Wywrotki Wieltonu z nowymi rozwiązaniami – na szczególną uwagę zasługuje zastosowanie wkładki QuickSilver

Wyłożenie skrzyni ładunkowej w aluminowych wywrotkach Wieltonu teflonową wkładką QuickSilver eliminuje problem przywierania i przymarzania materiałów sypkich (fot. Wielton SA)

Wielton wsłuchuje się w potrzeby klientów i przygotowuje rozwiązania szyte na miarę. W bieżącym roku firma wprowadza wiele ulepszeń w swoich naczepach samowyładowczych. Na szczególną uwagę zasługuje zastosowanie wkładki QuickSilver.

Niska masa własna przy jednoczesnym zachowaniu dużej wytrzymałości i trwałości konstrukcji to cechy charakterystyczne i wyróżniające  wszystkich wywrotek Wieltonu. Klienci wiedzą, że mogą liczyć na ich niezawodność, a co więcej każdy produkt może zostać dostosowany do ich indywidualnych potrzeb. Pojazdy te mają wiele możliwości konfiguracji i personalizacji w zakresie wyposażenia dodatkowego, co daje możliwość dopasowania ich do specyficznych zadań.

Wywrotki Wieltonu uznane na rynku
Wywrotki Wieltonu to pojazdy o szerokim zakresie konfiguracji oraz dopasowanych do wymagań użytkownika wariantach wyposażenia. Naczepy dostępne są w wersji z klapo-drzwiami, klapą prostą, lub klapą do czoła, a także  drzwiami lekkimi z funkcją bezpiecznego otwarcia drzwi oraz klapo-drzwiami jednoskrzydłowymi.

Skrzynie wywrotek Wielton produkowane są ze stali lub aluminium o najwyższej klasie wytrzymałości, tj. Hardox HB450, S700 czy Endur-AL HB114. Z kolei rama, wykonana ze stali S700, jest zabezpieczona antykorozyjnie z wykorzystaniem technologii malowania kataforetycznego KTL, gwarantującej długą żywotność podwozia. By zapewnić najwyższą jakość produktów Wielton stosuje niezawodne komponenty i podzespoły dostarczane przez renomowanych europejskich producentów (m.in. SAF, BPW, JOST, SSAB, ALCOA, Hyva czy Binotto).

Weight Master i Bulk Master po modernizacji
Wielton przeprowadził modernizację aluminiowej skrzyni o przekroju prostokątnym w modelach naczep wywrotek Weight Master i Bulk Master. Wprowadzone zmiany wpływają na wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejszy załadunek i wyładunek materiałów.

Wywrotka Weight Master znajduje zastosowanie w transporcie materiałów budowlanych, asfaltu, a także ładunków paletowych oraz worków typu big-bag. Pomimo niskiej masy własnej (od 4850 kg przy pojemności skrzyni 23 m3) pojazd charakteryzuje się dużą wytrzymałością i niezawodnością podczas transportu. W zależności od warunków użytkowania naczepy można wybrać jedną z dwóch wersji ramy – w wykonaniu standardowym (SL) oraz wzmocnioną (SL HD), która przeznaczona jest do zastosowania w trudniejszych warunkach.

W zależności od warunków użytkowania naczepy w wywrotkach Weight Master można wybrać jedną z dwóch wersji ramy: standardową (SL) lub wzmocnioną (SL HD), która przeznaczona jest do zastosowania w trudniejszych warunkach (fot. Wielton SA)

Z kolei wywrotka Bulk Master to  naczepa stworzona do transportu objętościowego i przewozu głównie produktów rolnych. Konstrukcja naczepy pozwala także na transport ładunków paletowych (do 26 europalet). Zastosowanie w ramie konstrukcji łamanej typu łabędzia szyja pozwala na obniżenie środka ciężkości naczepy, a w efekcie większą stabilność podczas jazdy, manewrowania i rozładunku. Wyróżnikiem wywrotek Bulk Master jest zredukowana o 12,5 cm wysokość całkowita pojazdu w porównaniu z naczepą o takiej samej kubaturze na ramie prostej (SL). W konsekwencji pojazd ma niższy próg załadunkowy górnego obrzeża oraz podłogi.

