
W Hanowerze BYD Trucks zadebiutował na europejskim rynku z nowym, lekkim elektrycznym pojazdem użytkowym E-VALI oraz z ciągnikiem portowym EYT 2.0. Na ekspozycji producenta nie mogło zabraknąć znanych modeli, takich jak ETM6 i ETH8.
Wszystkie pokazane na targach IAA pojazdy BYD Trucks zostały zaprojektowane z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i preferencji rynku europejskiego. Wykorzystano w nich innowacyjne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, wydajności oraz technologie akumulatorowych napędów elektrycznych. BYD ma 29 lat doświadczenia w projektowaniu i produkcji innowacyjnych akumulatorów, jest jedynym producentem, który wykorzystuje układy napędowe, akumulatory, półprzewodniki, silniki oraz systemy sterowania własnej konstrukcji. Firma dysponuje również zintegrowaną e-platformą przeznaczoną wyłącznie dla ciężarówek z napędem elektrycznym, charakteryzującą się wysokim poziomem modularyzacji i standaryzacji, które optymalizują wydajność i efektywność, a jednocześnie zmniejszają koszty utrzymania i serwisu.
BYD E-VALI
Elektryczny samochód dostawczy BYD E-VALI został zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu przez firmy realizujące usługi kurierskie i dostawy ostatniej mili. Jego pojemność ładunkowa jest większa niż w wielu innych pojazdach tej samej klasy (13,9 m3 lub 17,9 m3), ładowność w zależności od wersji to 700–1450 kg.

Pojazd ten łączy nowoczesny design z energooszczędnymi technologiami i inteligentnymi rozwiązaniami łączności. Wyposażony jest w nowoczesne, bezpieczne, trwałe i wydajne akumulatory Blade Battery (80,6 kWh). BYD E-VALI ma bogato wyposażone i ergonomiczne wnętrze kabiny, jest wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy. W zależności od wersji zasięg wynosi od 220 km do 250 km.

BYD EYT 2.0
Elektryczny ciągnik portowy BYD EYT 2.0 Electric Yard Tractor idealnie nadaje się do pracy w portach, terminalach i centrach dystrybucyjnych, które przechodzą na ekologiczne, elektryczne rozwiązania. Odświeżono wygląd zewnętrzny, zachowując charakterystyczną przesuniętą kabinę, zapewniającą kierowcy wygodę i doskonałą widoczność. Ciągnik może pracować w zestawach do 75 t dmc., wyróżnia go wytrzymałość, zwrotność i łatwość w manewrowaniu. EYT 2.0 bez problemu obsługuje duże kontenery i przyczepy. Ciągnik ma bardzo bezpieczną baterię Blade Battery, która pozwala na pracę do 16 h (pojemność baterii to 216,7 kWh).

BYD ETM6
BYD ETM6 to zwrotne 7,5-tonowe podwozie do zabudowy, idealnie nadające się do dystrybucji w środowisku miejskim. Pojazd charakteryzuje się nowoczesnym i opływowym wyglądem oraz wygodną i przestronną kabiną. Podwozie można konfigurować do różnych zastosowań. Elektryczny BYD ETM6 jest dostępny na rynku europejskim od ponad 3 lat. Pojazd bazuje na nowoczesnej platformie ePlatform BYD, specjalnie zaprojektowanej dla elektrycznych ciężarówek, co gwarantuje bezpieczeństwo, oszczędność energii i wysoką wydajność. ETM6 ma zasięg do 200 km przy pełnym obciążeniu.

BYD ETH8
BYD ETH8 to 19-tonowa ciężarówka z akumulatorowym napędem elektrycznym, idealna do logistyki i usług komunalnych, z wielofunkcyjną platformą do różnych zastosowań oraz dwoma opcjami rozstawu osi (4500 mm lub 5700 mm). ETH8 cechuje się doskonałymi możliwościami manewrowymi i łatwością prowadzenia, a zasięg dochodzi do 250 km. Pojemność zainstalowanych akumulatorów wynosi 255 kWh. Przestronna, ergonomiczna kabina z bogatym wyposażeniem została zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie kierowcy.
