W ubiegłym roku z sukcesem przeprowadzono serię szkoleń w ramach akcji Profesjonalni Kierowcy. Jak wyglądał cykl spotkań? Jakie przynosi efekty? Przyjrzyjmy się temu bliżej w podsumowaniu.
Przypomnijmy, że ta ogólnopolska akcja społeczna ruszyła z inicjatywy firm Volvo Trucks, Renault Trucks, Michelin i Wielton. W jej ramach bezpłatnie zostali przeszkoleni młodzi kierowcy samochodów ciężarowych, mający już prawo jazdy kategorii C+E, ale nie mający jeszcze praktyki w pracy na rynku transportowym.
Ciągnik siodłowy wraz z naczepą kosztuje ponad 100 tys. euro, sam ładunek często jest wart kilka razy więcej. Młody kierowca, który właśnie uzyskał prawo jazdy C+E, często nie ma jeszcze umiejętności i doświadczenia, aby potencjalny pracodawca pozwolił mu zasiąść za kierownicą takiego samochodu – uzasadnił kryteria wyboru grupy docelowej akcji Marcin Majak, marketing manager Renault Trucks Polska, partnera akcji. Dlatego też celem bezpośrednim spotkań było podniesienie kwalifikacji uczestników, by nabrali doświadczenia niezbędnego do znalezienia zatrudnienia w firmach transportowych i logistycznych.
W planach długofalowych ci wyszkoleni kierowcy będą wsparciem dla polskiej branży transportowej, która jak wiadomo zmaga się z problemem ogromnego deficytu odpowiednio wykwalifikowanej kadry zawodowej. A jak wynika z oficjalnych danych, 40% z 700 tys. obecnie pracujących w zawodzie kierowców ma powyżej 65 lat. Oznacza to potrzebę szybkich działań mających na celu poprawę sytuacji. Z szacunków polskich przewoźników wynika, że rocznie potrzebnych jest 30 tys. nowych, dobrze przygotowanych do zawodu kierowców.
Akcja Profesjonalni Kierowcy ma też wymiar społeczny – dzięki specjalnie ułożonemu programowi szkolenia zawierają także elementy zwiększające bezpieczeństwo ruchu drogowego. Bezpieczeństwo na drogach to jeden z priorytetów, które przyświecają akcji Profesjonalni Kierowcy. Wierzymy, że w efekcie wzrośnie bezpieczeństwo na drogach i zmniejszy się liczba zdarzeń z udziałem ciężarówek – podkreśliła Agata Marcinkiewicz, PR & communication manager Grupy Wielton.