Kolejna bogato wyposażona Scania V8 we flocie Luk-Trans

Fot. D. Piernikarski

Pod koniec stycznia b.r. na terenie lubelskiego oddziału Scania Polska przekazano ekskluzywnie wyposażony ciągnik Scania R650 6×2 firmie Luk-Trans. To kolejny pojazd tej marki we flocie firmy, w której jeżdżą wyłącznie samochody marki Scania z silnikami V8. Razem z ciągnikiem firma Luk-Trans odebrała również naczepę kurtynową Wielton Mega Curtain Master.

Firma Luk-Trans, której właścicielem jest Łukasz Krupa jest firmą niewielką – po ostatnich nabytkach w jej barwach jeżdżą 4 zestawy, wszystkie o podobnym, łatwo rozpoznawalnym wyglądzie zewnętrznym.

fot. D. Piernikarski

Kupując 3-osiową Scanię R650 idziemy o krok do przodu i przygotowujemy się do przewożenia cięższych ładunków” – mówi Łukasz Krupa.

Odebrana właśnie Scania R650 A6x2/4LB to przeznaczony do transportu długodystansowego ciągnik siodłowy z kabiną typu CR20H z 4-punktowym zawieszeniem pneumatycznym, tunelem silnika o wysokości 155 mm i wysokości wnętrza w części środkowej 1915 mm. Pojazd ma ramę o obniżonej wysokości, zawieszenie pneumatyczne z przodu i z tyłu, rozstaw osi wynosi 4100 mm. Jednostka napędowa to widlasty silnik V8 DC16 Euro VI D o mocy 650 KM (479 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 3300 Nm. Silnik współpracuje z manualną skrzynią biegów Scania GRSO926R z nadbiegiem. Po lewej stronie zabudowano specjalnie powiększony zbiornik paliwa o objętości 590 dm3. Ciągnik będzie mógł jeździć w zestawach o masie maksymalnej do 70 t.

Łukasz Krupa – właściciel firmy Luk-Trans odbiera kluczyki do pięknego ciągnika Scania R650 od Pawła Stefaniszyna, kierownika sprzedaży samochodów w Lubelskim Oddziale Scania Polska (fot. D. Piernikarski)
Tak, jak i poprzednie Scanie, nowy ciągnik ma charakterystyczne dla Luk-Trans barwy i malowania; atrakcyjność zestawu podnoszą liczne chromowane detale i dodatkowe elementy wyposażenia ciągnika oraz ciekawy nadruk na kurtynie naczepy (fot. D. Piernikarski)
fot. D. Piernikarski
fot. D. Piernikarski

Zastosowano typowe dla firmy lakierowane całego nadwozia w czerwonym, metalizowanym kolorze Chilli Red, na nadwoziu znalazły się również ciekawe malowane elementy graficzne, belka z roboczymi światłami ostrzegawczymi, specjalnie przygotowany, chromowany podwójny pionowy wydech. „Zawsze chciałem mieć pionowy i chromowany wydech, ale nie tak jak wszyscy – po lewej i po prawej, bo to już jest oklepane. Na górze dorobimy jeszcze klapki – będzie jeszcze ciekawiej” – komentuje Łukasz Krupa.

fot. D. Piernikarski
fot. D. Piernikarski

Oczywiście na dachu nie mogło zabraknąć chromowanych fanfar sygnału pneumatycznego. Jest również dodatkowa specjalna płyta chroniąca tył kabiny. Podobnie jak w odebranym w listopadzie 2021 r. przez Luk-Trans ciągniku Scania 520 S zastosowano obręcze aluminiowe Alcoa Dura Bright z ozdobnymi nakładkami Vabis na piasty i nakrętki kół. „To kolejny nasz ciągnik o tak wyjątkowym wyglądzie. Postawiliśmy na kolor czerwony z prostych względów: takiego koloru oczekuje nasz najważniejszy klient – wymaga, aby obsługująca go flota była w kolorze czerwonym. Z kolei pozostałe detale, sprawiające, że pojazd wygląda wyjątkowo, to już jest mój pomysł” – tak o wyglądzie nowej Scanii R650 mówi właściciel.

Samochód ma również bardzo bogato wyposażoną kabinę. Wyposażenie zostało wykonane w stylizacji wnętrza V8 – czarna skóra z czerwonymi przeszyciami, są również czerwone wykończenia elementów deski rozdzielczej, ozdobne znaki V8, jest również podświetlana listwa V8 na tylnej ścianie.
Naczepę Wielton Mega Curtain Master doposażono w specjalnie przygotowane 2 skrzynie na palety. Dzięki takiemu rozwiązaniu pojazd ma duży prześwit. „Chcieliśmy mieć więcej miejsca na przewożenie naszych rzeczy, więc zamówiliśmy wydłużone, a za to niższe skrzynie” – komentuje właściciel Luk-Trans.

fot. D. Piernikarski

Jeżdżące we flocie Luk-Trans ciągniki Scania z silnikami V8 sprawdzają się doskonale na wymagających i długich trasach. Przewoźnik obsługuje głownie rynek skandynawski oraz klientów w Europie Zachodniej. Od pewnego czasu zestawy Luk-Trans zapuszczają się również na Węgry. Firma przewozi przede wszystkim różnego rodzaju maszyny przeznaczone dla różnych gałęzi przemysłu: maszynowego, budowlanego, leśnego. Nie są to ładunki całopojazdowe, ale niepodzielne o różnych wymiarach i ciężarze.Ponieważ w większości przypadków są to transporty nienormatywne, w odwiedzanych krajach firma wykorzystuje stałe zezwolenia. Średnio zestawy Luk-Trans przejeżdżają powyżej 100 tys. km rocznie.

Autor: Dariusz Piernikarski

W firmie Luk-Trans ciągniki Scania pracują w zestawach z niskopodwoziowymi, 3-osiowymi naczepami Meusburger z plandeką – są to tzw. naczepy jumbo o wysokości wnętrza 3,20–3,33 m. Teraz we flocie Luk-Trans pracować będzie również wieltonowska mega (fot. D. Piernikarski)