Bauma 2022: Goldhofer – elastycznie i opłacalnie

fot. Goldhofer

Ekspozycja firmy Goldhofer na tegorocznych targach Bauma 2022 (24–30.10) ulokowana będzie na terenach otwartych, stanowisko North FN 823.

Punktem kulminacyjnym będzie światowa premiera całkowicie nowej koncepcji pojazdu z rodziny FT. Jego najważniejsze cechy to wyjątkowa elastyczność operacyjna, prosta obsługa i wszechstronność niezbędna do zaspokojenia różnorodnych potrzeb transportowych. Dzięki konstrukcji naczep z rodziny FT, klienci będą mogli doposażać swoje floty w sposób zmienny przez wiele lat.

W Monachium Goldhofer zaprezentuje również najnowszy dodatek do swojej rodziny STAR – będzie to model TRAILSTAR zaprezentowany również na wrześniowych targach IAA Transportation w Hanowerze. Ta 3- lub 5-osiowa naczepa z zawieszeniem pneumatycznym to nowa konstrukcja z szeregiem funkcji zapewniających optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej przy nisko położonym środku ciężkości oraz doskonałej zwrotności.

Model TRAILSTAR na targach IAA 2022 (fot. Goldhofer)

Model TRAILSTAR (fot. Goldhofer)

Model TRAILSTAR (fot. Goldhofer)

Dużą atrakcją będzie kolejny model ze sprawdzonej linii STEPSTAR z nowym, wymuszonym układem skrętu: STEPSTAR Z.

Model STEPSTAR (fot. Goldhofer)

Transport łopat i turbin wiatrowych
Nie zabraknie również innych zaawansowanych i zoptymalizowanych rozwiązań transportowych Goldhofer. Wśród nich znajdzie się wózek jezdny BLADES plus. Wózek BLADES odniósł już duży sukces w transporcie łopat turbin wiatrowych, teraz koncepcja ta została zoptymalizowana i rozszerzona do zastosowania w przemyśle budowlanym do transportu długich belek betonowych, elementów konstrukcyjnych i mostowych. W tym celu stosuje się wleczony wózek z zawieszeniem pneumatycznym w połączeniu z 2-osiowym wózkiem przednim ze stołem obrotowym.

Pokazany zostanie również zmodernizowany adapter FTV 850 do transportu bardzo długich łopat turbin, montowany na czteroosiowej samobieżnej kombinacji dzielonej PST/SL-E  poszerzonej do 4010 mm. To nowe rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej stabilności i bezpieczeństwie – nawet na najtrudniejszych trasach.

Na modułach
Gdy przewożone ładunki są naprawdę ciężkie można polegać na ADDRIVE 2.0 – ten transportowy moduł heavy-duty może być używany jako jednostka holowana lub samobieżna. Teraz otrzymał szereg modyfikacji. Jego większe pompy hydrauliczne i dodatkowe osie napędowe oznaczają większą siłę pociągową i wyższe prędkości. Dla maksymalnej elastyczności oprogramowanie ADDRONIC pozwala na jednoczesne użycie kilku modułów ADDRIVEw połączeniu z modułami THP lub PST.

W świecie transportu ciężkiego przy planowaniu trasy często decyduje wysokość kilku centymetrów. Niskoprofilowa opona CargoPlus to idealne rozwiązanie pozwalające uniknąć objazdów. Opracowana we współpracy z HBI Tyres&Wheels innowacyjna opona zapewnia znaczne oszczędności w centymetrach przy takim samym obciążeniu osi. Odwiedzający stoisko Goldhofera na Baumie będą mogli przekonać się o zaletach opony CargoPlus zamontowanej w kilku pojazdach producenta.

Pod hasłem „Partnerstwo dla wszystkich wymagań transportowych” Goldhofer będzie również informował o swojej rosnącej ofercie usług i wsparcia. Obejmuje to Akademię Goldhofer z jej warsztatami i szkoleniem kierowców oraz szereg narzędzi informatycznych dostosowanych do każdego wyzwania logistycznego, np. do konfigurowania różnych kombinacji pojazdów lub obliczania indywidualnych warunków obciążenia.

Opracowanie Dariusz Piernikarski