Cometto – producent samobieżnych modułów transportowych należący do Grupy Faymonville – nawiązał współpracę ze Scanią, która będzie mu dostarczać silniki.
Silniki Scania o różnych pojemnościach skokowych spełniają wszelkie wymagania związane z ich montażem w modułach napędowych Cometto Power Pack. Dołącza się je do ciężkich samobieżnych modułów transportowych do przemieszczania największych i najcięższych ładunków np. w stoczniach czy dużych zakładach przemysłowych. Innym argumentem przemawiającym za wyborem silników Scania był fakt, iż spełniają one najnowsze normy emisji toksycznych składników spalin dotyczące silników stacjonarnych Stage IV/Tier 4F.
Dzięki stosowanej przez producenta koncepcji budowy modułowej można wyprodukować pojedyncze podwozie niezależnie od rodzaju silnika Scania, jaki w nim zostanie użyty. Istotną cechą jest obniżona wysokość modułu chłodzącego, który jest wykorzystywany w całym typoszeregu jednostek napędowych. Tym samym pojawiła się możliwość dokonania oszczędności w trakcie procesu projektowania i produkcji modułów – mówi Fabrizzio Lippi, główny konstruktor Cometto.
Dostawy przewidziane na 2017 r. obejmują pierwsze 12 silników z rodzin DC09 oraz DC13, spełniających wymagania normy Stage IV/Tier 4F. Zostaną one wykorzystane przez Cometto w średnich i dużych modułach samobieżnych. W pojazdach do bardziej specjalistycznych zastosowań producent zamierza zainstalować potężne silniki Scania V8.