Mercedes-Benz eActros w codziennej eksploatacji u pierwszych klientów

Fot. Mercedes-Benz

Przed spodziewanym startem produkcji seryjnej, mającym nastąpić 7 października 2021 r., cztery przedseryjne egzemplarze eActrosa z akumulatorowym napędem elektrycznym przekazano do eksploatacji w warunkach rzeczywistych. Trzy z nich są obecnie wykorzystywane do przewozów wahadłowych przez Logistik Schmitt oraz dwie firmy z branży logistyki żywności – Simon Loos i Tevex Logistics. Kolejny eActros, skonfigurowany jako śmieciarka, ma trafić do eksploatacji w firmie Remondis, będącej liderem w dziedzinie recyklingu, gospodarki wodnej oraz usług komunalnych i przemysłowych. Te elektryczne ciężarówki powstały w ramach próbnych cykli produkcyjnych.

Fot. Mercedes-Benz

eActros w firmie Logistik Schmitt – elastyczna mobilność w ciągłej eksploatacji
Nowy pojazd kursuje codziennie, na trzy zmiany, między Rastatt a Gaggenau. Do Rastatt eActros przewozi obudowy skrzyń biegów, natomiast do Gaggenau dostarcza komponenty osi. Jego dobowy przebieg dochodzi do 300 km. W ramach wieloletniego testu tej wysokotonażowej ciężarówki elektrycznej, odbywającego się w dolinie rzeki Murg w rejonie miast Rastatt i Gaggenau, jej system napędowy zostanie porównany z napędem zasilanym z napowietrznej sieci trakcyjnej (projekt „eWayBW”). Jednakże Daimler Truck we własnym zakresie nie planuje wytwarzać ciężarówek z takim zasilaniem.

Transport lokalnie neutralny pod względem emisji CO2 – w firmie Simon Loos w Holandii
Simon Loos, lider w branży usług logistycznych z siedzibą w Holandii, eksploatuje eActrosa wyposażonego w skrzyniową zabudowę chłodniczą, obsługując sieć supermarketów Albert Heijn. Dzień pracy tego eActrosa zaczyna się w centrum dystrybucyjnym w Delfgauw (prowincja Holandia Południowa). Stamtąd elektryczna ciężarówka rozwozi świeże artykuły spożywcze, wymagające kontrolowanej temperatury, do sieciowych supermarketów w różnych miastach regionu, m.in. w Rotterdamie, Hadze i Delfcie. eActros kursuje przez siedem dni w tygodniu, pokonując w ciągu doby około 300 km – nie emitując lokalnie CO2. Jego akumulatory doładowują się przez noc w centrum dystrybucyjnym w Delfgauw, gdzie firma Albert Heijn wyposażyła swój nowo zbudowany innowacyjny obiekt w szereg terminali szybkiego ładowania.

Tevex Logistics – transport żywności przyjazny dla środowiska
Firma Tevex Logistics, mająca siedzibę w Rheda-Wiedenbrück, będzie eksploatować nowego, 27-tonowego eActrosa w trybie wielozmianowym. Jest to spółka logistyczna należąca do grupy Tönnies. eActros posłuży jej do codziennego rozwożenia własnych, wysokojakościowych artykułów spożywczych do różnych klientów w rozszerzonej strefie transportu lokalnego. Przedsiębiorstwo spodziewa się, że ciężarówka będzie pokonywała dziennie do 600 kilometrów. Jej akumulator będzie ładowany z terminala na terenie własnego zakładu we wschodniej Westfalii.

Śmieciarka eActros w firmie Remondis
Kolejny eActros jest w tej chwili konfigurowany pod eksploatację w charakterze śmieciarki dla firmy Remondis. Remondis planuje wykorzystywać tego eActrosa w centrum Kolonii do wywozu odpadów od klientów biznesowych. Firma przewiduje również dodatkowy cykl testowy przy wywozie odpadów komunalnych „od budynku do budynku”.

Innowacyjna chłodziarka transportowa firmy FRIGOBLOCK do eActrosa
Dwa eActrosy eksploatowane we flotach Simon Loos i Tevex Logistics są wyposażone w chłodziarkę transportową firmy FRIGOBLOCK, która pozwala realizować przewozy ładunków wymagających ciągłego chłodzenia.

Fot. Mercedes-Benz