Indeka powiększa flotę o 30 zestawów przestrzennych na podwoziu Renault T480

Fot. Renault Trucks Polska

Firma Indeka odebrała nowe zestawy przestrzenne – do floty liczącej ponad 260 pojazdów dołączyło 30 tandemów Wesob na podwoziach Renault T480 High Sleeper.

Właściciele firmy Indeka, Iwona i Bogusław Indeka

Nasz wybór wynika z wieloletnich dobrych doświadczeń z grupą Volvo. Jesteśmy też zadowoleni z pojazdów Renault T, które użytkujemy we flocie już trzeci rok” – skomentował podczas przekazania partii pojazdów sam właściciel Bogusław Indeka, prowadzący z synami firmę rodzinną.
Modele Renault Trucks T odebrane jeszcze w 2019 r. mają już na licznikach przebieg na poziomie 450 do 500 tys. km i jak podkreślił właściciel, pod względem obsługowym, nie odbiegają od dotychczasowej floty pojazdów. Pełną obsługę gwarancyjną pojazdów zapewnia autoryzowany Serwis Józef Skrzypa, z którym przewoźnik współpracuje od wielu lat.

Nowe pojazdy będą woziły towary kubaturowe w ruchu międzynarodowym dla światowych koncernów – leaderów branży opakowaniowej, higienicznej i automotive” – wyjaśnił Konrad Indeka, dyrektor zarządzający w tej rodzinnej firmie.
Ważnym elementem decyzji podjętej przez przewoźnika była nie tylko dobra opinia o jakości usług producenta, ale i rosnące wymagania klientów co do jakości i terminowości pracy przewozowej.

Fot. Renault Trucks Polska

Grupa Indeka rozwija się na rynku transportowo-spedycyjnym od ponad 30 lat. Siedziba główna firmy mieści się w Kobylnicy k. Słupska, gdzie oprócz zaplecza administracyjnego znajduje się również hala serwisowa, myjnie oraz strzeżony parking ciężarowy. Przewoźnik ma również oddziały m.in. w Poznaniu, Wrocławiu, Hiszpanii i Holandii.
Jesteśmy dumni, że wybrali Państwo naszą markę do swojej floty. Miałem okazję zobaczyć jak prowadzona jest firma, i jak wyglądają jej centra logistyczne oraz czego Państwo dokonali. Jestem pod wielkim wrażeniem. Dziękujemy jeszcze raz za wybór i zaufanie. To przyjemność móc współpracować z tak solidnym i rzetelnym partnerem” – skomentował Valery Muyard, prezes spółki Renault Trucks Polska podczas zwiedzania siedziby firmy w Kobylnicy.

Zwiedzanie centrum logistycznego Indeka (od lewej) Valery Muyard – prezes spółki Renault Trucks Polska, Marcin Majak – dyrektor sprzedaży Renault Trucks Polska, Konrad Indeka – dyrektor zarządzający Indeka (fot. Renault Trucks Polska)
Od lewej: Bogusław Indeka – właściciel firmy i Valery Muyard – prezes spółki Renault Trucks Polska (fot. Renault Trucks Polska)

Pojazdy uszyte na miarę
Podczas przygotowywania oferty sprzedażowej, Damian Kaczmarek, opiekun firmy Indeka z ramienia Renault Trucks, brał pod uwagę informacje o konfiguracji pojazdów dotychczasowej floty spółki i starał się, by nowe samochody nie odbiegały wyposażeniem od standardów firmy, a nawet w niektórych aspektach je przewyższały.
Pojazdy zostały niemal „uszyte na miarę” według potrzeb przewoźnika, co potwierdzają też sami kierowcy. Świadczy o tym chociażby wyposażenie aut w większe zbiorniki paliwa o łącznej pojemności ok. 1500 l, które pomagają w planowaniu i optymalizacji długich tras.
Odebrane Renault Trucks T480 są napędzane najnowszym 13-litrowym silnikiem zgodnym z normą emisji spalin Euro VI Step E o mocy maksymalnej 480 KM (353 kW), współpracującym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver 2612F o 12 przełożeniach. Działanie hamulców zasadniczych wspomaga mocny zwalniacz Optibrake+ o mocy 382 kW przy 2300 obr/min.

