Piaggio Porter NP6 do zadań komunalnych

Piaggio Porter NP6 można łatwo przystosować do zimowego utrzymania dróg, montując na skrzyni posypywarkę, a z przodu płytę czołową, do której zostanie zamocowany pług. Ta niewielka pługosolarka z łatwością wykona swoją pracę np. na wąskich osiedlowych uliczkach (fot.Piaggio Commercial)

Piaggio Porter NP6 to samochód stworzony z myślą o maksymalizacji wydajności zarówno pod względem masy przewożonego ładunku, jak i kosztów eksploatacji wynikających z niskiej ceny zakupu połączonej z obniżonymi kosztami paliwa.

Piaggio Porter NP6 to samochód stworzony z myślą o realizacji typowo miejskich zadań transportowych i poruszaniu się na relatywnie krótkich dystansach. Konstrukcja tego pojazdu – niezależnie od jego wersji − jest taka sama. Konfiguracja samochodów jest dostosowywana do indywidualnych i często bardzo specyficznych potrzeb transportowych każdego klienta.

Piaggio Porter NP6 napędzany jest dwupaliwowym czterocylindrowym silnikiem o zapłonie iskrowym o pojemności skokowej 1,5 dm3, który jest zasilany benzyną i – zależnie od wyboru klienta – gazem LPG lub CNG. W wersji zasilanej LPG silnik rozwija moc maksymalną 102 KM/75 kW, w wersji zasilanej sprężonym gazem ziemnym jest to 92 KM/68 kW, a przy zasilaniu wyłącznie benzyną osiągi wzrastają do 106 KM/78 kW. Zasięg samochodu może wynosić aż 900 km (CNG), w realnych warunkach eksploatacji, przy jeździe z ładunkiem zasięgi rzędu 700–800 km nie są niczym wyjątkowym. Z silnikiem współpracuje manualna skrzynia biegów o 5 przełożeniach.

Piaggio Porter NP6 w wersji komunalnej z zabudową śmieciarką o pojemności 4 m3 doskonale się sprawdzi w ścisłych centrach miast, na małych osiedlach czy terenach podmiejskich (fot. Piaggio Commercial)

Chociaż na razie w wersji fabrycznej dostępne są tylko 2 podstawowe rodzaje zabudowy − skrzynia i wywrotka − to Piaggio Porter NP6 może zostać przystosowany do różnych zadań, zwłaszcza że nośność samego podwozia pod zabudowę wynosi 1600 kg. Wkrótce pojawi się kolejna wersja fabryczna ze zintegrowanym nadwoziem furgonowym o pojemności użytkowej 5,6 m3 (długość 2700 mm, szerokość 1540 mm, wysokość 1390 mm) zmieści się 5 europalet. Polscy klienci już złożyli pierwsze zamówienia na te samochody.

Piaggio Porter NP6 można łatwo przystosować do zimowego utrzymania dróg, montując na skrzyni posypywarkę, a z przodu  płytę czołową, do której zostanie zamocowany pług. Ta niewielka pługosolarka z łatwością wykona swoją pracę np. na wąskich osiedlowych uliczkach czy chodnikach. Ciekawą propozycją może być również Piaggio Porter NP6 w wersji komunalnej z zabudową  śmieciarką o pojemności 7–9 m3. Samochód taki doskonale się sprawdzi w ścisłych centrach miast, na małych osiedlach czy terenach podmiejskich.

Do niewątpliwych atutów Portera NP6 należą dwupaliwowe silniki. Klienci docenią to, że zasilanie gazem jest znacznie tańsze niż benzyną czy olejem napędowym. Plusem jest również to, że samochód mieści się w wąskie bramy i wjazdy (szerokość 1,95 m z lusterkami, po ich złożeniu jest to 1,68 m), w które inne, większe samochody dostawcze nie byłyby już w stanie wjechać. Pojazd bez problemów wjedzie również do większości garaży podziemnych. Dużą zaletą samochodu jest też jego zwrotność.

Wyłącznym importerem pojazdów dostawczych Piaggio Commercial na terenie Polski jest spółka UNI-TRUCK – jedna z największych i z pewnością najbardziej doświadczona autoryzowana sieć sprzedaży i obsługi samochodów Piaggio Commercial, Fiat Professional i Iveco w Polsce. Doświadczony zespół UNI-TRUCK na każdym  etapie realizacji zamówienia oferuje specjalistyczne doradztwo na najwyższym poziomie wraz z ofertą finansowania i ubezpieczenia.

Pojazdy są dostępne od ręki. Więcej informacji na stronie.

Fot. Piaggio Commercial