31 grudnia 2022 r. startuje legendarny Rajd Dakar. Zawodnicy będą mieli do pokonania podzieloną na 14 etapów i liczącą prawie 5000 km trasę, przecinającą kraj od Morza Czerwonego do Zatoki Arabskiej. Będą przeprawiać się przez góry i pustynię Arabii Saudyjskiej by 15 stycznia 2023 r. dojechać na metę w Dammam. Goodyear jest partnerem zespołu De Rooy Iveco, dostarczając zawodnikom opony oraz rozwiązania do zarządzania oponami na każdy etap tego maratonu.
Opony są ważnym elementem przygotowań zespołów do Rajdu Dakar. To jedyny punkt kontaktu pojazdów z ciągle zmieniającą się nawierzchnią z piasku i skał, a także stromymi wzniesieniami i zjazdami. Regulamin zawodów wymaga od zespołów stosowania standardowych opon, które są powszechnie dostępne w sprzedaży, więc czołowy holenderski zespół De Rooy po raz kolejny wybrał opony Goodyear Offroad. Ich konstrukcja charakteryzuje się specjalną terenową mieszanką, głębokim, antypoślizgowym bieżnikiem i zwiększoną odpornością na przecięcia – wszystko po to, aby wesprzeć kierowców w pokonywaniu różnych dróg.
Z ciężarówek wyczynowych do pojazdów użytkowych
Wsparcie zespołu De Rooy w Dakarze jest ważną częścią cyklu rozwojowego opon i rozwiązań Goodyeara dla pojazdów użytkowych. Oprócz doświadczenia zdobytego podczas europejskiej serii wyścigów ciężarówek Goodyear FIA European Truck Racing Championship w roli wyłącznego dostawcy opon i partnera tytularnego, udział w takiej rywalizacji jak Rajd Dakar uzupełnia pracę wykonywaną na drodze, torze testowym i w laboratorium. Goodyear wykorzystuje informacje zebrane na wszystkich tych polach do opracowywania nowych technologii bieżnika i osnowy, które trafiają do produktów dostępnych dla flot w całej Europie. W rezultacie klienci otrzymują ofertę, której istotą jest wydajność, zrównoważony rozwój i konkurencyjność.
Goodyear w Rajdzie Dakar
W barwach zespołu De Rooy wystartują cztery ciężarówki Iveco Powerstar: Boss Machinery Team de Rooy Iveco i Eurol Team de Rooy Iveco. W pierwszym zespole pojadą dwie ciężarówki, a za kierownicą: Janus van Kasteren (nr startowy 502, 6. miejsce w 2021 i 5. w 2022) i Vick Versteijnen (nr 504).
Drugi zespół Eurol Team de Rooy Iveco, to duet ojciec-syn Martin van den Brink (nr 506) i Mitchel van den Brink (nr 511). Wszyscy oni zasiądą ścigać się będą ciężarówkami Iveco Powerstar, wyposażonymi w silniki Cursor 13 o mocy 1000 KM, które zostały specjalnie opracowane przez FPT Industrial.
Szerzej o zawodnikach startujących w Dakarze i ściganiu bez rosyjskiej drużyny Kamaz Master Team pisaliśmy (w tym linku)