Wirtualne zwiedzanie zakładu montażu ciężarówek Renault Trucks w Bourg-en-Bresse, który obchodzi 60-lecie istnienia

Fot. Renault Trucks

Zakład montażu samochodów ciężarowych Renault Trucks zlokalizowany w Bourg-en-Bresse we Francji świętuje 60-lecie istnienia. W ramach obchodów rocznicy, chętnym zorganizowano zwiedzanie terenu zakładu z przewodnikiem. Tym, którym nie uda się zapisać na osobistą wycieczkę, udostępniono możliwość wirtualnego zwiedzania fabryki (link poniżej).

Uruchomiona w 1964 r. przez Paula Berlieta fabryka Renault Trucks w Bourg-en-Bresse specjalizuje się w produkcji samochodów ciężarowych przeznaczonych do transportu długodystansowego i do branży budowlanej. Należący od 2001 r. do grupy Volvo zakład jest największym prywatnym pracodawcą w aglomeracji, zatrudniającym prawie 2000 pracowników.

Inauguracja fabryki w 1964 r. (fot. Archiwum Fundacji Berliet)
Fot. Renault Trucks
Fot. Renault Trucks

Legendarne modele

Fabryka w Bourg-en-Bresse wyprodukowała prawie milion samochodów ciężarowych. Jednym z flagowych modeli jest Renault Magnum – z tego zakładu w latach 1990-2013 wyjechało 130 000 wyprodukowanych Magnumek. Od 2013 r. zakład produkuje modele T (transport długodystansowy), C (przemysł budowlany) i K (budownictwo ciężkie).

Fot. Renault Trucks
Fot. Renault Trucks
Fot. Renault Trucks

W zakładzie przemysłowym w Bourg-en-Bresse, będącym pionierem w dziedzinie gospodarki o obiegu zamkniętym, znajduje się też specjalistyczny wydział fabryki samochodów ciężarowych Renault zajmujący się konwersją pojazdów używanych.  Z myślą o klientach europejskich konwersji podlegają dalekobieżne, typowo szosowe ciągniki siodłowe gamy T, dostosowywane do realizacji zadań wymaganych w zaopatrzeniowym transporcie budowlanym– tak powstają samochody Renault T X-Road. Możliwa jest również ich konwersja na ciężkie podwozia dystrybucyjne Renault T P-Road. Zasada jest prosta: w przypadku serii T specjaliści z Renault Trucks wybierają używane ciężarówki mające mniej niż 2 lata (lub do 350 tys. km) i przygotowują je do wykonania nowych zadań. Plany zakładają konwersję do 800 pojazdów rocznie, w 2018 r. wykonano ok. 350 samochodów. Na rynki eksportowe Afryki czy Bliskiego Wschodu możliwa jest analogiczna konwersja ciągników Premium Route (Euro III/Euro IV).

>>> Szerzej o Fabryce Samochodów Używanych Renault Trucks w tym linku <<<

Zaangażowany w proces ciągłej transformacji w celu dostosowania się do rozwoju technologicznego i sprostania wyzwaniom branży transportowej, pod koniec 2023 r. rozpoczęto produkcję seryjną Renault Trucks T E-Tech (dla dystrybucji regionalnej) i Renault Trucks C E-Tech (dla branży budowlanej). Oba najnowsze modele należą do gamy pojazdów w 100% elektrycznych.

Fot. Renault Trucks

Wirtualne zwiedzanie fabryki

Chcąc uczcić 60-rocznicę istnienia fabryki, Renault Trucks i Biuro informacji turystycznej w Bourg-en-Bresse zorganizowało zwiedzanie terenu zakładu o powierzchni 120 ha z przewodnikiem. To wyjątkowa okazja, aby zagłębić się w historię sześciu dekad przemysłowej techniki, rozwoju i wiedzy specjalistycznej. Tym, którym nie uda się zapisać na osobiste zwiedzanie, producent udostępnił wersję wirtualną.

Wirtualna wycieczka 360° prowadzi przez różne etapy montażu pojazdów, od uzbrajania podwozia po wyjazd gotowej ciężarówki z linii montażowej.

Link >>> https://virtualtours.renault-trucks.com/virtualtours/Bourg/EN/v3/index.htm

Drugi link odsyła do montażu silników Renault Trucks w zakładzie Renault Trucks w Vénissieux, w którym montowane są silniki ciężarówek o pojemności od 5 do 11 l.

Link >>> https://virtualtours.renault-trucks.com/virtualtours/UM/EN/v1/index.htm

Fot. Renault Trucks
Fot. Renault Trucks
Fot. Renault Trucks
Fot. Renault Trucks