwiększenie jego nośności.
Opracował: Dariusz Piernikarski