bauma 2019: Goldhofer STN-L Allrounder

Naczepa STN-L 3 Allrounderjest zaprojektowana jako pojazd podstawowy dla szerokiej gamy zadań transportowych, a także stanowi wzbogacenie dla bardzo zróżnicowanych flot: ma tylko 3 osie i wszystkie standardowe podstawowe funkcje potrzebne do transportu różnych rodzajów towarów, w szczególności maszyn budowlanych (fot. Goldhofer)

Targi bauma odbywają się w tym roku w dniach 8–14 kwietnia. Jest to największe w Europie spotkanie szeroko rozumianej branży budowlanej. Wśród licznie wystawianych pojazdów wykorzystywanych w branży budowlanej nie zabraknie naczep do przewozu maszyn budowlanych.

Dużym zainteresowaniem klientów od wprowadzenia na rynek latem 2018 r. cieszy się 3-osiowa naczepa typu STN-L 3 Allrounder. Firma Goldhofer po raz kolejny była w stanie wypełnić lukę w potrzebach regionalnych i międzynarodowych firm transportowych: zaoferowano pojazd, który łączy szeroką gamę zastosowań w jednym rozwiązaniu transportowym.Wraz z modelem Allrounder Goldhofer rozszerzył swoją ofertę o uniwersalny środek transportu dla branży budowlanej.

Naczepa STN-L 3 Allrounder jest zaprojektowana jako pojazd podstawowy do szerokiej gamy zadań transportowych, a także stanowi wzbogacenie dla bardzo zróżnicowanych flot: ma tylko 3 osie i wszystkie standardowe podstawowe funkcje potrzebne do transportu różnych rodzajów towarów, w szczególności maszyn budowlanych.

Dzięki inteligentnej koncepcji projektowania i produkcji oraz zminimalizowanemu zużyciu materiałów udało się uzyskać niską masę własną. Pierwsza oś w zależności od obciążenia jest podnoszona, aby zminimalizować zużycie opon przy niskich obciążeniach i pustych przebiegach. Ze względu na swoją kompaktowość naczepa GoldhoferSTN-L 3 Allrounder jest skutecznym pomocnikiem szczególnie w transporcie na placu budowy.

Przemyślana koncepcja mocowania zapewnia bezpieczne mocowanie dowolnego ładunku. W zależności od konfiguracji, maszyny samobieżne można wprowadzać na pokład ładunkowy po jedno- lub dwuczęściowej, hydraulicznie podnoszonej rampie. Naczepę wyposażono we wnęki na koła i ramię koparki, a więc różne pojazdy budowlane mogą być transportowane bezpiecznie i przy najniższej możliwej całkowitej wysokości.Jak można oczekiwać od uniwersalnego rozwiązania, wnęki na koła można szybko przekształcić w ciągłą platformę do szybkiego i łatwego załadunku pojazdów gąsienicowych i materiałów budowlanych.

Naczepę wyposażono w osie o nośności 3×10 t przy 80 km/h (w zależności od obowiązujących lokalnie przepisów), techniczne obciążenie siodła to 18 t. Pokład ładunkowy o wysokości do załadunku 860 mm ma długość 8700/9350 mm, wnęka na łyżkę koparki ma 3900 mm długości i 730 mm szerokości. Szerokość pokładu to 2550 mm. Ładowność naczepy STN-L 3 Allrounder wynosi 38,25 t przy masie własnej 9,75 t.

Opracował: Dariusz Piernikarski

Naczepę Goldhofer STN-L 3 Allrounder wyposażono w osie o nośności 3×10 t przy 80 km/h, techniczne obciążenie siodła to 18 t; pokład ładunkowy o wysokości do załadunku 860 mm ma długość 8700/9350 mm, wnęka na łyżkę koparki ma 3900 mm długości i 730 mm szerokości (fot. Goldhofer)