Transport intermodalny: Schavemaker przewozi 400 kontenerów tygodniowo na trasie Kąty Wrocławskie – Moerdijk

Fot. Schavemaker

Firma Schavemaker – dostawca usług logistycznych i transportowych na terenie Europy –  uruchomiła piąte tygodniowe połączenie kolejowe na trasie Kąty Wrocławskie [PL] <–> Moerdijk [NL]. Umożliwiło to transport 400 kontenerów tygodniowo na tej trasie.

Oznacza to wyjazdy od poniedziałku do piątku, a trasa w jedną stronę to jedyne 27 godzin. To alternatywa dla transportu drogowego, gdyż rozbudowana sieć transportu kolejowego zapewnia większą pojemność oraz niezawodność dostaw, eliminując problemy związane z opóźnieniami wynikającymi z korków czy warunków drogowych. Pociągi kursują zgodnie z harmonogramem, gwarantując terminowość każdego dnia.

Rico Schavemaker

“Z dumą ogłaszam, że w związku z rosnącymi wolumenami oraz nowymi klientami zwiększyliśmy liczbę pociągów z 4 do 5 wyjazdów tygodniowo na trasie Kąty Wrocławskie Moerdijk. Obecnie mamy codzienne wyjazdy, co znacząco poprawia czas tranzytu i sprawia, że stajemy się bardziej konkurencyjni w porównaniu z transportem drogowym. Oznacza to, że przenosimy 400 ładunków tygodniowo z dróg na tory, unikając tym samym zatłoczonych autostrad! To imponująca liczba, a średnia oszczędność CO₂ wynosi 70% na każdym przewozie!” – skomentował Rico Schavemaker – właściciel firmy.

 Transport intermodalny, to:

  • Redukcja emisji CO₂ o 70% Transport kolejowy generuje o 70% mniej emisji CO₂ w porównaniu do transportu drogowego. Przeniesienie 100 ładunków na tory oznacza zmniejszenie liczby ciężarówek na drogach o 70, co przyczynia się do mniejszych korków, zmniejszenia ryzyka wypadków i poprawy jakości życia.
  • Większa pojemność i częstotliwość
  • Brak opóźnień
  • Bezpieczeństwo i stabilność

Firma Schavemaker jest właścicielem i operatorem terminala kontenerowego w Kątach Wrocławskich, będącego elementem korytarza Bałtyk–Adriatyk biegnącego przez 6 państw Unii Europejskiej: Polskę, Republikę Czeską, Słowację, Austrię, Włochy i Słowenię. Korytarz ten łączy porty bałtyckie w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu z portami adriatyckimi w Trieście, Wenecji, Rawennie i Koprze.

Fot. Schavemaker