
Firma Demarko Special Trailers specjalizuje się w dostarczaniu jednostkowy projektów dostosowanych do specjalistycznych wymagań firm transportowych m.in. pod względem terenu, w jakim będą wykorzystywane, przewożonych ładunków, a także udogodnień dla kierowców. To tzw. Custom Tailored Trailers, czyli naczepy „szyte na miarę”. Punktem wyjścia są projekty standardowych naczep produkowanych przez Demarko Special Trailers.
Tak było w przypadku naczep dostarczonych dla firmy ZPUE SA z Włoszczowy – czołowego polskiego dostawcy nowoczesnych rozwiązań dla elektroenergetyki i przemysłu. Naczepy przeznaczone m.in. do transportu kontenerowych stacji transformatorowych oraz wirowanych słupów betonowych zostały dopasowane i zaprojektowane pod konkretne zlecenia transportowe. W tym przypadku wyjściową konstrukcją była rozciągana naczepa serii ST. Standardowe koła o średnicy 17,5–19,5 cali na potrzeby ZPUE SA zmieniono na większe – 22,5 calowe. Dzięki wysokiemu profilowi naczepa może z łatwością realizować zadania na terenie każdej budowy.
Seria ST to najpopularniejsze naczepy Demarko Special Trailers, o najbardziej uniwersalnej charakterystyce. Duża liczba modyfikacji i akcesoriów gwarantują ich wielofunkcyjność i efektywność w transporcie ponadnormatywnym. Modułowa konstrukcja pozwala na wielokrotne wydłużanie oraz poszerzanie. Przy rozciągniętej naczepie jej funkcjonalność zapewnia np. stół pośredni, który w zależności od wymiarów może być wyposażony w gniazda kłonicowe, poszerzenia teleskopowe, a nawet zagłębienia. Różne warianty montażu osi pozwalają na wiele konfiguracji, można np. wykorzystać hydraulicznie wymuszony układ skrętu osi sterowany bezprzewodowo. Maksymalne obciążenie techniczne osi sięga aż 16 t, a pokład w pozycji do jazdy może opcjonalnie znajdować się na wysokości 800 mm. Wysokość pokładu ładunkowego można modyfikować, wykonując specjalne zagłębienia na koła lub łyżki transportowanych maszyn budowlanych.
