Ponadgabaryty: Bezpieczne zachowanie równowagi

Do przewiezienia punktowego ładunku, jakim jest szpula z drutem stalowym ważąca 105 t, przygotowano naczepę modułową CombiMAX z 4-osiowym modułem przednim oraz 7-osiowym wózkiem tylnym. Ładunek umieszczono na platformie koparkowej zamocowanej między modułami (fot. Faymonville)

Szwajcarska firma rodzinna Wipfli Transporte jest jednym z najbardziej uznanych ekspertów w transporcie ciężkich stalowych bębnów kablowych. Dzięki rozbudowanemu systemowi modułowemu Faymonville CombiMAX specjaliści ci mają niezbędną elastyczność transportową.

Tym razem firma Wipfli Transporte stanęła przed trudnym zadaniem. Ze szwajcarskiej miejscowości Romanshorn należało odebrać 5 gigantycznych bębnów kablowych z nawiniętym drutem stalowym o średnicy 135 mm. Każda ze szpul waży 105 t, ma 3,9 m średnicy i 3,2 m szerokości. Szpule należało przewieźć z Bazylei do portu Auhafen. Stamtąd rolki zostały wysłane Renem do Rotterdamu. Docelowo stalowe liny przewożone na szpulach zostaną zainstalowane na nowej kolejce linowej w ośrodku narciarskim Veduchi w Czeczenii.

Do realizacji tego transportu przygotowano modułową naczepę Faymonville CombiMAX jako kombinację 4+7 ze zintegrowanym między nimi teleskopowym pokładem koparkowym (7050 mm + 4110 mm), który można również poszerzyć do ok. 3250 mm. Z przodu znalazł się ciągnik MAN TGX 53.540 10×4, z tyłu wspierał go ciągnik  pchacz Scania 6×4, całkowity ciężar zestawu z ładunkiem wynosił 186 t rozłożonym na łącznej długości 42 m.

Zdaniem odpowiadającego za realizację tego ciekawego zlecenia Petera Wipfli Jun. rozwiązanie Faymonville jest właściwym wyborem dla pomyślnej przyszłości firmy. „Jako mniejsza firma zawsze musimy być w stanie idealnie dopasować się do ładunku. Dla nas jest to możliwe tylko w przypadku pojazdu modułowego, takiego jak CombiMAX. Naczepa modułowa CombiMAX imponuje wysoką jakością wykonania, prostą obsługą i niewielką wagą”.

Faymonville, oferując produkt tak uniwersalny jak CombiMAX, daje klientowi większą wolność w podejmowaniu decyzji zgodnie z zasadą: „Określ swoje zadanie transportowe, a następnie skonfiguruj zestaw”. Zatem CombiMAX to połączenie zalet systemów modułowych z łatwością obsługi typową dla konwencjonalnych pojazdów ciężkich, takich jak MultiMAX, MegaMAX czy VarioMAX.

Cały zestaw o masie 186 t i długości 42 m składał się z ciągnika MAN TGX 53.540 10×4, naczepy Faymonville CombiMAX 4+7 oraz pomocniczego pchacza Scania 6×4 (fot. Faymonville)