Daimler Truck Polska i GT Trailers zrealizowały wspólny projekt – pojazd dystrybucyjny eActros 400 przeznaczony do testów u klientów i prezentacji podczas eventów branżowych.
17 maja br. w siedzibie firmy GT Trailers w Kurzniach odbyło się uroczyste przekazanie nowego pojazdu demonstracyjnego we flocie Daimler Truck Polska, zabudowanego na podwoziu eActrosa 400. Wyposażony w cztery pakiety baterii oraz nowoczesną, aerodynamiczną zabudowę kontenerową eActros 400 to pojazd ciężarowy zaprojektowany do dystrybucji na średnich i krótkich trasach, przede wszystkim w miastach. Jego zasięg, ok. 350 km pozwala swobodnie realizować większość zadań tego typu bez konieczności doładowywania w ciągu dnia pracy.
Pierwszy w Polsce eActros 400 o dmc. 19 t może przewieźć 16 europalet. Ich załadunek ułatwia winda załadowcza marki Bär Cargolift. Opływowy kształt zabudowy ze spoilerami dachowymi i bocznymi sprzyja większej wydajności pojazdu wyposażonego w baterie o łącznej pojemności 448 kWh. Brak tylnych drzwi, które zastępuje składana burta załadowcza dodatkowo odciąża zabudowę.
GT Trailers, to rodzinne przedsiębiorstwo z 35-letnią historią i jeden z najnowocześniejszych polskich producentów zabudów, naczep i pojazdów specjalnych. Firma od wielu lat współpracuje z marką Mercedes-Benz Trucks dostarczając swoje innowacyjne rozwiązania klientom Daimler Truck Polska.
“Rozpoczynając ten nowy rozdział w transporcie, chcieliśmy od razu postawić na najwyższej klasy profesjonalistów, a jakość produktów GT Trailers jest doskonale znana i nam, i naszym klientom” – mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska i dodaje: “Wiedzieliśmy też, że podobnie jak my, firma ta jest mocno zaangażowana w temat elektromobilności i gotowa, by podjąć takie wyzwanie“.
Swój pierwszy elektryczny pojazd ciężarowy GT Trailers zbudowała już w 2021 roku.
“To był prostszy projekt, ale kiedy Daimler Truck Polska zaproponował nam współpracę przy tym pojeździe, nie wahaliśmy się ani chwili” – mówi Agata Duliniec, prezes zarządu GT Trailers i dodaje: “Wiedzieliśmy, że jesteśmy do tego zadania dobrze przygotowani, między innymi dzięki profesjonalnym szkoleniom producenta dla naszych pracowników. Poza tym nasze dotychczasowe doświadczenia z Mercedesem potwierdziły się także w przypadku eActrosa: wytyczne były bardzo jasne i precyzyjne, dlatego realizacja projektu przebiegła bardzo sprawnie i bez zakłóceń. Ten pojazd jest świetnie przygotowany do współpracy z firmami zabudowującymi“.
Czas realizacji zabudowy eActrosa 400 nie odbiegał od standardowego, choć wymagał nieco innej logistyki ze względów bezpieczeństwa. Podczas całego procesu pojazd musiał być unieruchomiony, dlatego wszystkie potrzebne części, materiały i urządzenia, musiały być dostarczone w jedno miejsce.