Wywrotka Bulk Master jest przeznaczona do transportu objętościowego i przewozu głównie produktów rolnych; zastosowanie w ramie konstrukcji łamanej typu łabędzia szyja pozwala na obniżenie środka ciężkości naczepy, a w efekcie większą stabilność podczas jazdy, manewrowania i rozładunku (fot. Wielton SA)

W modelach wywrotek Weight Master i Bulk Master wprowadzono ponadto rozwiązania zwiększające trwałość konstrukcji, a także dodatkowe elementy poprawiające ich efektywność i ergonomię obsługi.

Wkładka QuickSilver
Wyładunek w trudnym terenie jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów w pracy z wywrotkami. Ryzyko utraty stabilności podczas wywrotu pojawia się zwłaszcza w przypadku materiałów, które mają tendencję do przywierania do skrzyni ładunkowej, takich jak np. glina, iły, nawozy, zboża, wapno, popioły czy węgiel brunatny.

Dobrym rozwiązaniem dla tego problemu może być wyłożenie skrzyni ładunkowej wkładką QuickSilver, wykonaną z polietylenu PE1000 (teflonu), która eliminuje problem przywierania i przymarzania materiałów sypkich. Rozwiązanie to łączy zmniejszenie współczynnika tarcia materiałów z dużą odpornością na ścieranie, co zapewnia okładzinie utrzymanie swoich właściwości nawet podczas długotrwałej eksploatacji. Wkładka QuickSilver jest dostępna w ofercie Wieltonu i jest zalecana do zastosowania w wywrotkach aluminiowych. Okładzina ta wydłuża żywotność naczepy, chroni jej aluminiową skrzynię i zwiększa możliwości transportowe. Wkładka QuickSilver jest bezobsługowa i nie wymaga smarowania.

Wyłożenie skrzyni ładunkowej w aluminowych wywrotkach Wieltonu teflonową wkładką QuickSilver eliminuje problem przywierania i przymarzania materiałów sypkich (fot. Wielton SA)

Zastosowanie w naszych wywrotkach wkładki teflonowej pozwala poprawić bezpieczeństwo i efektywność rozładunku. W przypadku tego rozwiązania nie ma potrzeby ustawiania skrzyni w maksymalnym wychyleniu, ponieważ ładunek zsuwa się szybciej i w całości, nie przywierając do ścian i podłogi. Dodatkowo znacznie zwiększamy trwałość naczepy i jej odporność na ścieranie, dzięki czemu wywrotka posłuży dłużej. Korzyścią jest także rzadsza konieczność czyszczenia naczepy, dzięki czemu oszczędzamy czas, redukujemy koszty i, co szczególnie ważne, poprawiamy bezpieczeństwo kierowców” – podsumowuje Łukasz Trzeciakiewicz, product manager Wielton SA.

Uszkodzenia mechaniczne wkładki QuickSilver obniżają jej skuteczność. Z tego powodu wywrotka z powłoką teflonową nie powinna być stosowana do transportu towarów o ostrych krawędziach, jak złom, gruz z prętami zbrojeniowymi czy łupany granit.

Zderzak ściany przedniej
Zderzak zamontowany z przodu wywrotki z pochyloną ścianą przednią stanowi doskonałe rozwiązanie stosowane podczas transportu worków typu big-bag lub materiałów na paletach. System ten symuluje prostą ścianę przednią i zapobiega przemieszczaniu się towarów do przodu podczas jazdy lub gwałtownego hamowania. Jednocześnie zderzak można w dowolnej chwili zdemontować, redukując masę naczepy ok. 60 kg. Rozwiązanie przeznaczone jest dla wywrotek aluminiowych z klapo-drzwiami i przednią ścianą skośną.

Opracowanie: Dariusz Piernikarski

Zderzak zamontowany z przodu wywrotki z pochyloną ścianą przednią, który symuluje prostą ścianę przednią, stanowi doskonałe rozwiązanie stosowane podczas transportu worków typu big-bag lub materiałów na paletach (fot. Wielton SA)