
Ekspozycja firmy Goldhofer na tegorocznych targach Bauma 2022 (24–30.10) ulokowana będzie na terenach otwartych, stanowisko North FN 823.
Punktem kulminacyjnym będzie światowa premiera całkowicie nowej koncepcji pojazdu z rodziny FT. Jego najważniejsze cechy to wyjątkowa elastyczność operacyjna, prosta obsługa i wszechstronność niezbędna do zaspokojenia różnorodnych potrzeb transportowych. Dzięki konstrukcji naczep z rodziny FT, klienci będą mogli doposażać swoje floty w sposób zmienny przez wiele lat.
W Monachium Goldhofer zaprezentuje również najnowszy dodatek do swojej rodziny STAR – będzie to model TRAILSTAR zaprezentowany również na wrześniowych targach IAA Transportation w Hanowerze. Ta 3- lub 5-osiowa naczepa z zawieszeniem pneumatycznym to nowa konstrukcja z szeregiem funkcji zapewniających optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej przy nisko położonym środku ciężkości oraz doskonałej zwrotności.

Model TRAILSTAR (fot. Goldhofer)

Dużą atrakcją będzie kolejny model ze sprawdzonej linii STEPSTAR z nowym, wymuszonym układem skrętu: STEPSTAR Z.

Transport łopat i turbin wiatrowych
Nie zabraknie również innych zaawansowanych i zoptymalizowanych rozwiązań transportowych Goldhofer. Wśród nich znajdzie się wózek jezdny BLADES plus. Wózek BLADES odniósł już duży sukces w transporcie łopat turbin wiatrowych, teraz koncepcja ta została zoptymalizowana i rozszerzona do zastosowania w przemyśle budowlanym do transportu długich belek betonowych, elementów konstrukcyjnych i mostowych. W tym celu stosuje się wleczony wózek z zawieszeniem pneumatycznym w połączeniu z 2-osiowym wózkiem przednim ze stołem obrotowym.
Pokazany zostanie również zmodernizowany adapter FTV 850 do transportu bardzo długich łopat turbin, montowany na czteroosiowej samobieżnej kombinacji dzielonej PST/SL-E poszerzonej do 4010 mm. To nowe rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej stabilności i bezpieczeństwie – nawet na najtrudniejszych trasach.
Na modułach
Gdy przewożone ładunki są naprawdę ciężkie można polegać na ADDRIVE 2.0 – ten transportowy moduł heavy-duty może być używany jako jednostka holowana lub samobieżna. Teraz otrzymał szereg modyfikacji. Jego większe pompy hydrauliczne i dodatkowe osie napędowe oznaczają większą siłę pociągową i wyższe prędkości. Dla maksymalnej elastyczności oprogramowanie ADDRONIC pozwala na jednoczesne użycie kilku modułów ADDRIVEw połączeniu z modułami THP lub PST.
W świecie transportu ciężkiego przy planowaniu trasy często decyduje wysokość kilku centymetrów. Niskoprofilowa opona CargoPlus to idealne rozwiązanie pozwalające uniknąć objazdów. Opracowana we współpracy z HBI Tyres&Wheels innowacyjna opona zapewnia znaczne oszczędności w centymetrach przy takim samym obciążeniu osi. Odwiedzający stoisko Goldhofera na Baumie będą mogli przekonać się o zaletach opony CargoPlus zamontowanej w kilku pojazdach producenta.
Pod hasłem „Partnerstwo dla wszystkich wymagań transportowych” Goldhofer będzie również informował o swojej rosnącej ofercie usług i wsparcia. Obejmuje to Akademię Goldhofer z jej warsztatami i szkoleniem kierowców oraz szereg narzędzi informatycznych dostosowanych do każdego wyzwania logistycznego, np. do konfigurowania różnych kombinacji pojazdów lub obliczania indywidualnych warunków obciążenia.
Opracowanie Dariusz Piernikarski