IAA 2024: BYD Trucks i premiera elektrycznego vana E-VALI

BYD E-VALI (fot. K. Biskupska)

W Hanowerze BYD Trucks zadebiutował na europejskim rynku z nowym, lekkim elektrycznym pojazdem użytkowym E-VALI oraz z ciągnikiem portowym EYT 2.0. Na ekspozycji producenta nie mogło zabraknąć znanych modeli, takich jak ETM6 i ETH8.

Wszystkie pokazane na targach IAA pojazdy BYD Trucks zostały zaprojektowane z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i preferencji rynku europejskiego. Wykorzystano w nich innowacyjne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, wydajności oraz technologie akumulatorowych napędów elektrycznych. BYD ma 29 lat doświadczenia w projektowaniu i produkcji innowacyjnych akumulatorów, jest jedynym producentem, który wykorzystuje układy napędowe, akumulatory, półprzewodniki, silniki oraz systemy sterowania własnej konstrukcji. Firma dysponuje również zintegrowaną e-platformą przeznaczoną wyłącznie dla ciężarówek z napędem elektrycznym, charakteryzującą się wysokim poziomem modularyzacji i standaryzacji, które optymalizują wydajność i efektywność, a jednocześnie zmniejszają koszty utrzymania i serwisu.

BYD E-VALI

Elektryczny samochód dostawczy BYD E-VALI został zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu przez firmy realizujące usługi kurierskie i dostawy ostatniej mili. Jego pojemność ładunkowa jest większa niż w wielu innych pojazdach tej samej klasy (13,9 m3 lub 17,9 m3), ładowność w zależności od wersji to 700–1450 kg.

Fot. K. Biskupska

Pojazd ten łączy nowoczesny design z energooszczędnymi technologiami i inteligentnymi rozwiązaniami łączności. Wyposażony jest w nowoczesne, bezpieczne, trwałe i wydajne akumulatory Blade Battery (80,6 kWh). BYD E-VALI ma bogato wyposażone i ergonomiczne wnętrze kabiny, jest wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy. W zależności od wersji zasięg wynosi od 220 km do 250 km.

Fot. K. Biskupska

BYD EYT 2.0

Elektryczny ciągnik portowy BYD EYT 2.0 Electric Yard Tractor idealnie nadaje się do pracy w portach, terminalach i centrach dystrybucyjnych, które przechodzą na ekologiczne, elektryczne rozwiązania. Odświeżono wygląd zewnętrzny, zachowując charakterystyczną przesuniętą kabinę, zapewniającą kierowcy wygodę i doskonałą widoczność. Ciągnik może pracować w zestawach do 75 t dmc., wyróżnia go wytrzymałość, zwrotność i łatwość w manewrowaniu. EYT 2.0 bez problemu obsługuje duże kontenery i przyczepy. Ciągnik ma bardzo bezpieczną baterię Blade Battery, która pozwala na pracę do 16 h (pojemność baterii to 216,7 kWh).

BYD EYT 2.0 (fot. K. Biskupska)

BYD ETM6

BYD ETM6 to zwrotne 7,5-tonowe podwozie do zabudowy, idealnie nadające się do dystrybucji w środowisku miejskim. Pojazd charakteryzuje się nowoczesnym i opływowym wyglądem oraz wygodną i przestronną kabiną. Podwozie można konfigurować do różnych zastosowań. Elektryczny BYD ETM6 jest dostępny na rynku europejskim od ponad 3 lat. Pojazd bazuje na nowoczesnej platformie ePlatform BYD, specjalnie zaprojektowanej dla elektrycznych ciężarówek, co gwarantuje bezpieczeństwo, oszczędność energii i wysoką wydajność. ETM6 ma zasięg do 200 km przy pełnym obciążeniu.

BYD ETM6 (fot. D. Piernikarski)

BYD ETH8

BYD ETH8 to 19-tonowa ciężarówka z akumulatorowym napędem elektrycznym, idealna do logistyki i usług komunalnych, z wielofunkcyjną platformą do różnych zastosowań oraz dwoma opcjami rozstawu osi (4500 mm lub 5700 mm). ETH8 cechuje się doskonałymi możliwościami manewrowymi i łatwością prowadzenia, a zasięg dochodzi do 250 km. Pojemność zainstalowanych akumulatorów wynosi 255 kWh. Przestronna, ergonomiczna kabina z bogatym wyposażeniem została zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie kierowcy.

BYD ETH8 (fot. D. Piernikarski)