Bezemisyjna dystrybucja? Tak, elektryczne Renault D Wide już pokonuje 200 km trasy dla browarów Grupy Carlsberg

Carlsberg Renault Trucks Z.E. D wide 2_a
Dzięki zastosowaniu elektrycznych ciężarówek, Grupa Carlsberg i Feldschlösschen pokazują, że można osiągnąć dystrybucję neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla (fot. Volvo Group Trucks Central Europe GmbH)

Renault Trucks D Wide Z.E., codziennie wykonuje dostawy na trasach o długości od 100 do 200 km, zaopatrując szwajcarskich klientów browaru Feldschlösschen (Grupa Carlsberg) z 15 logistycznych centrów w Szwajcarii. To pierwszy już pracujący pojazd z historycznego zamówienia podpisanego w lutym b.r., składającego się z dwudziestu takich 26-tonowych modeli

Model D Wide Z.E. to pojazd o dmc. 26 t (27 t) i rozstawie osi 3900 mm, napędzany przez 2 silniki elektryczne o łącznej mocy 370 kW (260 kW mocy ciągłej), maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm. Akumulatory litowo-jonowe mają pojemność 200 kWh, co pozwala na uzyskanie zasięgu do 200 km w realnych warunkach użytkowania.

Jestem przekonany, że mobilność elektryczna jest rozwiązaniem, jeśli chodzi o kwestie środowiskowe i klimatyczne, zarówno dla nas, jak i dla przyszłych pokoleń. Cieszę się, że Renault Trucks wspiera Feldschlösschen i Carlsberg, pionierską grupę, jeśli chodzi o inwestycje w technologię elektryczną. Branża transportowa przechodzi poważną zmianę. W ciągu następnych dziesięciu lat nasza branża zmieni się bardziej niż przez ostatnie stulecie i dzięki tej współpracy Carlsberg i Renault Trucks wytyczają drogę naprzód” – powiedział Bruno Blin, prezes Renault Trucks 24 listopada br. podczas przekazania kluczyków do modelu D Wide Z.E. szefowi szwajcarskiego browaru Feldschlösschen (Grupa Carlsberg).

W 100% elektryczne
Renault Trucks oferuje szeroką gamę w pełni elektrycznych pojazdów od 3,1 do 26 t dmc. Przewoźnicy, którzy chcą zmniejszyć swój ślad węglowy, mogą nabyć w 100% elektryczne ciężarówki do natychmiastowego użytku. Można nimi jeździć niezależnie od ograniczeń wprowadzonych przez gminy, nawet w okresach największego zanieczyszczenia. Ponieważ są ciche, mogą być używane w centrach miast w nocy, szanując sen mieszkańców i ułatwiając swobodny przepływ ruchu w ciągu dnia.

Renault Trucks jest obecnie jednym z pierwszych producentów pojazdów użytkowych, który seryjnie produkuje elektryczne samochody ciężarowe w swojej fabryce w Normandii w Blainville-sur-Orne (fot. Volvo Group Trucks Central Europe GmbH)

Firmy Feldschlösschen i Carlsberg Group są mocno zaangażowane w ochronę środowiska i zmniejszenie globalnego ocieplenia, systematycznie realizują cele swojej strategii zrównoważonego rozwoju „Razem w kierunku ZERO” i dążą do osiągnięcia dystrybucji neutralnej pod względem emisji CO2. Aby osiągnąć te cele, browar Feldschlösschen w dystrybucji ostatniej mili będzie wykorzystywać do napędu swoich pojazdów energię elektryczną ze źródeł odnawialnych oraz transport kolejowy w transporcie napojów na duże odległości.
Jesteśmy dumni, że nasze pionierskie działania związane z elektrycznymi samochodami ciężarowymi, które rozpoczęliśmy kilka lat temu, w końcu się opłaciły. Jesteśmy pierwszą firmą w Szwajcarii, a nawet w Europie, która używa tych przyjaznych dla środowiska ciężarówek do transportu napojów. Naszą ambicją jest objęcie wiodącej roli nie tylko w rozwoju piwowarstwa, ale także w logistyce napojów i ochronie klimatu” – komentuje Thomas Amstutz, dyrektor generalny browaru Feldschlösschen.

Tłumaczył Dariusz Piernikarski