Ponadgabaryty: zmodyfikowane naczepy Demarko z serii ST dla firmy ZPUE z Włoszczowy

W naczepach przeznaczonych dla ZPUE SA i stosowanych m.in. do transportu kontenerowych stacji transformatorowych oraz wirowanych słupów betonowych specjaliści firmy DEMARKO Special Trailers zastąpili standardowe koła o średnicy 17,5–19,5 cali kołami 22,5-calowymi (fot. DEMARKO Special Trailers)

Firma Demarko Special Trailers specjalizuje się w dostarczaniu jednostkowy projektów dostosowanych do specjalistycznych wymagań firm transportowych m.in. pod względem terenu, w jakim będą wykorzystywane, przewożonych ładunków, a także udogodnień dla kierowców. To tzw. Custom Tailored Trailers, czyli naczepy „szyte na miarę”. Punktem wyjścia są projekty standardowych naczep produkowanych przez Demarko Special Trailers.

Tak było w przypadku naczep dostarczonych dla firmy ZPUE SA z Włoszczowy – czołowego polskiego dostawcy nowoczesnych rozwiązań dla elektroenergetyki i przemysłu. Naczepy przeznaczone m.in. do transportu kontenerowych stacji transformatorowych oraz wirowanych słupów betonowych zostały dopasowane i zaprojektowane pod konkretne zlecenia transportowe. W tym przypadku wyjściową konstrukcją była rozciągana naczepa serii ST. Standardowe koła o średnicy 17,5–19,5 cali na potrzeby ZPUE SA zmieniono na większe – 22,5 calowe. Dzięki wysokiemu profilowi naczepa może z łatwością realizować zadania na terenie każdej budowy.

Seria ST to najpopularniejsze naczepy Demarko Special Trailers, o najbardziej uniwersalnej charakterystyce. Duża liczba modyfikacji i akcesoriów gwarantują ich wielofunkcyjność i efektywność w transporcie ponadnormatywnym. Modułowa konstrukcja pozwala na wielokrotne wydłużanie oraz poszerzanie. Przy rozciągniętej naczepie jej funkcjonalność zapewnia np. stół pośredni, który w zależności od wymiarów może być wyposażony w gniazda kłonicowe, poszerzenia teleskopowe, a nawet zagłębienia. Różne warianty montażu osi pozwalają na wiele konfiguracji, można np. wykorzystać hydraulicznie wymuszony układ skrętu osi sterowany bezprzewodowo. Maksymalne obciążenie techniczne osi sięga aż 16 t, a pokład w pozycji do jazdy może opcjonalnie znajdować się na wysokości 800 mm. Wysokość pokładu ładunkowego można modyfikować, wykonując specjalne zagłębienia na koła lub łyżki transportowanych maszyn budowlanych.

Demarko Special Trailers dostarczyło kilka zmodyfikowanych naczep z serii ST firmie ZPUE SA z Włoszczowy – czołowego polskiego dostawcy nowoczesnych rozwiązań dla elektroenergetyki i przemysłu (fot. Demarko Special Trailers)