Fliegl RoadRunner Intermodal do załadunku na platformy kolejowe

Przystosowana do transportu intermodalnego naczepa kurtynowa Fliegl typu SDS 390 RoadRunner w wyposażeniu standardowym ma masę własną 5875 kg, dopuszczalna ładowność to 29 125 kg (fot. Fliegl Trailer)

Firma Fliegl ma w swojej ofercie nowy produkt. Jest to naczepa kurtynowa RoadRunner przystosowana do drogowo-szynowego transportu intermodalnego.

Transport intermodalny może stanowić alternatywę dla transportu drogowego, szczególnie w ruchu transgranicznym. Trzyosiowa naczepa kurtynowa Fliegl typu SDS 390 RoadRunner jest teraz dostępna w wersji do załadunku na platformy kolejowe. Pojazd został odpowiednio wyposażony: oprócz obowiązkowych wzmacnianych krawędzi do chwytaka ma stabilną konstrukcję, specjalną plandekę oraz składane osłony przeciwnajazdową i boczną.

Wytrzymałość naczepy potwierdzają certyfikaty EN 12642 Code XL i DL 9.5, pojazd spełnia także wymagania związane z przewozem napojów określone w certyfikacie VDI 2700 arkusz 12 i nast., a także wymogi kodyfikacji kolejowej zgodnie z EN 13044 z kodem ILU. Dzięki temu naczepa Fliegl SDS 390 RoadRunner może być przewożona z prędkością transportową do 140 km/h.

Plandeka boczna wraz z zabezpieczeniem krawędzi do chwytaka wzmocniona jest zgrzanymi z nią trwale pasami poziomymi i pionowymi. Plandeka dachowa jest mocowana w 5 punktach do każdej poprzeczki, co druga poprzeczka wyposażona jest w specjalne haki zabezpieczające.

W obszarze kieszeni plandeka dachowa ma oznaczenia, które ułatwiają operatorowi załadunek do wagonów kieszeniowych typu e, f, g oraz na podpory o wysokości 1110 mm. Nogi podporowe naczepy zostały przesunięte do tyłu o 120 mm.

Osie SAF w wersji do transportu kombinowanego z hamulcami tarczowymi mają blokadę linową zabezpieczającą przed zwisaniem. Ich mocowanie na ramie naczepy zostało nieznacznie przesunięte, aby uwzględnić dopuszczalną masę całkowitą zestawu wynoszącą 44 t w transporcie intermodalnym. Pierwsza oś została zaprojektowana jako automatyczna oś podnoszona z wymuszonym opuszczaniem i wspomaganiem ruszania. Jeśli ciągnik do ruszania wymaga większej przyczepności na osi napędowej, pierwszą oś można również podnieść pod obciążeniem. Od prędkości 25 km/h oś automatycznie ponownie się obniża.

Spełniając wymogi kodyfikacji kolejowej zgodnie z EN 13044 z kodem ILU, naczepa Fliegl SDS 390 RoadRunner może być przewożona z prędkością transportową do 140 km/h (fot. Fliegl Trailer)

Aby zapewnić optymalne zabezpieczenie ładunku, lekko nachylona rama zewnętrzna jest wyposażona w profil Load Lock, do którego można szybko i łatwo przymocować pasy. Blokada zderzeniowa (Crash Blocker) o wysokości 140 mm z przodu i boczne przykręcane stopery palet również przyczyniają się do większego bezpieczeństwa. Z tyłu wytrzymała belka przeciwwjazdowa (Heavy Blocker 2.0) chroni naczepę przed uszkodzeniem. Do mocowania pojazdu na platformie służy 8 oznaczonych na żółto uchwytów promowych.

W naczepie zastosowano dach przesuwny (Fliegl Biltz Verdeck), który można szybko otworzyć. Aby podczas załadunku zachować pełną wysokość załadunku, Fliegl wykorzystuje specjalne, nieelastyczne relingi dachowe wykonane z aluminium o wysokiej wytrzymałości, które nie uginają się nawet wtedy, gdy kłonice są otwarte na całym boku naczepy, co znacznie ułatwia załadunek i rozładunek wózkiem widłowym. Aby do wnętrza mogły wjeżdżać wózki widłowe o nacisku na oś do 7900 kg, tworzące podłogę płyty o grubości 30 mm są wsparte na 8 belkach wzdłużnych. Podłoga jest spoinowana. Dwa tylne światła robocze LED zapewniają bezpieczne manewrowanie w ciemności, a zintegrowany i opatentowany zamek drzwi I-Lock prawie nie ma ruchomych części. Wysuwana drabina z tyłu ułatwia wspinanie się do obszaru załadunku.

Naczepa kurtynowa Fliegl typu SDS 390 RoadRunner w wyposażeniu standardowym ma masę własną 5875 kg, dopuszczalna ładowność to 29 125 kg.

Naczepa RoadRunner oprócz obowiązkowych wzmacnianych krawędzi do chwytaka ma stabilną konstrukcję, specjalną plandekę oraz składane osłony przeciwnajazdową i boczną, a osie SAF w wersji do transportu kombinowanego z hamulcami tarczowymi są wyposażone w blokadę linową zabezpieczającą przed zwisaniem (fot. Fliegl Trailer)