Anneberg Transpol odbiera 25 ciągników Renault Trucks. To pierwsze tak duże jednorazowe zamówienie u przewoźnika

Na zdjęciu od lewej: Piotr Żuk – area sales manager RTP, Ewelina Kanclerz – key account manager RTP, Marcin Majak – dyrektor sprzedaży RTP, Mateusz Miłkowski - członek zarządu Anneberg Transpol, Jacek Miłkowski – współwłaściciel spółki Anneberg Transpol (fot. Renault Trucks Polska)

10 maja br. odbyło się uroczyste przekazanie 25 ciągników siodłowych Renault T460 i T480 TC firmie Anneberg Transpol z Zielonej Góry. Część z przekazanych ciągników przeznaczonych jest na wymianę parku pojazdów, a część na rozbudowę floty cystern, zestawów plandekowych i wywrotek.

Zielonogórski przewoźnik specjalizuje się w transporcie towarów niebezpiecznych (ADR), odpadów, substancji chemicznych i mas bitumicznych. Przewozy są realizowane głównie do północnych Niemiec i Danii. Pojazdy z 13-litrowym silnikiem są przeznaczone do wywrotek i do cystern chemicznych.

Z ciągników siodłowych marki Renault Trucks korzystamy od 2000 r. Łącznie jeździło ich w naszej flocie już około 200 sztuk. Jednak jeszcze nigdy nie kupiliśmy jednorazowo tak dużej liczby ciągników jak teraz. Mówi się, że w kryzysie, a tak jest obecnie, nie czyni się dużych inwestycji, ale mówi się również, że w trudnych czasach warto uciekać do przodu. Która z tych prawd okaże się w naszym przypadku prawdziwa, zobaczymy mniej więcej za rok” – komentuje Jacek Miłkowski, współwłaściciel spółki Anneberg Transpol.

Jacek Miłkowski, współwłaściciel spółki Anneberg Transpol (fot. Renault Trucks Polska)

Jego zdaniem fundamentalnym czynnikiem decydującym o tym dlaczego od tak wielu lat firma Anneberg Transpol jest wiernym klientem Renault Trucks, jest wysoka jakość obsługi serwisowej francuskiego producenta.

Sprawna obsługa przez sieć serwisową ma dla naszych specjalizacji transportowych fundamentalne znaczenie. Wożąc asfalty, nie mogę sobie pozwolić na to, że awaria pojazdu będzie usuwana w czasie dłuższym niż 20 godzin, bo zawartość cysterny zamieni się w 25-tonowy, asfaltowy klocek, twardy jak skała. Wówczas pozostaje już tylko przecinak i młotek” – dodaje Jacek Miłkowski.

Na zdjęciu od lewej: Marcin Majak – dyrektor sprzedaży Renault Trucks Polska, Ewelina Kanclerz – key account manager Renault Trucks Polska, Jacek Miłkowski – współwłaściciel spółki Anneberg Transpol (fot. Renault Trucks Polska)

Część z zakupionej floty 25 pojazdów, to pojazdy wyposażone w 11-litrowe silniki o mocy 460 KM.

W ich przypadku decydujące dla klienta było to, że są one ultralekkie. Zmniejszenie masy pojazdu o każdy kilogram przekłada się na większy tonaż możliwy do przewiezienia, czyli na większy zarobek dla firmy transportowej. Druga część zakupionych ciągników jest wyposażona w silniki 13-litrowe o mocy 480 KM, z rozwiązaniem Turbo Compound, gdzie dodatkowa turbina termiczna na końcu układu wydechowego, zamienia spaliny z powrotem na energię mechaniczną i przenosi na wał korbowy pozwalając w ten sposób uzyskać moment obrotowy 300Nm! W konsekwencji pojazd dostaje … krótko mówiąc, niezłego dodatkowego kopa” – komentuje Ewelina Kanclerz, key account manager Renault Trucks.

Dzięki mechanizmowi Turbo Compound oszczędność paliwa może sięgnąć nawet 3 litry na 100 km. W przeliczeniu na 120 zestawów transportowych we flocie Anneberg Transpol, przekłada się to na pokaźne oszczędności.

Fot. Renault Trucks Polska