Pod koniec października br. odbyło się jedno z najważniejszych wydarzeń roku jubileuszowego 2021, a mianowicie wręczenie nagród trzem zwycięzcom, którzy wygrali nowy pojazd Grupy Schwarzmüller.
Trzy firmy: z Niemiec, Polski i Czech zostały wylosowane spośród ponad 4000 uczestników loterii i odebrały pojazdy w siedzibie firmy w Hanzing w Freinbergu.
Polskie przedsiębiorstwo transportowe Kama Jarosław Krasowski z Tomaszowa Mazowieckiego wygrało naczepę kurtynę z nowej linii POWER LINE, która została wprowadzona na rynek w jubileuszowym roku. Monika Dobrzyńska-Bluj – dyrektor generalna Schwarzmüller Polska, Sławomir Tkaczyk – dyrektor handlowy oraz Michael Hummelbrunner – dyrektor finansowy Grupy Schwarzmüller z dumą wręczali nagrodę Panu Jarosławowi Krasowskiemu, właścicielowi firmy KAMA.
Pozostali zwycięzcy: Przyczepa do transportu kontenerów niemieckiej spółki-córki Hüffermann trafiła do firmy Sommer Transport s. r. o. z siedzibą w czeskim Tachov. Naczepę wywrotkę natomiast zdobyła niemiecka firma Reinhold und Marcel König z siedzibą w Viernheim (Hesja).
Według dyrektora zarządzającego, Rolanda Hartwiga Grupa Schwarzmüller spodziewa się w tym roku rekordowej sprzedaży. W porównaniu z poprzednim rokiem obecna sytuacja gospodarcza pozwala na wzrost o ponad 10% do poziomu 400 mln euro.
„Mamy szansę obrony pozycji lidera na rynku w pięciu krajach w Austrii, na Węgrzech, w Czechach, na Słowacji i w Szwajcarii. Jest to możliwe dzięki całkowicie zmienionemu i rozszerzonemu portfolio produktów, obejmującemu osiem rodzin pojazdów i 150 różnych typów pojazdów. Zaprezentowaliśmy klientom to, co wyróżna nas najbardziej na tle innych firm. Specjalizujemy się w pojazdach, które potrafią więcej dzięki lekkiej konstrukcji, czy też ze względu na poszczególne elementy, które zwiększają wydajność w codziennej eksploatacji” – mówi Rolanda Hartwiga, dyrektor zarządzający Grupy Schwarzmüller
Grupa Schwarzmüller szczególnie w roku jubileuszowym potwierdziła swoją bogata tradycję w dziedzinie projektowania i produkcji. W nadchodzących latach grupa będzie opierała się na tej podstawie i zwiększała swoją rolę na rynkach europejskich. „W oczekiwanej fazie konsolidacji jesteśmy aktywną stroną” – dodaje Hartwig.
Schwarzmüller ma 150 lat
Tegoroczna 150. rocznica jest również okazją, aby przyjrzeć się bogatej i pełnej międzynarodowych osiągnięć historii firmy. Produkcja pojazdów już na wczesnym etapie znajdowała się w centrum uwagi założycieli. Początki firmy sięgają 1871 r. gdy w Passau założony został zakład kowalski. W XIX w. kuźnia szybko powiększyła się o warsztat kołodziejski. Dało to początek młodej wówczas jeszcze działalności skupiającej się na produkcji pojazdów, którą Schwarzmüller zarejestrował w latach 30-tych. W okresie zawirowań wywołanych światowym kryzysem gospodarczym rozwijająca się firma została przeniesiona do austriackiego miasta Freinberg. W 1936 r. wybudowany został w dzielnicy Hanzing zakład, który do dziś jest centralną siedzibą firmy. Plan był inny: Rzesza Wielkoniemiecka zaplanowała na tym terenie autostradę, a firma zamierzała wykorzystać tę nowoczesną infrastrukturę. Autostrada wprawdzie nigdy nie powstała, ale zakład nadal tu istnieje. Pracuje w nim 750 osób, z czego ponad połowa przy produkcji. Dzięki temu Schwarzmüller jest jednym z największych pracodawców w regionie rzeki Inn w Górnej Austrii.