Piaggio Porter NP6 do realizacji typowo miejskich zadań transportowych

Fot. Piaggio Commercial

Piaggio Porter NP6 to samochód stworzony z myślą o maksymalizacji wydajności zarówno pod względem masy przewożonego ładunku, jak i kosztów eksploatacji wynikających z niskiej ceny zakupu połączonej z obniżonymi kosztami paliwa. Wyłącznym importerem pojazdów dostawczych Piaggio Commercial na terenie Polski jest spółka UNI-TRUCK.

UNI-TRUCK Sp. z o. o. to wyłączny importer pojazdów dostawczych Piaggio Commercial na terenie Polski oraz jedna z największych i z pewnością najbardziej doświadczona autoryzowana sieć sprzedaży i obsługi samochodów Piaggio Commercial, Fiat Professional i Iveco w Polsce. Do grona autoryzowanych dealerów UNI-TRUCK należy od 1996 r., oddziały znajdują się w Łodzi, Warszawie, Wrocławiu i Nadarzynie k. Warszawy. Dzięki takiemu zasięgowi klienci mogą cieszyć się najwyższą jakością usług także podczas przejazdów tranzytowych. Tu link do naszego testu redakcyjnego Piaggio Porter NP6

Fot. Piaggio Commercial

Piaggio Porter NP6
Piaggio Porter NP6 to samochód stworzony z myślą o realizacji typowo miejskich zadań transportowych. Konfiguracja pojazdów jest dostosowywana do indywidualnych i często bardzo specyficznych potrzeb transportowych każdego klienta. Zespół UNI-TRUCK na każdym etapie realizacji zamówienia oferuje specjalistyczne doradztwo na najwyższym poziomie wraz z ofertą finansowania i ubezpieczenia.

Fot. Piaggio Commercial

Najważniejszą cechą charakterystyczną samochodu Piaggio Porter NP6 jest zastosowanie dwupaliwowego czterocylindrowego silnika o zapłonie iskrowym o pojemności skokowej 1,5 dm3, który jest zasilany benzyną i – zależnie od wyboru klienta – gazem LPG lub CNG. W wersji zasilanej LPG silnik rozwija moc maksymalną 102 KM/75 kW, maksymalny moment obrotowy wynosi 132 Nm. W wersji zasilanej sprężonym gazem ziemnym jest to odpowiednio 92 KM/68 kW i 118 Nm. Przy zasilaniu wyłącznie benzyną osiągi wzrastają do 106 KM/78 kW i 136 Nm. Zasięg samochodu może wynosić  aż 900 km (CNG), w realnych warunkach eksploatacji, przy jeździe z ładunkiem zasięgi rzędu 700–800 km nie są niczym wyjątkowym. Cała instalacja gazowa objęta jest gwarancją fabryczną.

Piaggio Porter NP6 to samochód stworzony z myślą o realizacji typowo miejskich zadań transportowych, napędzany dwupaliwowym silnikiem o zapłonie iskrowym o pojemności skokowej 1,5 dm3, który jest zasilany benzyną i – zależnie od wyboru klienta – gazem LPG lub CNG (fot. Piaggio Commercial)Piaggio Porter NP6 oferowany jest z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami tylnymi. Producent – Piaggio Commercial oprócz podwozia pod zabudowę oferuje 2 wersje nadwoziowe: ze stałą skrzynią ładunkową oraz wywrotkę tylnozsypową. W obu wersjach skrzynia ładunkowa ma identyczne wymiary. Ładowność pojazdu zależy od wersji oraz liczby i objętości zbiorników. Przykładowo: maksymalna ładowność Portera NP6 wyposażonego w otwartą skrzynię ładunkową i zasilanego benzyną i LPG to 1440 kg (masa własna 1360 kg, 2,8 t dmc., koła bliźniacze, rozstaw osi 3000 mm ), natomiast wybierając wersję o masie własnej 1510 kg z silnikiem zasilanym benzyną i CNG, można skonfigurować pojazd o ładowności 1290 kg (2,8 t dmc., koła bliźniacze, rozstaw osi 3250 mm). W przypadku wywrotki ładowność zmniejsza się o 95 kg.

Piaggio Porter NP6 może zostać przystosowany do różnych zadań, zwłaszcza że nośność samego podwozia pod zabudowę wynosi 1600 kg.

Do sprzedaży już wkrótce trafi kolejna wersja fabryczna ze zintegrowanym nadwoziem furgonowym. W tej wersji w ładowni o pojemności użytkowej 5,6 m3 zmieści się 5 europalet. Polscy klienci już złożyli pierwsze zamówienia na te samochody.

Piaggio Porter NP6 Wywrotka TW 3250 ma rozstaw osi wynoszący 3250 mm. Długość maksymalna samochodu to 5095 mm, wysokość bez ładunku 1840 mm, a szerokość maksymalna 1800 mm (1966 mm z lusterkami). Skrzynia wywrotki ma wymiary 3080×1800 mm (wymiary wewnętrzne 3020×1740 mm), ładowność to 1380 kg (fot. Piaggio Commercial)
Fot. Piaggio Commercial