
Przedstawiciele Solaris Bus & Coach oraz Miejskich Zakładów Autobusowych (MZA) w Warszawie podpisali umowę na dostawę kolejnych 50 przegubowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 18 electric.
Każdy z zamówionych autobusów Solaris Urbino 18 electric wyposażony zostanie w silnik elektryczny, którego pracę wspierać będzie nowa generacja baterii Solaris High Energy. Pojazdy ładowanie będą na zajezdni za pomocą klasycznego złącza plug-in.
Zamówione modele, które trafią do Warszawy, zostaną wyposażone w modułowy system napędowy. To nowa konstrukcja napędu zaprezentowana przez producenta podczas brukselskich targów Busworld 2023. Oznacza to, że główne komponenty autobusu umieszczone są na dachu pojazdu, pozwalając maksymalnie wykorzystać przestrzeń pasażerską. Zamówi0ne autobusy przegubowe pomieszczą 103 pasażerów każdy.
Solaris i MZA Warszawa
Warszawa ma jedną z liczniejszych flot autobusów elektrycznych w Europie, z czego zdecydowaną większość stanowią autobusy marki Solaris. Współpraca Solarisa z MZA Warszawa trwa już 28 lat. Producent dostarczył już do MZA Warszawa blisko 1350 autobusów, w tym 163 elektryczne. Pierwsze elektryczne Solarisy pojawiły się na warszawskich ulicach w 2015 r. Warto również przypomnieć, że Solaris, poza nowo podpisaną umową, już niedługo dokończy realizację zamówienia złożonego przez MZA Warszawa w 2023. Po realizacji wszystkich zleceń, elektryczna flota przewoźnika będzie składała się więc aż z 224 autobusów elektrycznych marki Solaris.
Podczas podpisania zamówienia obecni byli (na zdjęciu od lewej): Romuald Witkowski – general manager Solaris Poland, Leszek Ruta – członek zarządu MZA, Jan Kuźmiński – prezes zarządu MZA, Javier Iriarte – prezes Solaris Bus & Coach, Kamil Królak – członek zarządu MZA ds. finansowych, Andrzej Sienkiewicz – sales director Poland Solaris Bus & Coach.
