Pojazdy tureckiej marki BMC wchodzą na polski rynek. Generalnym przedstawicielem marki BMC została spółka Autobagi Polska. Po raz pierwszy z ofertą można było zapoznać się na majowych targach Nowa Infrastruktura, zorganizowanych przez Targi Kielce.
Podczas targów Nowa Infrastruktura na stoisku firmy Autobagi Polska pokazano podwozie budowlane BMC TUĞRA TGR 4340 (8×4) z betonomieszarką Imer Group. Pojazd wyposażono w silnik Cummins ISL9 Euro VI o pojemności 8,9 l i maksymalnej mocy 400 KM (298 kW), współpracujący z 16-biegową manualną skrzynią biegów ZF. Oprócz podwozi w Polsce oferowane będą również ciągniki siodłowe BMC oraz modele dystrybucyjne powyżej 18 t dmc. i autobusy marki BMC Otomotiv.
Niebawem pojawią się w Polsce pierwsze samochody demonstracyjne – ciągniki siodłowe BMC TUĞRA, a po okresie wakacyjnym również podwozia.
Spółka Autobagi Polska przedstawicielem BMC
Spółka Autobagi Polska (spółka córka litewskiego UAB Autobagi, ulokowana w Libertowie k. Krakowa) w 2013 r. została generalnym przedstawicielem firmy. Kamaz na Polskę – wydzielono wówczas Kamaz Polska, do oferty trafiły również pojazdy lekkie – GAZelle. Od tego czasu firma systematycznie wzmacnia swoją pozycję na rynku, rozwijając sieć serwisową marek Kamaz i GAZelle oraz wprowadzając serwisy mobilne. Dzięki aktywnej analizie działań konkurencji, bogatemu wyposażeniu i wysokim osiągom pojazdów oferowane produkty miały bardzo dobry wskaźnik jakości do ceny. Działania Autobagi Polska cechuje indywidualna współpraca z klientami, dzięki czemu kompleksowe rozwiązania są doskonale dostosowane do ich potrzeb oraz wymagań. W swoich działaniach spółka konsekwentnie dąży do stworzenia sieci partnerskiej, w której jest miejsce na rozmowy na temat oferowanych samochodów, rozwoju współpracy i wprowadzania nowych rozwiązań.
Po agresji Rosji na Ukrainę w lutym 2022 r. i nałożeniu przez UE sankcji firma Autobagi zmuszona została, aby poszukać nowych partnerów biznesowych.
W kwietniu br. Autobagi Polska została generalnym przedstawicielem tureckiej marki BMC na terenie Polski. W ofercie BMC znajdują się pojazdy przeznaczone do transportu drogowego, samochody ciężarowe o podwyższonej ładowności oraz ciągniki siodłowe. Wywrotki, betonomieszarki, hakowce i skrzynie to tylko niektóre zabudowy, jakie Autobagi Polska może przygotować dla swoich klientów.
Tradycyjnie mogą to być również zabudowy pożarnicze. Pojazdy BMC cechuje nowoczesny design, doskonałej jakości wyposażenie oraz konkurencyjność cen. Duża dostępność jest czynnikiem, który aktualnie wyróżnia samochody BMC na tle konkurencji.
BMC TUĞRA
Firma BMC w 2018 r. zaprezentowała na IAA w Hanowerze nową rodzinę ciężarówek TUĞRA, będących wynikiem inetensywnych prac badawczo-rozwojowych, inżynieryjnych i produkcyjnych prowadzonych od 2014 r. TUĞRA to samochód ciężarowy, który oferuje wszystko, czego może oczekiwać klient. Dysponując silnikiem, który zapewnia maksymalną wydajność przy każdym obciążeniu i we wszystkich warunkach, zarówno na budowie, jak i na drodze, TUĞRA zapewnia niskie zużycie paliwa dzięki wydajnej integracji silnika ze skrzynią biegów i lżejszej konstrukcji podwozia. BMC TUĞRA to przyjazna dla portfela ciężarówka z przystępnymi cenowo częściami zamiennymi, zoptymalizowanymi interwałami konserwacji i niskimi kosztami cyklu życia.
