Ponadgabaryty: Naczepa Goldhofer STZ-L 4 A RM – wszechstronny produkt dla branży budowlanej

Naczepa Goldhofer STZ-L 4 A RM pozwala na przewożenie ładowarek kołowych różnej wielkości (fot. Goldhofer)

Naczepa Goldhofer STZ-L 4 A RM powstała jako pojazd maksymalnie wszechstronny, precyzyjnie dostosowany do potrzeb firmy specjalizującej się w transporcie budowlanym.

Niemiecka firma Erdmännchen Erd- und Tiefbau z Ebsdorfergrund specjalizuje się w robotach ziemnych we wszystkich dziedzinach budownictwa. Działalność firmy obejmuje również budowę dróg oraz transport odpowiednich urządzeń i materiałów. Transportowane są ładunki różnego rodzaju, od koparek, wywrotek, walców, układarek i równiarek po materiały, takie jak rury betonowe, fundamenty i materiały sypkie. To sprawia, że niezbędna staje się elastyczność w zakresie doboru środków transportu.

Obszerne wgłębienie z tyłu naczepy pozwala na schowanie ramienia koparki (fot. Goldhofer)

Poszukując pojazdu o maksymalnej wszechstronności, firmy Goldhofer, VS Verkehrssicherheitsteam Barfuss i Erdmännchen wspólnie opracowały przekonującą koncepcję transportu dla szybkich, elastycznych i bezpiecznych operacji transportowych.

„Przeprowadziliśmy wiele badań, zanim znaleźliśmy odpowiednią koncepcję pojazdu dla naszej floty. Goldhofer skonfigurował dla nas pojazd, który naprawdę nie pozostawia nic do życzenia i którym możemy przetransportować prawie cały nasz sprzęt i ładunki, korzystając wyłącznie z pokładu ładunkowego o łącznej długości 16,5 m” − mówi Stefan Grau, właściciel firmy Erdmännchen

Rozwiązaniem zaproponowanym przez Goldhofer jest 4-osiowa naczepa z obniżonym pokładem i osiami samoskrętnymi typy STZ-L 4 A RM o ładowności do 41 t, przeznaczona do obsługi urządzeń budowlanych i materiałów. Do transportu pojazdów z dużymi kołami i różnymi rozstawami osi pojazd ma obniżone sekcje zewnętrzne oprócz wnęk na koła na głównym pokładzie załadunkowym. Aluminiowe osłony najazdowe i nadstawki boczne są integralną częścią koncepcji załadunku. Dzięki wyjątkowo niskiej wysokości załadunku, wynoszącej tylko 845 mm na pokładzie, nawet duże maszyny budowlane mogą być przewożone bez obawy o przekroczenie limitu wysokości.

Wszystko co najlepsze w każdym szczególe: łańcuchy mocujące w dużym schowku (fot. Goldhofer)

Naczepa STZ-L 4 A RM jest wyposażona w podłogę z pokryciem gumowym na całej długości pokładu ładunkowego oraz praktyczny pakiet wyposażenia do zabezpieczania ładunku. Pokład ładunkowy można rozsunąć o prawie 3 m, gdy przewożone są długie ładunki i maszyny. Dwuczęściowe rampy rozkładane hydrauliczne montowane z tyłu z hydrauliczną regulacją szerokości zapewniają odpowiednio niski kąt najazdu dla pojazdów o małym prześwicie. Rampy blokują się automatycznie do jazdy i nie wymagają dodatkowego zabezpieczenia.

Kolejną funkcją bezpieczeństwa jest system zdalnego sterowania radiowego wykorzystujący SmartControl firmy Goldhofer. Umożliwia on obsługę wszystkich elektrycznych i hydraulicznych elementów sterujących spoza strefy niebezpiecznej (rampy), co jest bardzo cenione przez personel obsługujący.

„Prawdziwie wszechstronna”− mówi Stefan Grau, który jest dumny ze swojej nowej naczepy. Bez wątpienia pojazd imponuje nie tylko swoimi technicznymi zaletami, ale także efektowną barwą, która sprawia, że naprawdę przyciąga wzrok.

Fot. Goldhofer