Naczepa Goldhofer STZ-L 4 A RM powstała jako pojazd maksymalnie wszechstronny, precyzyjnie dostosowany do potrzeb firmy specjalizującej się w transporcie budowlanym.
Niemiecka firma Erdmännchen Erd- und Tiefbau z Ebsdorfergrund specjalizuje się w robotach ziemnych we wszystkich dziedzinach budownictwa. Działalność firmy obejmuje również budowę dróg oraz transport odpowiednich urządzeń i materiałów. Transportowane są ładunki różnego rodzaju, od koparek, wywrotek, walców, układarek i równiarek po materiały, takie jak rury betonowe, fundamenty i materiały sypkie. To sprawia, że niezbędna staje się elastyczność w zakresie doboru środków transportu.
Poszukując pojazdu o maksymalnej wszechstronności, firmy Goldhofer, VS Verkehrssicherheitsteam Barfuss i Erdmännchen wspólnie opracowały przekonującą koncepcję transportu dla szybkich, elastycznych i bezpiecznych operacji transportowych.
„Przeprowadziliśmy wiele badań, zanim znaleźliśmy odpowiednią koncepcję pojazdu dla naszej floty. Goldhofer skonfigurował dla nas pojazd, który naprawdę nie pozostawia nic do życzenia i którym możemy przetransportować prawie cały nasz sprzęt i ładunki, korzystając wyłącznie z pokładu ładunkowego o łącznej długości 16,5 m” − mówi Stefan Grau, właściciel firmy Erdmännchen
Rozwiązaniem zaproponowanym przez Goldhofer jest 4-osiowa naczepa z obniżonym pokładem i osiami samoskrętnymi typy STZ-L 4 A RM o ładowności do 41 t, przeznaczona do obsługi urządzeń budowlanych i materiałów. Do transportu pojazdów z dużymi kołami i różnymi rozstawami osi pojazd ma obniżone sekcje zewnętrzne oprócz wnęk na koła na głównym pokładzie załadunkowym. Aluminiowe osłony najazdowe i nadstawki boczne są integralną częścią koncepcji załadunku. Dzięki wyjątkowo niskiej wysokości załadunku, wynoszącej tylko 845 mm na pokładzie, nawet duże maszyny budowlane mogą być przewożone bez obawy o przekroczenie limitu wysokości.
Naczepa STZ-L 4 A RM jest wyposażona w podłogę z pokryciem gumowym na całej długości pokładu ładunkowego oraz praktyczny pakiet wyposażenia do zabezpieczania ładunku. Pokład ładunkowy można rozsunąć o prawie 3 m, gdy przewożone są długie ładunki i maszyny. Dwuczęściowe rampy rozkładane hydrauliczne montowane z tyłu z hydrauliczną regulacją szerokości zapewniają odpowiednio niski kąt najazdu dla pojazdów o małym prześwicie. Rampy blokują się automatycznie do jazdy i nie wymagają dodatkowego zabezpieczenia.
Kolejną funkcją bezpieczeństwa jest system zdalnego sterowania radiowego wykorzystujący SmartControl firmy Goldhofer. Umożliwia on obsługę wszystkich elektrycznych i hydraulicznych elementów sterujących spoza strefy niebezpiecznej (rampy), co jest bardzo cenione przez personel obsługujący.
„Prawdziwie wszechstronna”− mówi Stefan Grau, który jest dumny ze swojej nowej naczepy. Bez wątpienia pojazd imponuje nie tylko swoimi technicznymi zaletami, ale także efektowną barwą, która sprawia, że naprawdę przyciąga wzrok.