Hiab, część koncernu Cargotec, otrzymał znaczące zamówienie o wartości 21,7 mln euro na podwieszane wózki widłowe Moffett od polskiej firmy Eko-Okna, jednego z wiodących producentów stolarki okiennej i drzwiowej w Europie. To rekordowe europejskie zamówienie na podwieszane na samochodach ciężarowych wózki widłowe Moffett.
Część zamówienia o wartości 14,5 mln euro została zaksięgowana w Cargotec w pierwszym kwartale br., drugą część, wynoszącą 7,2 mln euro, zaksięgowano w drugim kwartale, a dostawy rozpoczną się w 2023 r.
Firma Eko-Okna zamówiła wszechstronny model Moffett M4 25.3 NX o udźwigu 2500 kg i napędzie na wszystkie koła. M4 NX jest niesamowicie mocny, a jednocześnie lekki i wystarczająco kompaktowy, aby można go było przewozić na prawie każdej ciężarówce lub przyczepie. Wózki mają zainstalowany opcjonalnie system Remote Ground Mount. Umożliwia on operatorowi montaż i demontaż wózka w bardzo krótkim czasie za pomocą bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania bez konieczności wchodzenia do samego wózka widłowego, co zmniejsza ryzyko obrażeń.
„To przełomowe zamówienie dla Hiab Polska i jesteśmy bardzo dumni, że firma Eko-Okna wybrała podwieszane wózki widłowe Moffett. Wysoka wydajność tych wózków odpowiada potrzebom firmy Eko-Okna , ponieważ dzięki nim może dostarczać ładunki szybko i bezpiecznie, nawet w trudnym terenie. Nasze podwieszane wózki widłowe są znane ze swojej niezawodności i wielu funkcji bezpieczeństwa, co było ważnym czynnikiem w procesie selekcji” – komentuje Piotr Żelazek, senior manager, Sales & Services w Hiab Polska.
„Wózki Moffett stają się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem do obsługi ładunków w Europie. Po tym rekordowym europejskim zamówieniu podwieszane wózki widłowe stosowane w pojazdach użytkowych staną się jeszcze bardziej znanym widokiem, ponieważ będą wykorzystywane przez firmę Eko-Okna do dostaw na całym kontynencie” – tak o zamówieniu mówi Jann Hansen, wiceprezes ds. sprzedaży i zarządzania produktem Moffett Truck Mounted Forklifts, Hiab.
Wszystkie wózki widłowe Moffett montowane do pojazdów są zgodne z europejskimi przepisami Stage V i normami emisji Tier 4 w Ameryce Północnej i Kanadzie, dzięki czemu mogą być używane w strefach o bardzo niskiej emisji.
Tłumaczenie: Dariusz Piernikarski