Ponadgabaryty: Transport pięciu 325-tonowych silników MAN modułami ModulMAX przez “ucho igielne”

Fot. Faymonville

Terminal głębokowodny Cuxport w Cuxhaven to centrum przeładunkowe z połączeniami multimodalnymi, skąd załadowane towary rozpoczynają podróż do różnych miejsc na całym świecie. Tym razem zadaniem był przewóz 5 silników wysokoprężnych firmy MAN z jednej z wielu hal magazynowych do krawędzi nabrzeża.

Największym wyzwaniem w tym projekcie okazała się wyjątkowo wąska strefa wyjazdu i pokonanie bramy wyjazdowej z hali. Wysokość załadunkowa w pozycji jazdy modułu wraz z ładunkiem wynosiła 8,07 m. Dolna krawędź bramy była na wysokości 8,10 m… czyli odległość między nimi wynosiła zaledwie 3 cm.

Do tego zadania specjaliści z firmy Krebs Korrosionsschutz GmbH – która podjęła się zlecenia – zestawili samobieżny moduł do dużych obciążeń z 12 liniami osiowymi i modułem napędowym o mocy 372 kW. Konfiguracja ta pozwoliła na przetransportowanie silników, z których każdy ważył 325 t, jeden po drugim i sprawne manewrowanie. Nie udałoby się to jednak bez uważnego i doświadczonego operatora.

Kluczem był wybór precyzyjnej technologii transportowej, takiej jak moduły ModulMAX firmy Faymonville o szerokości 3000 mm z 4 liniami osiowymi” – podsumował Jörg Neuhäusel, kierownik firmy Krebs oceniając wymagające warunki zlecenia.

Elektroniczny układ sterowania zapewniał dokładność pozycjonowania co do milimetra, dzięki czemu pojazd o szerokości 4,5 m mógł z powodzeniem przedostać się przez niewielki otwór na zewnątrz. Tam już czekał dźwig pontonowy, który z łatwością przeniósł silniki na statek towarowy skąd zostały transportowane dalej za ocean.

Fot. Faymonville
Fot. Faymonville
Precyzyjna technologia z elektronicznym układem sterowania (Fot. Faymonville)