Pojazd demo dla centrali Renault Trucks: podwozie K520 EVO Xtrem 8×8 z wywrotką KH-kipper W1MV ze stali Hardox 500 TUF

Zabudowana na podwoziu K520 8x8 Xtrem EVO wywrotka W1MV ma duży daszek nad kabiną i podcięci podłogi (scow end) w tylnej części zabudowy oraz noże miedzy kołami na dwóch tylnych osiach do usuwania kamieni (fot. KH-kipper)

Pod koniec grudnia br. halę produkcyjną KH-kipper opuściła zabudowa wywrotka kopalniana W1MV zamontowana na podwoziu Renault Trucks K 520 Xtrem EVOlution z napędem 8×8. Nowością jest nie tylko podwozie, ale i materiał z jakiego wykonana jest wywrotka. To najnowsza stal trudnościeralna Hardox 500 TUF – charakteryzująca się wysoką wytrzymałością i ekstremalną twardością.

Renault Trucks K520 Xtrem EVO z napędem 8×8 wyposażono w 13-litrowy silnik o mocy 520 KM spełniający normę spali Euro VI step E. Podwozie ma wzmocnione zawieszenie i ramę (wzmocnione podłużnice, paraboliczne resory). To model z odświeżonej gamy EVO – wyposażony jest w nową kolumnę kierownicy, co oznacza wygodniejszą pozycję za kierownicą oraz łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Jazdę po trudnym terenie wspomaga hamulec silnikowy Optibrake, a wpływ na płynną jazdę ma funkcja podnoszenia obrotów silnika bezpośrednio z deski rozdzielczej. Trzyczęściowy stalowy zderzak ze stalowymi osłonami chroni reflektory w trakcie jazdy po trudnym terenie. Więcej o gamie EVO w tym linku

Pojazd ten (60 t dmc) został zabudowany dla centrali Renault Trucks we Francji. Będzie testowane nie tylko przez francuskiego producenta ale i przez największe firmy produkujące cement, m.in. Lafarge, Holcim, Lhoist, Dyckerhoff itd. głównie we Francji, Niemczech i Belgii. Będzie pracował w europejskich kopalniach wapienia, w trudnych warunkach eksploatacyjnych.

Fot. KH-kipper

Wywrotka W1MV to typowa zabudowa kopalniana i jeden z flagowych produktów KH-kipper. Charakteryzuje ją mniejsza waga, a zatem i większa ładowność. Zabudowa typu W1MV doskonale sprawdza się przy przewozie różnego rodzaju ładunków, takich jak węgiel, antracyt lub rudy metali. Charakterystyczną cechą tej zabudowy jest brak konieczności stosowania zbędnych wzmocnień na podłodze. Konstrukcję podłogi stanowi jedna warstwa trudnościeralnej stal Hardox 500 TUF (12 mm). Dzięki wyeliminowaniu zbędnych elementów konstrukcji uzyskano efekt sprężystości zwiększający trwałość skrzyni. Blacha burt bocznych  również ze stali Hardox 500 TUF (8 mm) jest usztywniona profilem górnym, opaską tylną i ścianą przednią. Zapewnia skuteczną ochronę przed uszkodzeniem.
Półoktagonalna konstrukcja skrzyni i pochylona ściana przednia powoduje, że wyładowywany materiał nie zalega w rogach skrzyni. Podniesiona w tylnej części skrzyni podłoga stanowi zabezpieczenie przed wypadaniem materiału w czasie jazdy po pochyłym terenie.

Fot. KH-kipper

Wywrotka wyposażona została w wytrzymały siłownik hydrauliczny HyvaA FC zapewniający krótki czas wyładunku niezwykle istotny przy wielokrotnych cyklach wyładunku. Bazujący na pracy w chmurze system monitorujący Hyva Smart podnosi efektywność i bezpieczeństwo zapewniając kierowcy aktualizowane w czasie rzeczywistym dane.

Hardox 500 TUF
Produkowana przez SSAB stal Hardox 500 TUF to najnowsze ulepszenie w gamie stali trudnościeralnych Hardox. Materiał ten charakteryzuje się wysoką wytrzymałością, ekstremalną twardością i gwarantowaną ciągliwością w jednej i tej samej płycie trudnościeralnej. Hardox 500 TUF łączy najlepsze właściwości stali Hardox 450 i Hardox 500. Rezultatem jest płyta ścieralna bez rzeczywistej konkurencji na rynku. Hardox 500 TUF umożliwia projektowanie zabudów z poziomem odporności na ścieranie równym dużo cięższym konstrukcjom. O stali pisaliśmy już pod tym linkiem

Fot. KH-kipper
Fot. KH-kipper
Fot. KH-kipper