XPO Logistics przyspiesza swój plan dekarbonizacji, składając nowe znaczące zamówienie[1] na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych Renault Trucks, w tym 105 ciągników Renault Trucks E-Tech T o masie 44 t, produkowanych seryjnie w Bourg-en-Bresse (Ain) od listopada 2023 r. i 60 podwozi do zabudowy Renault Trucks E-Tech D i D Wide o masie 16 i 19 t, produkowanych seryjnie w Blainville-sur-Orne (Calvados) od marca 2020 r.
Firma XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosiła bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych, co stanowi największą inwestycję w tego typu pojazdy we Francji. Nowe elektryczne ciężarówki mają zastąpić flotę XPO z silnikami wysokoprężnymi na krótkich trasach.
Do 2030 r. firma XPO planuje realizować około 25% swoich dostaw we Francji przy użyciu pojazdów elektrycznych, zmniejszając w ten sposób emisję CO2 o ponad 26 000 t. Wraz ze swoim partnerem Renault Trucks, XPO przekształca swoją flotę w oczekiwaniu na przyszłe przepisy, które regulują dostawy na obszarach miejskich, jednocześnie pomagając klientom w realizacji ich własnych celów w zakresie dekarbonizacji. Przewoźnik dąży do zmniejszenia swojej emisji gazów cieplarnianych we Francji o 25 % do 2025 r., w porównaniu z rokiem 2019.
Te pojazdy elektryczne nie emitują lokalnie CO2 oraz znacznie redukują hałas i zanieczyszczenie lotne, dzięki czemu dobrze nadają się do dostaw w zatłoczonych obszarach miejskich. Każda ciężarówka jest wyposażona w kamerę 360°, która ogranicza martwe pole widzenia, zapewniając tym samym optymalne bezpieczeństwo.
“Od czasu, gdy po raz pierwszy wypróbowaliśmy pojazdy elektryczne w 2021 roku jesteśmy pod wrażeniem tej technologii, która została również bardzo doceniona przez kierowców. Ponadto, opracowujemy innowacyjne rozwiązania, takie jak multimodalny transport kolejowy i rzeczny, a niedawno uruchomiliśmy projekt oparty na wodorze. Sądzimy, że takie podejście sprawia, iż XPO jest atrakcyjnym partnerem, pomagając również naszym klientom w ich drodze do dekarbonizacji” – powiedział Bruno Kloeckner, dyrektor zarządzający XPO Logistics Francja.
XPO posiada jedną z najnowocześniejszych i najbezpieczniejszych flot transportowych w Europie. Z kolei Renault Trucks dysponuje najszerszą gamą pojazdów elektrycznych na rynku, od rowerów do przewozu towarów po 44-tonowe ciągniki elektryczne. Producent dąży do osiągnięcia celu, jakim jest generowanie 50% sprzedaży przy wykorzystaniu pojazdów akumulatorowo-elektrycznych do 2030 r.
[1] Na początku 2023 r. firma XPO Logistics ogłosiła zamówienie na 65 sztuk 16- i 19-tonowych elektrycznych ciężarówek pod zabudowę Renault Trucks, z kolejnymi 35 jako opcją.