Prototyp Master H2 Tech, który miał swoją światową premierę na targach IAA Transportation, jest zapowiedzią parametrów nowej bezemisyjnej wersji Mastera stworzonej przez HYVIA, spółkę joint venture Grupy Renault i Plug zajmującą się mobilnością wodorową.
Od 15 lat Renault jest pionierem i liderem na rynku samochodów dostawczych z napędem elektrycznym. W przypadku rozwiązań wodorowych marka stosuje to samo podejście – rozszerza ofertę o nowy rodzaj napędu bez uszczerbku dla funkcjonalności a jednocześnie wdraża cały ekosystem stworzony dla klientów biznesowych i z ich udziałem.
Największy zasięg w segmencie do 700 km WLTP*, a także czas tankowania wynoszący 5 minut, umacniają pozycję Mastera, który wyznacza nowe standardy również w kategorii samochodów z napędem wodorowym.
Bezemisyjna wersja wodorowa jest przystosowana do intensywnego użytkowania w różnych sektorach działalności: autoryzowani wykonawcy Renault Pro+ wykonują zabudowy typu furgon, platforma z kabiną, podwozie z kabiną i wersje spersonalizowane dla wymagających klientów biznesowych.
Ten innowacyjny samochód gwarantuje niezawodność i wydajność za sprawą pełnej integracji napędu wodorowego z platformą podłogową już na etapie projektu, a także dzięki pozostawieniu niezmniejszonej strefy ładunkowej i ładowności.
Architektura napędu Dual Power, złożonego z akumulatora trakcyjnego i ogniwa paliwowego nowej generacji, wykazuje wysoką efektywność energetyczną i zapewnia niezrównany zasięg do 700 km WLTP, a integracja z systemem multimedialnym umożliwia zoptymalizowane zarządzanie zasięgiem i zużyciem wodoru.
Nowy Master H2 Tech zostanie wprowadzony na rynek przez Renault, a sprzedaż i obsługa posprzedażna tej wersji będzie prowadzona przez sieć wyspecjalizowanych dealerów H2 Tech przeszkolonych w zakresie specyfiki napędów wodorowych. Samochód stanie się pełnoprawnym elementem gamy samochodów dostawczych Renault i będzie korzystał z całego doświadczenia handlowego marki.
Nowy Master jest jedynym samochodem w tej klasie produkowanym we Francji. Zarówno platforma podłogowa przystosowana do napędu spalinowego, elektrycznego i wodorowego, jak i wszystkie wersje nadwozia są produkowane na tej samej linii montażowej w zakładzie w Batilly, niedaleko Metz. Silniki, skrzynie biegów i akumulatory są również produkowane we Francji, gdzie swoją siedzibę ma również 84% dostawców.
Nowy Master w wersji spalinowej i elektrycznej jest już dostępny w sprzedaży, natomiast wersja wodorowa H2 Tech trafi na rynek pod koniec 2025 r.
* W trakcie homologacji.