Kolejne testy elektrycznego komunalnego eEconica – tym razem warunki zimowe i mróz sięgający -25 stopni

Fot. Daimler

Przed zbliżającym się wejściem do produkcji seryjnej w drugiej połowie bieżącego roku, Mercedes-Benz eEconic z akumulatorowym napędem elektrycznym sprawdza się w testach zimowych na kole podbiegunowym.

W mrozie sięgającym -25°C konstruktorzy Mercedes-Benz Special Trucks testowali w fińskim Rovaniemi elektryczną ciężarówkę przeznaczoną do zastosowań komunalnych. W tak niskich temperaturach inżynierowie testowali m.in. działanie akumulatorów, elektrycznego układu napędowego i związanych z nim systemów. Akumulatory pojazdu ładowano z różnych stacji ładowania w celu sprawdzenia kompatybilności pojazdu i danej stacji ładowania.

Fot. Daimler

W ramach testów pojazdu przedseryjnego konstruktorzy sprawdzili również praktyczną użyteczność eEconica na symulowanych trasach zbiórki odpadów, bowiem zwłaszcza pojazdy komunalne muszą działać niezawodnie i realizować swoje zadania także w niesprzyjających warunkach pogodowych.

Testy przeprowadzone w Finlandii dowiodły, że eEconic spełnia te wymagania – jest przy tym pojazdem cichym i lokalnie neutralnym pod względem emisji CO2. Samochód eEconic jest więc już gotowy do kolejnego etapu – testów praktycznych z udziałem klientów.

Pod względem architektury pojazdu eEconic korzysta z zalet globalnej strategii platformowej Daimler Truck; ta niskopodłogowa ciężarówka bazuje konstrukcyjnie na eActrosie przeznaczonym do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, który wszedł do produkcji seryjnej w 2021 r. Więcej o pojeździe i w tym linku.

Fot. Daimler