Szósta edycja Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland zgromadziła na Autodromie Jastrząb niemal 70 wystawców: firmy zabudowujące zarówno współpracujące z Volvo Trucks, jak i reprezentujące oferty okołoproduktowe, m.in. części, akcesoria, finansowanie czy ubezpieczenia.
Ta organizowana przez Volvo Trucks Polska impreza odbyła się 2 czerwca br. na Autodromie Jastrząb i na dobre wpisała się w kalendarz spotkań branży TSL. Była doskonałą okazją do zapoznania się z aktualnymi nowinkami technologicznymi i trendami sektora transportowego.
Volvo Trucks – wyniki i plany na przyszłość
Podczas śniadania prasowego otwierającego targi Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska, zaprezentowała osiągnięcia i plany Volvo Trucks Polska na najbliższe lata.
„Volvo Trucks przewodzi zmianom” – takim hasłem rozpoczęła swoją prezentację, nawiązując do gamy elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo Truck, którą obecnie tworzą modele: FH, FM, FMX, FE i FL Electric. Wedłg planów firmy do 2030 r. 50% sprzedaży producenta to będą e-ciężarówki VolvoTrucks, a do 2040 r. będzie ich 100%.
Małgorzata Kulis opowiedziała o planowanej modernizacji kabin, testach silników wodorowych oraz planach obchodów 30-lecia marki w 2024 r. Przedstawiła również najciekawsze pojazdy wydane przez Volvo Trucks w Polsce oraz opowiedziała o inwestycjach Volvo Trucks – spółka w ostatnim czasie zainwestowała w fotowoltaikę.
Profesjonalni Kierowcy
Podczas spotkania, na którym obecni byli również partnerzy wspierający akcję społeczną „Profesjonalni Kierowcy”, prowadzoną od 2016 r., omówiono problem braku kierowców zawodowych na rynku transportowym. „Profesjonalni Kierowcy” to cykl bezpłatnych szkoleń dla kierowców, którzy ukończyli kurs na prawo jazdy C +E, lecz nie zdobyli doświadczenia w zawodzie. Dzięki uczestnictwu w szkoleniach teoretycznych i praktycznych, kierowcy mają możliwość zdobycia umiejętności, które ułatwią im wejście na rynek pracy w branży TSL.
Projekt realizowany jest przy wsparciu instruktorów Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks. Co roku program szkoleń dostosowywany jest do oczekiwań zarówno uczestników jak i wymagań rynku – nowością w tegorocznej agendzie są zajęcia z ekonomicznej jazdy pojazdami elektrycznymi oraz pilotażowa współpraca z firmą FAZ Drivers, pośredniczącą w relacji zatrudnienia między kierowcami zawodowymi a przewoźnikami. W tym roku po raz kolejny program wspierają firmy Continental, Chubb, MAK Ubezpieczenia, MJM Brokers, Phillips Poland, PKO Leasing, Shell Polska, Wielton, Volvo Trucks oraz Volvo Financial Services (VFS).
Rekordowa edycja 4Poland
Z roku na rok targi 4Poland cieszą się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród wystawców, jak i odwiedzających. Według danych organizatora szóstą edycję odwiedziło blisko trzy tysiące osób. Targi zgromadziły niemal siedemdziesięciu wystawców – firm zabudowujących zarówno współpracujących z Volvo Trucks, jak i reprezentujących oferty okołoproduktowe: części, akcesoria, finansowanie czy ubezpieczenia. Na odwiedzających czekało więc czterdzieści pojazdów ciężarowych Volvo Trucks, w różnych konfiguracjach, z różnymi zabudowami. Uczestnicy mogli zasiąść za kółkiem elektrycznych pojazdów Volvo i pod okiem doświadczonych instruktorów Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks poprowadzić e-ciężarówki. Podczas jazd testowych przywidziano również próby kontrolowanego poślizgu na płycie poślizgowej konwencjonalnymi modelami Volvo Trucks.
Warto dodać, że w tym roku na stoiskach wystawców odbyły się aż dwadzieścia cztery wydania pojazdów! Było to m.in. przekazanie kolejnej elektrycznej śmieciarki w Polsce dla Przedsiębiorstwa Komunalnego w Sieradzu i sprzedaż ciągnika, którym Iwona Blecharczyk odbyła Volvo Trucking Adventure.
Punktem kulminacyjnym dnia było podpisanie umowy z MBC Trans Marcin Ciołek na pierwszy w Polsce ciągnik elektryczny gamy Volvo FH 4×2, wyposażony w trzy silniki elektryczne oraz zestaw sześciu baterii o pojemności 540 kWh i zasięgu 300 km. MBC Trans to firma z wieloletnim doświadczeniem w branży transportu drogowego i logistyki. Zeroemisyjny pojazd wspiera strategię rozwoju spółki, opartą na zrównoważonych rozwiązaniach.
„Klienci, którzy postawią kroki jako pierwsi w elektryfikacji pojazdów ciężarowych oraz nauczą się obsługi tych pojazdów, będą bardziej przygotowani na intensyfikację tej elektryfikacji. Z tym wszystkim łączy się również optymizacja wykorzystania floty firm transportowych. Cieszymy się, że nasz wieloletni klient – firma MBC Trans, zdecydował się na ten pierwszy krok wraz z Volvo Trucks i modelem FH Electric” – skomentowała Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Na Autodromie Jastrząb zapewniono wiele atrakcji nie tylko dla dorosłych, ale i dla dzieci. Dzień targowy zwieńczyło wyjątkowe show z udziałem samochodów ciężarowych Volvo oraz akrobacje lotnicze.
Autor: Katarzyna Biskupska