
Na tegorocznej baumie 2025, największych na świecie targach maszyn i pojazdów budowlanych, Goldhofer zaprezentuje swoje innowacyjne rozwiązania transportowe na stoisku FN.819 w północnej części zewnętrznej. Targi odbędą się od 7 do 13 kwietnia 2025 r.
Przedstawiamy w skrócie najważniejsze rozwiązania przygotowywane przez Goldhofera na tegoroczne targi bauma.
Samobieżny moduł transportowy PST/SL-E splitz hydraulicznym poszerzeniem i E-PowerPack
Niewątpliwie ciekawym eksponatem na ekspozycji firmy Goldhofer będzie samobieżny moduł transportowy PST/SL-E z hydraulicznym poszerzeniem. Przy obciążeniu osi do 45 t i zmiennej szerokości od 3000 mm do 5100 mm moduł z hydraulicznym poszerzeniem jest doskonałym rozwiązaniem do transportu dużych ładunków. Ogromna siła pociągowa pojazdu gwarantuje wydajną pracę. Dzięki wysokiej elastyczności zapewnianej przez system poszerzania moduł PST/SL-E jest idealnym koniem roboczym do transportu ładunków przemysłowych. Jedną z jego zalet jest możliwość bezpiecznego transportu ładunków o wysoko położonym środku ciężkości. System poszerzania pojazdu i hydrauliczne obwody podtrzymujące zapewniają zwiększoną stabilność i ochronę przed przewróceniem. Pojazd ma pełny zakres możliwości łączenia w ramach rodziny ciężkich modułów Goldhofer. Dostępny w wersjach 4- i 6-osiowych oraz z opcjonalnymi akcesoriami do kombinacji 1+½ jest idealnym rozwiązaniem dla szerokiego zakresu ładunków, szczególnie do transportu łopat turbin wiatrowych. Zestaw prezentowany na baumie będzie napędzany przez zupełnie nowy elektryczny moduł napędowy E-PowerPack.

»ARCUS« P 5 z oponami »CARGOPLUS«
Naczepa »ARCUS« P 5 wyposażona w opony »CARGOPLUS« będzie kolejnym hitem tegorocznych targów bauma. Dzięki imponującej ładowności i najniższej wysokości załadunku na rynku »ARCUS« P 5 oferuje niezrównane połączenie wydajności i elastyczności. Naczepa wyposażona w opony »CARGOPLUS« ma wysokość załadunku wynoszącą zaledwie 735 mm, a skok zawieszenia to 500 mm. Tym samym załadunek naczepy »ARCUS« jest bezpieczny i łatwy. Połączenie osi ze skrętem wymuszonym i osi samoskrętnych z tarciowym mechanizmem skrętu zapewnia optymalne osiągi w kierowaniu i pokonywaniu zakrętów, co skutkuje mniejszym zużyciem opon przy każdej wysokości jazdy. Centralne, przyjazne dla użytkownika, elementy sterujące zapewniają łatwą obsługę i maksymalną wydajność. Różnorodne opcje zabezpieczania ładunku i innowacyjna podłoga »TRAFFIDECK GO« gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Goldhofer dla branży energetyki wiatrowej
Naczepa Goldhofer RA 3-100 (4+7) prezentowana na baumie to idealne rozwiązanie do bezpiecznego i wydajnego transportu sekcji wież turbin wiatrowych. Dzięki maksymalnemu udźwigowi 100 t i systemowi podnoszenia o skoku do 2000 mm pojazd ten zapewnia wyjątkową wydajność i elastyczność. Szerokość podwozia 2950 mm gwarantuje doskonałą stabilność boczną, a tym samym maksymalne bezpieczeństwo podczas jazdy. Urządzenia do swobodnego obrotu i tylny układ skrętu osi, które można regulować w zależności od długości ładunku, zapewniają optymalną zwrotność, nawet w przypadku największych i najcięższych sekcji wież. Aby zapewnić jeszcze bezpieczniejszy i szybszy załadunek, Goldhofer wykorzystuje 4-punktowy system podnoszenia z łatwą relokacją zacisków. Dzięki temu załadunek i rozładunek można realizować bez użycia zewnętrznego żurawia.

Cyfrowa rewolucja w planowaniu transportu
Goldhofer wyznacza również nowe standardy w dziedzinie cyfrowego planowania transportu. Dzięki współpracy z twórcami oprogramowania online HeavyGoods.net planowanie ciężkich transportów pojazdami Goldhofer stanie się łatwiejsze i bardziej ekonomiczne. To nowoczesne oprogramowanie działa w dowolnej standardowej przeglądarce internetowej i dzięki intuicyjnej obsłudze i zaawansowanym algorytmom ułatwia szybkie i precyzyjne planowanie transportu. Aplikacja HeavyGoods oblicza obciążenia osi, momenty zginające, stabilność przewrócenia, limity przeciążenia, mocowanie ładunku i trajektorie obrysowe oraz jest w stanie zintegrować dane otrzymane z obrazów 3D z drona. Aplikacja przyspiesza procesy składania wniosków o pozwolenia i w wielu przypadkach eliminuje potrzebę kontroli tras – co znacznie obniża koszty i zwiększa wydajność.

Wkład Goldhofera w logistykę budowlaną
Rodzina pojazdów Goldhofer »STARLINE« od lat wyznacza standardy w logistyce ciężkich ładunków i naturalnie zostanie również zaprezentowana na targach bauma 2025. Atutami modeli »STEPSTAR« i »TRAILSTAR« są niskie wysokości jazdy i załadunku oraz niska masa własna, co czyni je idealnymi towarzyszami codziennych operacji transportowych.
Naczepa »STEPSTAR« Z 4 ma opony »CARGOPLUS«, 2 wnęki na koła i wgłębienie na wysięgnik koparki, prześwit wynosi 790 mm, osie mają nośność 10 t. Pojazd zapewnia optymalną stabilność i wyjątkową zwrotność dzięki osiom ze skrętem wymuszonym. Prosta obsługa i najwyższej jakości system mocowania firmy RUD zapewniają wydajne zabezpieczenie ładunku, a zdalne sterowanie wszystkimi funkcjami upraszcza codzienne operacje kierowcom i ułatwia obsługę.
Z kolei przyczepa »TRAILSTAR« 4 została zaprojektowana specjalnie do transportu standardowych maszyn budowlanych. Pojazd również ma niską wysokość załadunku wynoszącą zaledwie 795 mm i jest wyposażony w 10-tonowe osie, zawieszenie pneumatyczne z dwiema wysokościami jazdy oraz wskaźnik obciążenia osi. Cechy te oraz znacznie zmniejszona masa własna w przypadku modelu »TRAILSTAR« oznaczają maksymalną oszczędność paliwa i pełną elastyczność operacyjną. Dzięki pokładowi załadunkowemu wysuniętemu daleko do przodu pojazdu i szerokiemu wgłębieniu na wysięgnik koparki przyczepa idealnie nadaje się do transportu maszyn budowlanych i innych ciężkich ładunków.
Tłumaczenie: Dariusz Piernikarski
