Ponadgabaryty: Niskopodwoziowa naczepa MAX100 z zabudową kurtynową

MAX100 z zabudową plandekową gwarantuje, że w czasie transportu ładunek pozostaje suchy i czysty oraz jest w pełni zabezpieczony przed wszelkimi warunkami atmosferycznymi (fot. Faymonville)

Firma MAX Trailer rozszerzyła swoją rodzinę naczep niskopodwoziowych MAX100 o wersję wyposażoną w zabudowę kurtynową.

Najnowszym uzupełnieniem rodziny MAX100 jest 3-osiowa wersja MAX100 z osią skrętną z mechanizmem tarciowym, wyposażona w zabudowę plandekową. Pojazd jest dopuszczony w Niemczech do maksymalnego nacisku na siodło 18 t i maksymalnego nacisku na oś 3×10 t.

Zaletą tej koncepcji jest swobodny dostęp do przestrzeni ładunkowej ze wszystkich stron. Pozwala to na szybki i łatwy załadunek i rozładunek, przy czym naczepa zawsze pozostaje osłonięta. Przesuwną kurtynę można szybko otworzyć, aby załadować pojazd tradycyjnie, korzystając z podwójnych ramp najazdowych o szerokości 1250 mm,opuszczanych z tyłu pojazdu lub w razie potrzeby od strony bocznej, jak w typowych naczepach kurtynowych.

Hydraulicznie regulowane na szerokość kłonice narożne zapewniają niezbędną elastyczność i upraszczają załadunek od tyłu naczepy (fot. ES-GE)

Dzięki zabudowie z kurtyną ładunek pozostaje suchy i czysty oraz jest w pełni zabezpieczony przed wszelkimi warunkami atmosferycznymi. Plandeka zapewnia również optymalną ochronę przed bryzgami wody na autostradzie lub spadającymi kamieniami na placach budowy. Na naczepie można przewozić różnego rodzaju maszyny samojezdne czy komponenty przemysłowe – w czasie transportu pozostają one nienaruszone i docierają do celu w nienagannym stanie. Niskopodwoziowa naczepa MAX100 z zabudową plandekową stwarza również optymalne warunki transportu towarów, które nie powinny być przewożone w widoczny sposób.

Hydraulicznie regulowane na szerokość kłonice narożne zapewniają niezbędną elastyczność i upraszczają załadunek od tyłu naczepy. Jeśli trzeba przewieźć zbyt szerokie ładunki, można zastosować bufor w plandece. Znajduje się on w złożonej części plandeki w tylnej części pojazdu. Aby wjechać niewielkimi maszynami na balkon na łabędziej szyi, naczepę MAX100 można opcjonalnie doposażyć w hydraulicznie podnoszoną i opuszczaną platformę ładunkową pomiędzy balkonem a głównym pokładem ładunkowym.

Rodzina MAX Trailer
Dzięki konsekwentnej strategii standaryzacji MAX Trailer oferuje gamę produktów wysokiej jakości o doskonałym stosunku ceny do wydajności. Niskopodwoziowe naczepy z rodziny MAX100 to jeden z flagowych produktów tego producenta. Pojazdy te w zależności od wersji można wyposażyć w 2 do 6 osi z zawieszeniem pneumatycznym, także w osie samoskrętne lub z hydromechanicznym skrętem wymuszonym. Standardowo montowane opony na obręczach 17,5” zapewniają bardzo niską wysokość transportową.

Opracowanie Dariusz Piernikarski

Przesuwną kurtynę można szybko otworzyć, aby umieścić ładunek tradycyjnie, korzystając z podwójnych ramp najazdowych o szerokości 1250 mm opuszczanych z tyłu pojazdu lub w razie potrzeby  od strony bocznej, jak w typowych naczepach kurtynowych (fot. Faymonville)