
Trans Polonia Group (TPG), operator transportowo-logistyczny notowany na GPW, celuje w osiągnięcie w bieżącym roku przychodów zbieżnych ze skalą działalności sprzed sprzedaży udziałów w spółce OTP, przewożącej paliwa. Plany zakładają przekroczenie bariery 300 mln zł sprzedaży w kolejnych latach. Aby zrealizować plany, TPG będzie sukcesywnie rozwijać usługi przewozu chemii płynnej i produktów spożywczych. Spółka chce również utrzymać mocną pozycję na rynku przewozów asfaltu, cementu i gazu.
Naturalnym kierunkiem wzrostu są państwa Europy Zachodniej – obecnie kontrakty na eksport usług przewozowych dla zagranicznych partnerów realizowanych na zachodzie Europy generują ponad 85% przychodów spółki. Grupa Trans Polonia dysponuje 340 zestawami cysternowymi oraz współpracuje z 430 kierowcami mającymi uprawnienia ADR.
“Rynek nie zna dziś granic i uzależniony jest wyłącznie od dostępności pojazdów i kierowców. Naszą intencją w 2023 r. jest dalszy wzrost organiczny skali biznesu, owocujący wypracowaniem przychodów na poziomie roku 2019 przy uwzględnieniu ówczesnego segmentu paliwowego. Musimy inwestować i dalej się rozwijać, jak wierzymy, z oczekiwaną korzyścią dla wszystkich naszych akcjonariuszy, zarówno poprzez budowę wartości spółki, jak i poprzez wypłaty dywidend w kolejnych latach” – podkreśla Dariusz Cegielski, prezes zarządu spółki Trans Polonia.
W ubiegłym roku firma powiększyła flotę o ponad 45 specjalistycznych zestawów transportowych i pozytywnie przeszła recertyfikację systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015. Uzyskała także nowy certyfikat – ISO 14001:2015, będący uznaną międzynarodową normą środowiskową, potwierdzającą świadomość ekologiczną spółki.

Pomiędzy najważniejszymi europejskimi portami
“Nasza obecna flota porusza się głównie między największymi portami w Europie Zachodniej, i to właśnie tamtą część kontynentu uznajemy za kluczowy obszar rozwoju. Jako firma z wieloletnim doświadczeniem, nowoczesną flotą transportową i wykwalifikowaną kadrą jesteśmy w stanie w atrakcyjny sposób świadczyć usługi dla światowych producentów” – przekonuje prezes Cegielski.
Trans Polonia prowadzi działania operacyjne bezpośrednio z Polski oraz poprzez dwie włączone do Grupy w ostatnich latach spółki transportowe: przejętą w 2021 r. holenderską J. Deckers & Zn NV z siedzibą w mieście Brecht w Belgii, zlokalizowaną w okolicach portów morskich ARA (Amsterdam–Rotterdam–Antwerpia), oraz TPG International GmbH, zlokalizowaną w Hilden w Niemczech, w rejonie Zagłębia Ruhry. Obie spółki specjalizują się w transporcie płynnych ładunków chemicznych na terenie Europy Zachodniej.
“Nadal rozglądamy się za atrakcyjnymi podmiotami, które mogłyby przyczynić się do wzmocnienia i zdywersyfikowania naszej oferty. Ponieważ nie musimy podejmować decyzji szybko, mamy komfort wnikliwego rozważenia każdej propozycji. W tej chwili przede wszystkim interesuje nas rynek usług przewozów intermodalnych, bo naszym zdaniem to przyszłość europejskiego transportu. Przyszłość, w której transport kołowy łączy się z kolejowym. W ten sposób będziemy mogli w jeszcze wyższym stopniu,kompleksowo, świadczyć usługi dla największych koncernów przemysłowych na świecie” – podsumowuje Dariusz Cegielski.
Zarząd Trans Polonii w planowaniu działań biznesowych, poza stale rosnącą zdolnością operacyjną, bierze pod uwagę także czynniki zewnętrzne, zarówno te geopolityczne, jak i te związane z aktualną sytuacją gospodarczą w Polsce i krajach UE.
Trans Polonia to czołowy operator transportowo-logistyczny oferujący przewozy cysternowe płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych, cementów i LPG. Spółka jest obecna w wielu krajach Europy, ma swoje jednostki zależne w Niemczech i Belgii oraz przedstawicielstwa w Holandii i Hiszpanii. Obecnie spółka dysponuje ok. 340 jednostkami transportowymi, przewozi rocznie ok. 420 tys. t produktów chemicznych, spożywczych i asfaltu. Trans Polonia jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2008 r.
