Koniec przyznawania nagrody branżowej Trailer Innovation. Nadchodzi nowe…

Międzynarodowe jury złożone z ekspertów, którzy wybierali innowacje roku w konkursie Trailer Innovation, nadało temu renomowanemu konkursowi branżowemu nową nazwę: International Trailer Award. Dariusz Piernikarski, redaktor naczelny miesięcznika „Samochody Specjalne” jest w gronie jury od roku 2015 jako jedyny polski przedstawiciel.

Minęło już ponad 20 lat, odkąd były dyrektor wydawnictwa Stünings, JörgMontag, wraz ze specjalistą od naczep Folkherem Braunem ustanowili specjalistyczną nagrodę branżową Trailer Innovation, wzorowaną na nagrodzie Międzynarodowa Ciężarówka Roku (International Truck of the Year ITOY). Konkurs i nagroda Trailer Innovation powstały z myślą o firmach specjalizujących się w produkcji przyczep, naczep i nadwozi, a także o dostawcach komponentów.

Jury składające się z grupy renomowanych dziennikarzy branżowych z różnych europejskich magazynów poświęconych pojazdom użytkowym co 2 lata przyznaje te nagrody, a jedyny wymóg jaki musi spełniać nominowany produkt jest taki: innowacja musi dotyczyć przyczepy, naczepy lub nadwozia, a nie pojazdu silnikowego.

Wyróżnienie wspierane jest przez niemiecki Związek Przemysłu Motoryzacyjnego VDA (Verband der Automobilindustrie), a ceremonia wręczenia nagród na stałe wpisała się w program wydarzeń podczas targów IAA w Hanowerze.

International Trailer Award

Obecnie, 21 lat od powstania konkursu Trailer Innovation, dziennikarskie jury eksperckie zdecydowało się nadać temu ważnemu konkursowi branżowemu nową, współczesną nazwę z silniejszym międzynarodowym akcentem. Wspólnie zdecydowali, aby kontynuować konkurs jako International Trailer Award i dotrzeć tym samym do większego grona odbiorców. Aby konkurs International Trailer Award miał jeszcze bardziej międzynarodowy wymiar, w składzie jury znalazł się teraz także północnoamerykański magazyn poświęcony pojazdom użytkowym w USA: „1TRUCK.US”.

Obecne eksperckie jury konkursu International TrailerAward (ITA) to 15 dziennikarzy i magazynów: Edwin van der Veer („Auto-en Transportwereld”, Holandia), Jarlath Sweeney („Fleet Transport Magazine”, Irlandia), Akin Öcal („KASA”, Turcja), Snejina Badjeva („Kamioni”, Bułgaria), Rolf Grob („Mobilität”, Szwajcaria), Boštjan Paušer („REVIJA TRANSPORT & LOGISTIKA”, Słowenia), Dariusz Piernikarski („Samochody Specjalne”, Polska), Christoph Kölbel („1Truck America”, USA), Florian Engel („1TRUCK MEDIA”, Austria), Hendrik De Spiegelaere („Transporama”, Belgia), Marilena Matei („Tranzit”, Rumunia), Gianenrico Griffini („Vie&Trasporti”, Włochy), Philipp Bönders („Truck &Trailer Welt”, Niemcy ), Stephan Jansen („Trailer Welt”, Niemcy) i Seppo Alaruikka („Auto, tekniikka ja kuljetus”, Finlandia).

Kolejna runda konkursu International Trailer Award rozpocznie się na początku 2024 r. Od 29 lutego europejscy producenci przyczep do samochodów ciężarowych, naczep i nadwozi pojazdów użytkowych, a także wykorzystywanych tam komponentów będą mogli ubiegać się o udział w konkursie International TrailerAward. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się we wrześniu 2024 r. na targach IAA Transportation w Hanowerze.

Jako „Samochody Specjalne” wchodzimy w skład jury konkursu International TrailerAward – o nowych, zmodyfikowanych zasadach, kategoriach i terminach będziemy oczywiście informować w szczegółach.

Jeden z polskich akcentów w historii konkursu: w edycji Trailer Innovation 2023, firma MB Pneumatyka zajęła 2. miejsce w kategorii komponenty (Components). Wyróżniono objęte międzynarodową ochroną patentową innowacyjne rozwiązanie: szybkozłączki pneumatyczne z wizualną i dźwiękową autodetekcją nieszczelności. Na zdjęciu od lewej Paweł Andersz – prezes zarządu MB Pneumatyka, Emil Gdula – R&D manager, przedstawiciel jury Trailer Innovation i Małgorzata Bieniaszewska – właścicielka MB Pneumatyka (fot. MBP)
Drugą nagrodzoną polska firmą w edycji Trailer Innovation 2023 jest Wielton. Doceniono lekką naczepę podkontenerową Container Master Super Light (SL) do transportu kontenerów morskich typu 20’ z automatycznym elektrycznym ryglowaniem kontenerów. Pojazd zajął 3. miejsce w kategorii Bezpieczeństwo (fot. K. Biskupska)