DAF Transport Efficiency w praktyce

Rozszerzono zakres informacji prezentowanych na centralnym wyświetlaczu na desce rozdzielczej – oprócz dotychczas dostępnych informacji o stylu jazdy kierowcy, pozwalających mu utrzymać możliwie jak najniższy poziom zużycia paliwa, wyświetlacz pokazuje obecnie również informacje z tachografu, takie jak czas i prędkość jazdy czy informacje o zbliżających się terminach przeglądów. Bardzo przydatne jest to, że na podstawie karty kierowcy wyświetlacz automatycznie przełącza się na dogodny dla kierowcy język.

Na wyświetlaczu głównym mogą teraz być wyświetlane informacje dotyczące zabudowy, np. gdy dźwig załadowczy nie jest całkowicie złożony lub wysuwane podpory nie są zabezpieczone. Jest to możliwe dzięki udoskonalonej komunikacji między podwoziem a zabudową, co np. pozwala przesyłać do zabudowy informacje o neutralnym położeniu skrzyni biegów. Oprócz tego prędkość obrotowa przystawki PTO i silnika mogą być monitorowane za pomocą centralnej magistrali CAN pojazdu z zabudowy i kabiny, co pozwala zapewnić maksymalną wygodę i wydajność.
Pojazdy DAF z serii LF 2016 (od dmc. 8 t oraz z zawieszeniem pneumatycznym na tylnej osi) są standardowo wyposażone w zaawansowany układ hamowania awaryjnego (AEBS), układ ostrzegania przed uderzeniem przodem pojazdu (FCW) i tempomat adaptacyjny (ACC). Układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) wykorzystujący kamerę umieszczoną przy górnej krawędzi szyby przedniej stanowi również wyposażenie standardowe. Gdy dochodzi do nieumyślnego opuszczenia pasa ruchu przez pojazd, rozlega się dźwiękowy sygnał ostrzegawczy. Układy AEBS i FCW pomagają w uniknięciu kolizji. W sytuacjach awaryjnych układ AEBS automatycznie zmniejsza prędkość pojazdu, tak aby uniknąć kolizji lub ograniczyć jej konsekwencje. Tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość jazdy do pojazdu jadącego z przodu.

DAF CF z silnikiem PX-7 wyposażony w oś wleczoną z ogumieniem bliźniaczym (FAS 6×2) sprawdzi się w ciężkich zastosowaniach dystrybucyjnych i komunalnych

Na wyświetlaczu centralnym tablicy wskaźników oprócz dotychczas dostępnych informacji o stylu jazdy kierowcy (na zdjęciu) mogą być również pokazywane informacje z tachografu, takie jak czas i prędkość jazdy czy informacje o zbliżających się terminach przeglądów
Na wyświetlaczu centralnym tablicy wskaźników oprócz dotychczas dostępnych informacji o stylu jazdy kierowcy (na zdjęciu) mogą być również pokazywane informacje z tachografu, takie jak czas i prędkość jazdy czy informacje o zbliżających się terminach przeglądów

Ciche DAF-y, czyli modele w wersji Silent
Modele Silent zostały opracowane specjalnie z myślą o transporcie dystrybucyjnym na obszarach miejskich, realizowanym w godzinach wieczornych lub nocnych. Po naciśnięciu znajdującego się na desce rozdzielczej przycisku „Silent” kierowca uaktywnia „tryb cichy”, w ramach którego oprogramowanie silnika wymusza ograniczenie momentu obrotowego i prędkości obrotowej, a biegi przełączane są przy niższych prędkościach obrotowych. W rezultacie poziom hałasu generowany przez model LF Silent nie przekracza 72 dB(A), co oznacza, że spełnia on wymogi certyfikacji jako „Quiet Truck” (cicha ciężarówka). To umożliwia załadunek i rozładunek towarów w strefach, w których obowiązują ograniczenia w zakresie emisji hałasu w godzinach wieczornych, nocnych lub wczesnoporannych, a jednocześnie zwiększa maksymalną dostępność pojazdu i co za tym idzie jego wydajność.
DAF LF Silent o dmc. 7,5 t jest napędzany przez silnik PX-5, który mając pojemność skokową 4,5 dm3, generuje moc od 112 kW (152 KM) do 135 kW (184 KM). Silnik w wersji DAF LF Silent współpracuje ze zautomatyzowaną 6-biegową skrzynią biegów AS Tronic.