Firma ID Logistics jako pierwsza w Polsce podpisuje pre-order na elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks gamy T E-Tech

Na zdjęciu od lewej: Tomasz Wykrota – dyrektor produktu i marketingu Renault Trucks Polska, Kacper Wierzbowski – reprezentant handlowy działu podwozi Renault Trucks Polska; Szymon Szenicer – menedżer ds. elektromobilności Renault Trucks Polska; Valery Muyard – dyrektor generalny Renault Trucks Polska, Yann Belgy – dyrektor generalny ID Logistics Polska, Agata Głąbińska – manager CSR ID Logistics, Piotr Mroczka – dyrektor ds. transportu ID Logistics Polska, Marcin Majak – dyrektor sprzedaży Renault Trucks Polska, Adam Olejnik – project manager ID Logistics (Fot. Renault Trucks Polska)

24 marca br. firmy ID Logistics Polska oraz Renault Trucks Polska podpisały list intencyjny dotyczący wspólnej realizacji projektów w obszarze rozwoju ekologicznego transportu i elektromobilności w Polsce. Spółka ID Logistics podpisała również pierwszy w Polsce pre-order na elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks gamy T E-Tech, który wykorzystywany będzie do przejazdów wahadłowych fabryka – magazyn.

To kolejne strategiczne partnerstwo mające również na celu rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Europie. Produkcja elektrycznych samochodów ciężarowych gamy średniej Renault Trucks w fabryce w Blainville-sur-Orne przekroczyła symboliczną liczbę 1000 pojazdów ciężarowych. W 2022 r. francuski producent uzyskał w Europie 24,2% rynku w rejestracji elektrycznych pojazdów gamy średniej i ciężkiej. We Francji firma jest liderem elektromobilności z 75% udziałem, a w tym roku uruchomiona zostanie produkcja w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych Renault Trucks gamy ciężkiej. Od 2040 r, zgodnie z przyjętą deklaracją francuski producent będzie sprzedawać wyłącznie pojazdy w 100% wolne od paliw kopalnych.

Jesteśmy jedynym producentem oferującym mobilność elektryczną do wszystkich zastosowań: od rowerów towarowych o masie 650 kg po 44-tonowe ciągniki elektryczne. Pojazdy elektryczne są częścią naszego pełnego ekosystemu dekarbonizacji transportu, który stworzyliśmy by wspierać przewoźników w ich transformacji energetycznej. Przyjęty model gospodarki o obiegu zamkniętym oparty na trzech zasadach: regeneracji, ponownym przeznaczeniu i recyklingu, jest kolejnym filarem dekarbonizacji branży transportowej. Przedłużając żywotność używanego pojazdu ciężarowego lub części, zmniejszamy wpływ na środowisko nawet o 80%. Dodatkowo konsekwentnie realizujemy nasze ambicje, aby do 2030 roku 50% naszej sprzedaży stanowiły pojazdy w pełni elektryczne. Dzisiejszy dzień jest dla niezwykle ważny dla Renault Trucks Polska” – powiedział Valery Muyard, dyrektor generalny Renault Trucks Polska

Renault Trucks konsekwentnie wdraża program oparty na koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym w obszarach części zamiennych oraz pojazdów używanych. Jest częścią strategicznych partnerstw mających na celu rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Europie oraz rozwój napędów wodorowych. Wszystkie te działania podyktowane są strategią koncernu mającą na celu minimalizacje wpływu na środowisko naturalne.

Transformacja energetyczna flot pojazdów ciężarowych jest faktem, niezależnie czy mówimy o technologii elektrycznej,czy wodorowej. W Renault Trucks wierzymy, że dzięki pełnemu wsparciu w obszarze elektromobilności od doradztwa w zakresie metod ładowania po dostarczenie pojazdów z pełnym wsparciem technicznym, dajemy naszym klientom swoistą gwarancję spokoju użytkowania floty. Dzięki specjalistycznym narzędziom do symulacji rzeczywistych warunków użytkowania jesteśmy w stanie już na etapie przygotowywania oferty zaproponować klientowi odpowiednią konfigurację pojazdu dostosowaną do danego sposobu użytkowania” – dodał Szymon Szenicer, menedżer ds. elektromobilności w Renault Trucks Polska.