Fot. K.Biskupska

Oszczędności w eksploatacji zapewnią firmie Indeka zainstalowane pakiety systemów ograniczających zużycie paliwa i wpływających na ekonomię jazdy Fuel Eco+. Są to m.in. elastyczny tempomat z funkcją Optiroll i system wyłączania silnika po 5 minutach. To także tempomat topograficzny Optivision pozwalający na paliwooszczędny dobór biegów w zależności od aktualnego ukształtowania terenu i obniżanie prędkości o nawet 10 km/h, jeśli akurat sprzyja to zmniejszeniu spalania. Uzyskanie maksymalnej wydajności eksploatacji wspiera usługa OptifleetCheck, pozwalająca na generowanie raportów danych technicznych do kontroli zużycia paliwa w pojeździe przez kierowcę.

Fot. K.Biskupska

Przy doborze konfiguracji pojazdów, zależało nam na przestrzeni w kabinie i komforcie kierowców, stąd wybór najwyższej kabiny High SleeperCab w najbogatszym wariancie wykończenia i wyposażenia Ultimate” – dodał Tomasz Indeka, menedżer ds. serwisu w firmie. Kierowcy docenią wygodną górną leżankę z drabinką z możliwością transformacji w półkę i siatkę na bagaże. Oprócz licznych schowków na rzeczy osobiste i drobiazgi, w kabinie jest również lodówka o pojemności 40 l w schowku środkowym pod kanapą, wyciszona z termostatem i kontrolą akumulatorów pojazdu.
Smaku dodaje fakt, że dwa pojazdy z odebranej partii zamówienia zostały dodatkowo doposażone m.in. w aluminiowe felgi Alcoa – to dla wyróżnienia kierowcy za zasługi dla firmy.

Na zdjęciu (od lewej) Damian Kaczmarek – key account manager Renault Trucks Polska, Tomasz Piekoszewski – dyrektor zarządzający Serwisów Józef Skrzypa, Piotr Żuk – area sales manager Renault Trucks Polska, Michał Indeka – syn Bogusława Indeki, Bogusław Indeka – właściciel firmy Indeka, Emilia Indeka – żona Konrada Indeki, Valery Muyard – prezes spółki Renault Trucks Polska, Iwona Indeka – właściciel Firmy Indeka, Marcin Majak – dyrektor sprzedaży Renault Trucks Polska, Józef Skrzypa – właściciel Serwisów Józef Skrzypa, Tomasz Indeka – menedżer ds. serwisu Indeka, Konrad Indeka – dyrektor zarządzający Indeka, Robert Ciszczoń – menedżer Serwisów Józef Skrzypa (fot. Renault Trucks Polska)

Zabudowy Wesob
Firma zabudowująca zestawy przestrzenne Wesob również dopasowała specyfikację do wymagań przewoźnika. Zestawy przestrzenne o kubaturze blisko 115 m³ mogą pomieścić w sumie 38 europalet i są wyposażone m.in. w trap przejazdowy, w odsuwany i podnoszony o 30 cm na czas rozładunku dach i dodatkowe uszczelnieni, w pełni aluminiowy stelaż, system Safety Lock z dodatkowymi otworami do mocowania ładunku, zderzak paletowy oraz specjalne mocowanie trapów przejazdowych o nośności 5500 kg wraz z systemem wspomagania podczas opuszczania i podnoszenia. Co więcej? W pełni ocynkowana konstrukcja ramy, przyczepa ze stali o podwyższonej wytrzymałości i komponenty sprawdzonych dostawców. Zestawy wykonano zgodnie z wymaganiami normy EN 12642 XL.

Każdy stanął na wysokości zadania, jeśli chodzi o przygotowanie naszych pojazdów” – podsumował Bogusław Indeka.

Fot. K.Biskupska
Fot. K.Biskupska
Fot. Renault Trucks Polska