Bardzo silną reprezentację na tegorocznym IAA miały autobusy. I nie przypadkiem czterech z pięciu kandydatów do tytułu Międzynarodowego Autobusu Roku to autobusy miejskie z napędem elektrycznym. Świadczy to dobitnie o przemianach, jakie zachodzą na rynku transportowym – autobusy elektryczne konsekwentnie wkraczają na ulice miast, mimo że dotychczasowe konstrukcje (hybrydowe, gazowe) i tak można by ulokować w czołówce, biorąc pod uwagę niski poziom emisji CO2.
Międzynarodowy rynek transportowy
Targi IAA wraz z każdą edycją stają się coraz bardziej międzynarodowe. W edycji 2016 r. wystawcy spoza Niemiec stanowili 61% (dwa lata wcześniej było to 59%) i pochodzili z 52 różnych państw (45 w 2014 r.). Do najliczniej reprezentowanych krajów należały oczywiście Chiny (229 wystawców), Włochy (145), Holandia (121), Turcja (92) i Francja (85). Polskę reprezentowały 32 firmy. Ponad jedna trzecia wszystkich wystawców pochodziła z Europy (nie wliczając Niemiec), co potwierdza wiodącą rolę Starego Kontynentu, jednak warto zwrócić uwagę, że firmy z Azji stanowiły aż 20%.
Tegoroczne Targi Pojazdów Użytkowych IAA cieszyły się dużym zainteresowaniem odwiedzających gości – organizatorzy mówią o sukcesie zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym. Bezpośrednie porównanie z IAA 2014 nie jest możliwe, ponieważ w tym roku impreza trwała dzień krócej, ale odnotowano w sumie 245 000 gości – więcej niż podczas poprzedniej edycji. Sami wystawcy z uznaniem wyrażali się o jakości odwiedzających i cenili sobie liczne i bardzo intensywne dyskusje z klientami. Targi IAA stały się w jeszcze większym zakresie imprezą branżową skierowaną do profesjonalistów, w tym szczególnie osób podejmujących decyzje w firmach transportowych. Udział gości z branży wzrósł aż do 86% (84% w 2014 r.). Wszyscy menedżerowie obecni na targach doskonale zdają sobie sprawę ze znaczenia imprezy dla ich biznesu – takie oceny wynikają z ankiet przeprowadzanych pośród zwiedzających.
To co dotyczy wystawców, jest również prawdą w przypadku odwiedzających targi IAA gości – grupa ta także staje się coraz bardziej międzynarodowa. Według organizatorów ok. 33% z nich pochodziło spoza Niemiec (29% w 2014 r.), najwięcej gości zagranicznych pochodziło z Chin, Holandii i Polski.