Do tej pory producent proponował modele MAN TGE ze stałym napędem na wszystkie koła w przedziale dmc. od 3,0 do 5,0 t. Teraz program konfiguracji modeli TGE 4×4 w wersji podwozia: furgon lub minibus został rozszerzony o pojazdy o dmc. od 5,0 do 5,5 t i obejmuje współpracę projektową z austriacką firmą Oberaigner.
Napęd na wszystkie koła daje optymalną zdolność do poruszania się w terenie przy dużym obciążeniu użytkowym, co sprawdzi się głównie w zastosowaniu w straży pożarnej jako pojazdy ratunkowe i techniczne, transportery komunalne, pojazdy budowlane, ale także jako sprawnie poruszające się w terenie samochody kempingowe i małe busy.
Wspólną cechą nowych pojazdów o dmc. od 5,0 do 5,5 t jest stały system napędu na wszystkie koła obejmujący jednostopniowy napęd osi przedniej i zainstalowaną między osiami trzywałkową przekładnię różnicową zapewniającą rozkład sił odpowiednio do obciążenia (mechanizm różnicowy Torsen). W przypadku zmniejszenia trakcji na jednej z osi następuje automatycznie, bez opóźnień przesłanie większego momentu obrotowego na drugą oś.
Podstawę adaptacji stanowią produkowane seryjnie furgony TGE i podwozia TGE z napędem tylnym, osią tylną o przełożeniu 4,7 do 1, kołami bliźniaczymi i najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym o pojemności skokowej 2,0 l i mocy 130 kW (177 KM) oraz momencie obrotowym 410 Nm. Dostępne są, między innymi: sześciostopniowa manualna skrzynia biegów i ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów oraz rozstawy osi 3.640 lub 4.490 mm. Furgony TGE mogą być wyposażone także w pojedyncze ogumienie super single.
Instalacja napędu na wszystkie koła nie wymaga podniesienia poziomu pojazdu, dzięki czemu wysokość schodka przy wejściu pozostaje niezmieniona, co stanowi istotną zaletę, między innymi, w przypadku ambulansów i małych busów. Opcjonalnie możliwe jest jednak podniesienie poziomu pojazdu o 30 mm w celu zwiększenia prześwitu nad ziemią.
Mimo adaptacji obciążenie użytkowe pozostaje niemal w pełni utrzymane, gdyż system napędu na wszystkie koła zwiększa masę własną pojazdu jedynie o ponad 30 kg. I tak na przykład pojazd TGE o dmc. 5,5 t z pojedynczą kabiną, krótkim rozstawem osi i silnikiem o mocy 177 KM zapewnia doskonałe obciążenie użytkowe wynoszące ponad 3.370 kg.
Dzięki rozszerzonej ofercie pojazdów z napędem 4×4 MAN Truck & Bus zapewnia swoim klientom jeszcze większe możliwości odpowiedniego dopasowania konfiguracji pojazdu do konkretnego przeznaczenia. Dotychczasowa oferta napędu na wszystkie koła w segmencie vanów kończyła się na maksymalnej masie dopuszczalnej 4 t. Nadal będzie to inteligentny system napędu na wszystkie koła, który w momencie spadku trakcji reaguje automatycznie w ciągu 0,084 s, zmieniając normalny pojazd z napędem przed-nim w pojazd napędzany na wszystkie koła.