Od 27 kwietnia br. Grupa Wielton uruchamia produkcję w swoich spółkach: Fruehauf we Francji oraz Lawrence David w Wielkiej Brytanii – stopniowo wznawiana jest praca na kolejnych zmianach, przy zachowaniu wszelkich wymogów bezpieczeństwa.
Powolne wypłaszczenie krzywej liczby zachorowań na koronawirusa Covid-19 w Europie pozwoliło Grupie Wielton na wznowienie produkcji pojazdów we francuskiej spółce Fruehauf SAS oraz Lawrence David w Wielkiej Brytanii. Produkcja we Francji musiała zostać wstrzymana 18 marca br. po wdrożeniu procedur bezpieczeństwa przez rząd francuski. Jednocześnie w spółce Fruehauf dalszą pracę kontynuowało m.in. centrum sprzedaży, dział gwarancji i obsługi posprzedażnej oraz dział części zamiennych. Brytyjska spółka natomiast czasowo wstrzymała produkcję 27 marca br. Powodem była ochrona zdrowia pracowników oraz postępująca absencja w zakładzie produkcyjnym (spowodowana w szczególności licznymi obowiązkowymi kwarantanny), co przekładało się na zakłócenie w łańcuchu dostaw.
Aktualnie w zakładach produkcyjnych trwa proces dostosowania procesu pracy załogi do wymogów sanitarnych, w tym m.in. obowiązku zachowania odpowiednich dystansów pomiędzy pracownikami. Przywracanie mocy produkcyjnych będzie następowało poprzez uruchamianie pracy na kolejnych zmianach.
Po niewiele ponad miesięcznej przerwie wracamy do produkcji we Francji. Rynek ten jest dla Grupy Wielton największym pod względem sprzedaży produktów. Fruehauf to niekwestionowany lider rynku z 20 procentowym udziałem. Jednocześnie stopniowe wznowienie będzie odbywać się pod wysokim rygorem sanitarnym. Podjęliśmy również decyzję o uruchomieniu zakładu produkcyjnego w Wielkiej Brytanii. Zważywszy na poziom portfela zamówień Lawrence David jest to również dobra informacja dla wieluńskiego zakładu, który dostarcza podwozia do naszej brytyjskiej spółki. Jeśli okoliczności będą sprzyjające to wkrótce będą warunki do wznowienia produkcji w Polsce – podsumował Mariusz Golec, prezes zarządu Wielton S.A.