Dzięki ergonomicznej konstrukcji TUĞRA zapewnia kierowcy komfortową jazdę i wygodną przestrzeń życiową, szczególnie podczas długich podróży. Pojazd jest gotowy do każdej pracy w dzień i w nocy dzięki wielofunkcyjnej kierownicy, przedniej konsoli o nowoczesnej konstrukcji oraz tablicy wskaźników TFT z 7-calowym wyświetlaczem systemu multimedialnego z Bluetooth i nawigacją. W kabinie rozmieszczono pojemne schowki, jest lodówka, fotel kierowcy ma liczne możliwości regulacji, w kabinach sypialnych nie zapomniano o wygodnych leżankach.
BMC TUĞRA jako dalekobieżny ciągnik siodłowy występuje w 2 podstawowych wersjach: TGR 1846 (4×2) z wysokim dachem oraz TGR 1846 (4×2) ze standardowym dachem. W samochodach tych montowane są silniki FPT Cursor 11 Euro VI D o mocy 460 KM (338 kW) i momencie obrotowym 2150 Nm. Silniki współpracują ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ZF TraXon 12 TX 2210 TO (opcjonalnie z intarderem o mocy 600 kW).
TGR 1832 (4×2) L z kabiną dzienną i zawieszeniem mechanicznym przeznaczony jest do zadań dystrybucji regionalnej. Pojazd napędzany jest przez silnik Cummins ISB6.7E Euro VI D o mocy 320 KM (239 kW) i momencie obrotowym 1200 Nm. 9-biegowa manualna skrzynia przekładniowa to ZF 9 S 1310 TD. Grupę podwozi dystrybucyjnych uzupełniają modele TGR 3232 (8×2) oraz TGR 2532 (6×2) – oba z kabiną sypialną.
Odrębną grupę tworzą podwozia przeznaczone dla segmentu budowlanego: TGR 4340 (8×4) DXD oraz TGR 3540 (6×4). W pojazdach tych zastosowano silnik Cummins ISL9E6D Euro VI o mocy 400 KM (298 kW) i momencie obrotowym 1700 Nm. Silnik współpracuje z 16-biegową manualną skrzynią przekładniową ZF 16 S 1830 TO (opcjonalnie z intarderem 600 kW).
BMC w skrócie
Założona w 1964 r. firma BMC (BMC Automotive Industry and Trade Inc.) to jeden z największych producentów pojazdów użytkowych i wojskowych w Turcji, mający na swoim koncie wiele ważnych dokonań. To właśnie firma BMC jako pierwsza rozpoczęła w Turcji produkcję silników wysokoprężnych, wprowadziła na rynek samochód z silnikiem turbodoładowanym, a także pierwszy lekki samochód dostawczy produkcji tureckiej, ekologiczny autobus na gaz ziemny, niskopodłogowy autobus i pierwszy krajowy taktyczny kołowy pojazd opancerzony. Obecnie BMC produkuje pojazdy użytkowe i wojskowe w różnych konfiguracjach w swoich nowoczesnych zakładach o powierzchni 250 tys. m 2 w Pinarbaşı w Izmirze. Firma zatrudnia ok. 3500 pracowników. W swojej działalności BMC integruje wszystkie najważniejsze procesy: projektowanie, prace badawczo-rozwojowe, produkcje, sprzedaż i usługi posprzedażowe. Będąc jednym z wiodących producentów pojazdów użytkowych w Turcji z niemal 60-letnią historią, eksportem do 80 krajów i łączną produkcją ponad 300 tys. pojazdów od czasu powstania, BMC kontynuuje swój rozwój poprzez silną sieć dealerów i około 100 autoryzowanych serwisów i punktów części zamiennych.
Celem jest stanie się marką rozpoznawalną globalnie i obecną na wielu rynkach światowych.
Autor: Dariusz Piernikarski