Obie firmy w swojej strategii postawiły sobie ambitne cele związane ze zmniejszaniem emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu drogowego. Na zdjęciu od lewej: Valery Muyard – dyrektor generalny Renault Trucks Polska i Yann Belgy – dyrektor generalny ID Logistics Polska (Fot. Renault Trucks Polska)

 

ID Logistics od początku swojej działalności prowadzi biznes w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju i trosce o środowisko naturalne, podejmując inicjatywy na rzecz zminimalizowania wpływu jaki może wywierać działalność firmy, zarówno w zakresie logistyki kontraktowej jak i transportu. W ramach projektów firma ogranicza zanieczyszczenia i zużycie energii, wody, gazu, materiałów eksploatacyjnych oraz wdraża programy recyklingu i zarządzania odpadami. Szczególny nacisk, przy współpracy ze klientami, ID Logistics kładzie na wykorzystanie „zielonych” technologii i innowacyjnych rozwiązań w ramach zarządzania łańcuchami dostaw.

Wybraliśmy Renault Trucks przede wszystkim dlatego, że zapewnia nam możliwość projektowania rozwiązań transportowych w oparciu o pełną gamę pojazdów elektrycznych tej marki. Dla dostaw Last Mile mamy dostępne pojazdy dostawcze (LCV) typu Renault Trucks Master E-Tech, dla większych przesyłek miejskich samochody gamy D Wide E-Tech, natomiast dla przejazdów wahadłowych fabryka – magazyn ciągniki siodłowe gamy T E-Tech. Duże znaczenie ma też wsparcie, jakiego w ramach współpracy udziela nam Renault Trucks, czyli pomoc w instalacji i obsłudze stacji ładowania, szkolenia dla kierowców z zakresu prowadzenia pojazdów elektrycznych oraz pełny kontrakt serwisowy. Jesteśmy przekonani, że podpisany dziś pierwszy w Polsce pre-order na elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech wraz z listem intencyjnym o współpracy jest początkiem pełnej dekarbonizacji naszej floty” – wyjaśnił Piotr Mroczka, dyrektor ds. transportu w spółce ID Logistics Polska.

Yann Belgy, dyrektor generalny spółki ID Logistics Polska dodał:
Elektromobilność daje nam nie tylko możliwość realizacji własnych celów zrównoważonego rozwoju, ale pozwala też oferować klientom różne rozwiązania, które pomagają im w osiąganiu własnych celów. Aby tego dokonać, potrzebujemy długoletnich partnerów, na których możemy polegać przy przygotowaniu innowacyjnych, wydajnych i niezawodnych usług”.

ID Logistics, to międzynarodowy operator logistyki kontraktowej, zarządzający 365 centrami dystrybucji o powierzchni ponad 8 mln m2 w 17 krajach w Europie, Ameryce, Azji i Afryce, gdzie zatrudnia 30 000 pracowników.

Spółka ID Logistics Polska jest wiodącym operatorem dedykowanej logistyki kontraktowej dla branży retail (sieci spożywcze i specjalistyczne), odzieżowej, kosmetycznej, dóbr luksusowych, FMCG oraz e-commerce. Zapewnia klientom pełne wsparcie w efektywnym zarządzaniu w ramach łańcucha dostaw. Firma zarządza 20 centrami logistycznymi o łącznej powierzchni magazynowej 720 000 m2, posiada też 3 oddziały transportowe i zatrudnia ponad 6000 osób. Główna siedziba mieści się w Katowicach.

Renault Trucks, francuski producent samochodów ciężarowych, który od 1894 r. dostarcza profesjonalistom rozwiązania transportowe, od elektrycznych rowerów towarowych i lekkich pojazdów użytkowych po ciągniki o dużej ładowności. Zaangażowana w transformację energetyczną firma oferuje oszczędne pojazdy i pełną gamę w 100% elektrycznych samochodów ciężarowych. Renault Trucks ma globalny zasięg handlowy i przemysłowy, działając w 150 krajach i zatrudniając 9 450 pracowników na całym świecie. Renault Trucks produkuje swoje samochody ciężarowe i większość ich komponentów w 4 zakładach produkcyjnych we Francji. Obsługa klientów realizowana jest w 1400 punktach sprzedaży i serwisu na całym świecie.

W Polsce Renault Trucks jest jednym z liderów elektromobilności z 30 punktami sprzedaży i serwisu, dostarczającymi rozwiązania transportowe „szyte na miarę”. Renault Trucks jest częścią Volvo Group, jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych i rozwiązań transportowych.