Co czwarte euro wypracowane przez dział Mobility Solutions Boscha pochodzi z rozwiązań przeznaczonych dla pojazdów użytkowych
Dział Mobility Solutions firmy Bosch rośnie w szybkim tempie. Chcemy dalej przyspieszać, dlatego rozwijamy innowacyjne usługi związane z mobilnością jutra, obok naszych rozwiązań w zakresie elektryfikacji pojazdów, ich automatyzacji i sieci internetowej – powiedział dr Rolf Bulander, szef działu Bosch Mobility Solutions na targach IAA 2016 w Hanowerze. W tym roku wzrost działu wyniesie 5 procent s(wartość skorygowana o efekty zmian kursowych). Rozwija się więc lepiej niż globalna produkcja samochód, która ma wzrosnąć o mniej niż 2%. Duża część wzrostu firmy Bosch pochodzi z rozwiązań przeznaczonych dla pojazdów użytkowych – co czwarte euro pochodzi ze sprzedaży systemów do lekkich i ciężkich ciężarówek. Dzięki nowo powstałej jednostce „Commercial Vehicle and Off-Road“ firma Bosch planuje zintensyfikować swoje wysiłki w pracy nad rozwiązaniami dla zastosowań
w samochodach ciężarowych i pojazdach typu off-highway. Oczekuje się, że sprzedaż w tym segmencie podwoi się w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Większy nacisk stawia się na usługi i rozwiązania, dzięki którym Bosch uzyska zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa ekosystemu logistycznego.
Nowe normy emisji dostarczają bodźców do działalności Boscha
W sercu tego rozwoju jest napęd pojazdów ciężarowych. Nowe przepisy dotyczące emisji wywołały wzrost popytu na nowoczesne systemy zasilania diesli firmy Bosch. W rezultacie, samochody ciężarowe są dzisiaj bardziej przyjazne dla środowiska niż jakikolwiek inne pojazdy na drodze – i spełniają standardy emisji norm Euro 6 także w realnych warunkach drogowych. Istnieją również plany wprowadzenia porównywalnych standardów emisji w dwóch regionach odnotowujących wzrosty – Chinach i Indiach. Do roku 2020 odsetek systemów Common-Rail, stosowanych w nowo produkowanych pojazdach użytkowych, wzrośnie na całym świecie z 70 do 90 procent. Kolejnym obszarem, gdzie Bosch odnotowuje wzrost, są systemy oczyszczania spalin. Przewiduje się, że sprzedaż grupy, oferującej takie systemy jak Denoxtronic, zwiększy się prawie dwukrotnie do końca dekady. Równolegle Bosch wprowadzi większą efektywność do układu napędowego. Poprzez realizację szeregu działań, na przykład elektryfikacji osprzętu takiego jak pompa hydrauliczna, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10 procent. Oprócz systemów odzyskiwania ciepła, Bosch pracuje już nad napędem hybrydowym i gazowym, a tym samym nad koncepcją przyszłych napędów alternatywnych.