IAA 2016: mobilność elektryczna, cyfryzacja i logistyka miejska

Nowa Scania S oraz Scania R świętowały na IAA pierwszą prezentację dla tak szerokiej publiczności (fot. D. Piernikarski)
Nowa Scania S oraz Scania R świętowały na IAA pierwszą prezentację dla tak szerokiej publiczności (fot. D. Piernikarski)

Biznes jak zwykle?
Z biznesowego punktu widzenia jest jeszcze więcej dobrych wieści: specjaliści odwiedzający targi zgodnie uważają, że impreza ta mieć będzie wpływ na ich decyzje inwestycyjne w ciągu najbliższych 6–12 miesięcy (60%). Ponad połowa gości związanych z branżą transportową wykorzystuje swoją obecność na targach do planowania przyszłych inwestycji, wśród ankietowanych spoza Niemiec taką postawę deklarowało aż 68% respondentów. Niektórzy decydowali się na zakupy także podczas samych targów, podpisując stosowne kontrakty z przedstawicielami producentów. Na niektórych stoiskach można było usłyszeć charakterystyczny dźwięk dzwonka, który rozlegał się zawsze, gdy dochodziło do zawarcia umowy handlowej – w niektórych przypadkach dźwięk ten rozlegał się nawet kilka razy dziennie.

KH-kipper na swoim stoisku prezentował dwie wywrotki budowlane – do budowy których wykorzystano wysokowytrzymałościową stal SSAB, dodatkowo na stoisku firmy Hyva Niemcy pokazana została zabudowa trójstronna na podwoziu 4x2 (fot. D. Piernikarski)
KH-kipper na swoim stoisku prezentował dwie wywrotki budowlane – do budowy których wykorzystano wysokowytrzymałościową stal SSAB, dodatkowo na stoisku firmy Hyva Niemcy pokazana została zabudowa trójstronna na podwoziu 4×2 (fot. D. Piernikarski)

Profesjonaliści dla profesjonalistów
IAA w Hanowerze to nie tylko targi – to także duży, profesjonalny kongres, podczas którego odbyło się 27 specjalistycznych konferencji, w których udział wzięło w sumie ok. 4400 osób. Warto tu wymienić takie wydarzenia jak np. kongres CarIT pt. „Cyfrowa rewolucja w przemyśle samochodowym”, konferencje dotyczące transportu ładunków niebezpiecznych i technik mocowania ładunków oraz sympozja dotyczące logistyki w nowej erze mobilności, w tym seminarium poświęcone wykorzystaniu dronów w dystrybucji towarów. Ważnym wydarzeniem była konferencja „Lab 16 – Startups meet Industry” mająca na celu powiązanie przedstawicieli przemysłu z innowacyjnymi firmami działającymi w obszarze nowych technologii.

Premiera światowa na stoisku MAN Truck & Bus: nowy model w ofercie tego producenta – dostawczy TGE o dmc. do 5,5 t (fot. VDA)
Premiera światowa na stoisku MAN Truck & Bus: nowy model w ofercie tego producenta – dostawczy TGE o dmc. do 5,5 t (fot. VDA)

Targi IAA cieszyły się również dużym zainteresowaniem ze strony polityków i unijnych decydentów – gośćmi byli m.in.: Günther Oettinger – komisarz UE ds. gospodarki cyfrowej i społeczeństwa, niemiecki federalny minister transportu Alexander Dobrindt oraz członkowie Parlamentu Europejskiego i niemieckiego Bundestagu. Na targach akredytowało się ponad 2100 dziennikarzy z 58 krajów, jest to o 10% więcej niż w 2014 r. (1944), a wystawcy i organizatorzy targów przygotowali dla przedstawicieli mediów ponad 100 konferencji prasowych. Następne, 67 targi IAA są już zaplanowane – odbędą się od 27 września do 4 października 2018 r., niektórzy wystawcy już rozpoczęli rezerwację miejsc.
Wszystko wskazuje dobitnie na to, iż Międzynarodowe Targi Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze są wydarzeniem absolutnie profesjonalnym, docierającym do właściwych grup docelowych i wykorzystywanym przez specjalistów z branży do udanych negocjacji handlowych i zawierania umów. Obie strony są usatysfakcjonowane – wystawcy i odwiedzający ich klienci. Ci ostatni z uznaniem wypowiadali się o profesjonalnym przygotowaniu osób obecnych na poszczególnych ekspozycjach.

Autor: Dariusz Piernikarski

Wśród najważniejszych producentów żurawi okazale wyglądała ekspozycja włoskiego Fassi, wśród nowości wyróżniał się żuraw Fassi F545RA XE – lekki, kompaktowy, o osiągach 51 t/m (fot. D. Piernikarski)
Wśród najważniejszych producentów żurawi okazale wyglądała ekspozycja włoskiego Fassi, wśród nowości wyróżniał się żuraw Fassi F545RA XE – lekki, kompaktowy, o osiągach 51 t/m (fot. D. Piernikarski)